1

Vid mätning av avgasvärdet, var lämpar det sig bäst att placera lambdasonden på våra kompakta avgassystem?
Kör själv med en dämpare från "Vintage Speed", som har uttag i gavlarna för sonden. Men pluggarna vill sitta så in i baljan...
Och då undrar jag om det även fungerar med att låta sonden gå in i avgaspipan istället?

Jag använder mig av mätaren "Innovate MTX-L". Och jag ska inte ha mätaren och sonden permanent monterad i bilen. Utan bara tillfälligt.

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

2

det finns ett rör för sådan infäsning
Ps du får köra lite rikare med ett sådant rör

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3 Senaste redigerad av vwato (2015-07-11 18:50:03)

Det beror väl på hur exakt mätvärde du vill ha, drömmen är väl en sond per cylinder eller cylinderbank.

Bredbandslambdan är känslig för vibrationer och kondens, risken att bara stoppa i den är även att den kommer i kontakt med luft och då blir mätvärdet felaktigt. Fördelen med lambdan är ju att den kan mäta värden vid olika varvtal och under belastning så den bör monteras ordentligt.

Varför vill du inte koppla in den permanent?

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

4

Är inte så mycket för en massa extramätare både här och där.

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983