Det kan ju vara en tröghet i bromsljuskontakten, "kontakterna" det är två stycken om du har ett tvåkretssystem.
Men du kan ju börja ned att kolla så att du inte har luft i systemet.
Framför bromspedalen finns det en justerbar stång som går in och påverkar kolven i huvudbromscylindern (hbc), denna kan du ju justera utåt, då tar ju bromsarna tidigare i bromspedlens rörelse, och kanske ökar trycket litet så att bromsljuste tänds tidigare.
Optimalt är nu att bromsljuset skall tändas strax innan bromsbackarna nuddar skivor eller trummor, men det kan vara svårt att få till det med denna typ at hydraulisk bromsljuskontakt.
Du har en -66a så har du väl tvåkrets bromssystem? Eller kom det på senare årsmodeller? Men om det är tvåkrets så har du alltså två kontakter, skruva loss vänster framhjul och titta in mot hbc och kolla hur det ser ut.
Problemet lär ju iallafall försvinna om du även byter hbc.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."