1 Senaste redigerad av t100r (2015-07-02 08:53:36)

Tog bort spridarna för att köra dem i ultraljudstvätt och byta oringar.
Den backelit klossen som de sitter i var dessutom sprucken, den ena ramlade i 14 delar.
Finns de att köpa nya någonstans eller går de att ersätta på något vis ?

2 Senaste redigerad av t100r (2015-07-02 08:54:27)

alltså är det denna jag söker

http://www.thesamba.com/vw//classifieds … id=1412044

http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/4750871.jpg

3

Verkar svårfunna.  ICQ/an

Mera känd som jb...

4

you bet !
Konstigt, kan ju inte vara den första med detta problem, få se om jag får svar från Samba annonsören

5

Är den "bara" sprucken eller i 2 delar brukade jag epoxylimma med ett straps runt om....
Dessutom skall det sitta distansrör i M6 hålen, så man inte drar sönder dom ,-(

6

den ena ramla i småbitar och det satt inga distansrör i hålen så antagligen därför den var i bitar
men det var ju bra att veta så man inte drar sönder om man får tag på nya

Den andra var i princip hel, en spricka bara, men den håller ihop

Satt det samma på nyare boxrar med sprut, typ på LT, då kanske det finns hos VW som reservdel ?

7 Senaste redigerad av mettis (2015-07-02 20:49:56)

Jag tror att det bara var insugen på typ3 som hade dessa fästen ? Typ4 var annorlunda, och WBX likaså...

Har 1 st NOS ligger (tror jag...)

EDIT Njää, var ute i källaren och kollade i TLE-kartongen "på hyllan" - nada. (kanske i hobbygaraget, där ligger ett par insug jag skulle använda till en turbohistoria... ?-)

8

Skulle vara guld om du eller någon hittade 1 st, står liksom å faller med det just nu.

9

Kan väl inte vara så svårt för någon med en cnc fräs att köra fram ett gäng för ett par påsar bullar.

Anders

10

Finns båda CNC fräs och 3D skrivare på jobbet, så i värsta fall får jag muta någon där. Gäller att hitta nåt bra material som tål värmen, tror inte plasten i 3D skrivaren gör det

11

Jag ska kolla hur hela mina är, kan avyttra dem om de är dugliga. Har ett helt komplett original insprutningssystem om ngn är intresserad.

Don´t Forget To Do A Budget ...
Then Triple It To Get The VW U Think U´ll Have ...

Under construction:
Original lookin' T1 - 57 oval body on modified - 66 pan.
Motordesign by JPM, Transmission by H.E.A.T. ( M.H.).

12

låter toppen  ICQ/ab
håller en av dem ihop hjälpligt så duger det, får göra som mettis å limma ihop dem med Epoxi.
oringar finns att köpa så dessa "block" har väl bara som funktion att agera montageelement

13

Idag landade det ett efterlängtat kuvert med två friska bitar från en forum medlem, tusen tack !
Så problemet löst, tack vare Boxerville  ICQ/ab

14

Xtreme-Street-VW skrev:

Jag ska kolla hur hela mina är, kan avyttra dem om de är dugliga. Har ett helt komplett original insprutningssystem om ngn är intresserad.

PM:a gärna mig med pris och lite uppgifter  ICQ/ad

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67