1

Söker ett tändningslås till vw bubbla 73 med nycklar och såklart fungerande. Skicka mail vad ni har och pris.
[email protected]

Typ 1-66: 2176 cc Snart på vägen ICQ/ab
Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S

2

Tändningslås med nycklar har jag nog flera stycken, men själva el-delen till låsen är det sämre med. Har du ett elfel eller ett mekaniskt fel?

3

Bytte nyligen till Golflås. Passar rakt över. Trevligt med symmetrisk nyckel. Såvida man inte vill ha 100% original.

4

Behöver hela hylsan till kontakterna. Och såklart nycklar. Ska bara sättas på plats och trycka dit kablarna. Min fick haveri inuti och det började ryka och sen fick jag knappt ut nyckeln. Så lite kontaktfel inuti. Lika bra att byta hela då.

5

Jag tror att jag har ett komplett "paket"liggandes till -72 (1302) med blinkers, torkararm, rattaxel, nycklar  etc, men jag är osäker på om det passar till -73 (1303). Nån som vet?

VW 1200 -60
VW 1300 -66

6

Det är fel inne i den då det började ryka och jag knappt fick ut nyckeln efter. Så det blev väl någon kontakt inne i den.

7

Som sagt skicka gärna mail då jag läser den alltid och inte är här inne alltid. ICQ/ad Skicka gärna med en bild på låset också så jag ser att det är rätt.

8

Det blev att beställa på Dalhems då en del trodde dom skulle ha mer än vad nytt kostade.

9

xjonnex skrev:

Det blev att beställa på Dalhems då en del trodde dom skulle ha mer än vad nytt kostade.

Jag skulle nog säga som så att det är lika bra att beställa nytt, iallafall den elektriska delen.
Det blir ett visst slitage efter alla år som gått. Anledningen till att det började ryka kan ha varit att kontaktytorna inne i kontaktdelen troligtvis var smutsiga eller korriderade, varvid ytan som skulle leda strömmen blev för liten i förhållande till den ström som skall passera, det blir en effektförlust som ger värme, och så är det väl något fett inne i kontaktdelen som börjar ryka.

Observera också att inkommande ledning från batteriet till tändningslåsets 15 på gamla VW är OSÄKRAD! Det tycker jag är underligt. För det mesta brukar jag hänga på en hängsäkring på denna kabel, precis efter batteriet, 30A brukar räcka, lm du inte kopplar en massa extraljus eller monsterstereo denna vägen.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."