... jag är medveten om att den bla har fel baklysen, men det är ju inte precis någon originalbil.
Köpte den i höstas efter tjat från sonen som har en oval. Själv är jag uppväxt i bubblor, det började med en 57a i början på sextiotalet och slutade med en 1303S 73 (då jag fick körkort). Som ni förstår är jag lite äldre än de flesta här... Min son anser att jag börjar bli lite senil eftersom jag drömmer om en fin 1303S :-)
Man är inte äldre än man gör sig 
Tycker du inte ska drömma om en fin 1303S och njuta av denna istället 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Alltid trevligt att se en välvårdad äldre bil - original eller ombyggd spelar mindre roll för mig. Tycker du skall njuta i din 60:a men jag förstår om ungdomens 73:a lockar...
/MGJan
Fin bil! Och det ena behöver ju inte utesluta det andra;-)
Snygg bil och det är DIN bil,man gör som själv tycker och är inte äldre än man känner sig.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Man lyckades iaf snacka honom ur köpet av en 1303s, så jag är ganska nöjd ändå
Har en känsla om att " tjatet" om en bubbla i vanliga fall brukar vara åt andra hållet.. Gubben som tjatar på sonen alltså 
8 2015-06-26 13:00:55 Senaste redigerad av Hans B (2015-06-26 13:35:58)
Vad gäller inköpet av bubbla så är/var det ju ren utpressning. Inköp av en 1303S skulle ju resultera i bannlysning från ditt garage och utebliven skruvhjälp - bara att vika ner sig :-)
Jäkligt snygg bil!
Angående åldern... nej jag tror vi är några halvsenila gubbar som hade tjockbubbla som förstabil. Och jag föddes väl nästan i en typ1 från 52... sägs det... You are not alone, eller mer passande i detta forum; Sie sind nicht allein...
Min första bil var en 1302, ljusblå, den andra blev liksom din, en 1303S -73 i mayagold med taklucka. Men detta var på 70-talet. Sedan har det väl passerat en dubbelhyttspickis och en K-70 också, jag lade dock av med golf, då jag liksom Helmer, inte klarade bildäcket på bana 4...
Jag skulle också kunna tänka mig en annan 1303, någorlunda i original, men sänkt och kanske en häftigare maskin i.
Men mest går jag och blänger snett på en någorlunda olivgrön 181 från Bundeswehr i renoverbart skick.
En bra son alltså 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage