1

Om en månad, den 16-19 Juli är det läge att återuppleva 50-talet o biltävling á lá 1955-57 i Skåne.

Återuppleva...ja, det är det ingen av oss som gör, men kanske få en glimt av det som varit, kan man kanske.  ICQ/ad

Kolla in denna länken:

http://www.vramgrandprix.se/evenemanget/helhetsbild

Min panel ska agera service-fordon under racet (fast att den är åt skogen för ny), o jag har skickat en förfrågan till PR-chefen  på Hazet om de kanske ska vara med på ett hörn. Besked kommer i nästa vecka.  ICQ/ab

Nåväl, man söker fordon från rätt tid, med rätt originalitet o gärna med tidsenlig klädsel att besöka Råbelöfs Motorbana o även vara med i Tour de Scania, veteranbilsrallyt som startar från Örenäs slott på fredag morron.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2

Nja...efter att ha lusläst anmälningsformuläret, så är anmälningsavgiften till rallyt 1.415 Euro per skalle. Hoppsan Kerstin!  Default/lol

Inte avsett för den vanliga folkanörden inte.

3

Nja, för att delta på bilutställningen, Concours de Course, lördagen den 18 juli 2015 kostar det ingenting men föranmälan gäller, däremot är inträdet för besökare 150:-
http://www.vramgrandprix.se/evenemanget … -de-course

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

4

Jag skrev ju att det var anmälningsavgift till rallyt. ICQ/ab

5

Allt är ju relativt, med tanke på vad som ingår i avgiften 13 000:- för Tour de Scania, btw. anmälningstiden gick ut 31 mars.
Fyra övernattningar i slottsmiljö med frukost och middag.
Guidning i skåne och bankörning på Norra Vram, den gamla GP-banan.

Som kuriosa var startavgiften för Gumball 450 000:- och ville man ha med sig en extra person var kostnaden ytterligare 230 000:-
Som sagt, allt är relativt..

6

Åh fi fasen. Nej, då behöver man inte tråna efter en plats i rallyt då. Men jag kommer ju med...med en alldeles för ny bil. citat " den ser ju gammal ut"

7

Förmodligen är det din medverkan som gör att kostnaderna drar iväg..    Default/lol

8

Du har säkert rätt...de beräknar hur mycket som kan gå åt skogen också säkerligen gör det.  ICQ/ab