....Undra va alla är !? 
BR eller VM kanske !? hehe
Vi som inte åker vill gärna ha mycket trevliga foton och film !
/Andy

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Bra lugnt på BV forumet....
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
....Undra va alla är !? 
BR eller VM kanske !? hehe
Vi som inte åker vill gärna ha mycket trevliga foton och film !
/Andy

Sedan är det väl inte direkt sitta vid dator eller mecka i garage tiden på året.. utan många är ute och gör det man skall med fordon... dvs kör !!! Inget ont i det.. men då bilarna är i grunden gamla, så är det snart en del mindre haveri.. och då är folket här igen.. om man nu inte är en total forum nörd .... som "hänger" här "jämt"
Ja bilder e ju trevligt för oss, som inte kom iväg.!!
Ja det var värst vad det var lugnt på forat idag..
Jag sitter i alla fall i Motala och sköter sambandscentralen medans Ida cyklar tjejvättern:)

En del har faktiskt varit ute och luftat (
) sina bilar... Det är ju faktiskt vacker väder idag. Eller som en kollega sa : "Det finns ingen dag så fin som den svenska sommaren!" Njut så länge den varar...
/MGJan
Det är mycket pågång i helgen, BugRun, Tierp dragracing, Sweden rock, Vätternrundan, själv så firar jag nog nationaldag med en lugn cruising-runda i visby
Kan också vara en generationsfråga! Tror många av er som är aktiva på denna site är unga - då menar jag uppväxta med mobiler o internet - och därför vana vid (extremt) snabba svar. Själv växte jag upp med telex o fax o brev!
/MGJan
Själv växte jag upp med telex o fax o brev!
svartvit tv som senare fick en tv 2 tillsats.. dvs en burk ,piggyback skulle man kanske kallat det idag.. på vilken man kunde ratta in tv 2!! sug på den.
Första datorn jag satt vid var gymnasieskolans (säve skolan visby Gotland) huvud dator med 5 terminaler som skrev på papper och man kunde mata ut program man gjort med en pappers hålremsa.. sen kom ABC -80.. en dator med rödskärm och kasset minne det var tider de...
ja utvecklinge går tokfort...
Fast iofs. jag har varken facebook, eller smartphone men på något underligt sätt klarar jag mig ändå

Själv sitter jag och grillar till tonerna av Motorhead(aftershock)..även om det blåser för djävligt ute måste man passa på.. 
Antagligen lär ju alla töntar som håller på med Facebook och instagram se vad folket gör i Sundsvall. Vi andra får vänta på att nån annan av oss coola lägger upp nån enstaka bild här senare.
Nja, det finns ju webbkamera på plats i Sundsvall men det ser lite blött/dött ut där mé..
http://www.sundsvallraceway.se/webcam.html
Kan också vara en generationsfråga! Tror många av er som är aktiva på denna site är unga - då menar jag uppväxta med mobiler o internet - och därför vana vid (extremt) snabba svar. Själv växte jag upp med telex o fax o brev!
/MGJan
Är du så ung?
Vi hugg in våra meddelande på stentavlor, gradittytaggade på hällarna i Vitlycke, papyrus fick vi först i högstadiet
Fjärrskrift hanterade jag under min gröna period. Snabbare meddelanden och bröllopsgratulationer skickade man per telegram, och då kom det en tant i en typ1 och levererade meddelandet.
Ja barndomen var svartvit, först var det tant Anita och Televinken, sedan var det farbror Lennart Hyland... Nästan varje dag... Det var vitst nån farbror Putte Kock också, som läste tipsraden.
Kan det vara så att många av detta forums deltagare var i Mantorp i helgen..?
Jag kom precis hem därifrån, har skapat en tråd under "Bilder och film" där man kan lägga ut sina egna bilder och tjôta litet.
MGJan skrev:Kan också vara en generationsfråga! Tror många av er som är aktiva på denna site är unga - då menar jag uppväxta med mobiler o internet - och därför vana vid (extremt) snabba svar. Själv växte jag upp med telex o fax o brev!
/MGJan
Är du så ung?
Vi hugg in våra meddelande på stentavlor, gradittytaggade på hällarna i Vitlycke, papyrus fick vi först i högstadietFjärrskrift hanterade jag under min gröna period. Snabbare meddelanden och bröllopsgratulationer skickade man per telegram, och då kom det en tant i en typ1 och levererade meddelandet.
Ja barndomen var svartvit, först var det tant Anita och Televinken, sedan var det farbror Lennart Hyland... Nästan varje dag... Det var vitst nån farbror Putte Kock också, som läste tipsraden.Kan det vara så att många av detta forums deltagare var i Mantorp i helgen..?
Jag kom precis hem därifrån, har skapat en tråd under "Bilder och film" där man kan lägga ut sina egna bilder och tjôta litet.
Jojo,när man själv var liten fick man vara glad om det var något annat än nyhetsprogram på TV..man förstår lite hur klent utbudet var när Anita och Televinkens program kom som avancerad underhållning(för hela familjen..) och när tv2 kom hade man svårt att förstå hur det här någonsin kunde bli bättre och större.. 
Kan det vara så att många av detta forums deltagare var i Mantorp i helgen..?
Tror dom flesta var på Volksmeet i Sundsvall 
Hemma efter årets första träff och precis duschat och fått i mig en pizza
kollar nog igenom om jag fick några ok bilder i mobilen från Sundsvall under morgondagen, trött nu... 
Ja det var värst vad det var lugnt på forat idag..
Jag sitter i alla fall i Motala och sköter sambandscentralen medans Ida cyklar tjejvättern:)
Såg dig allt på Fårö idag 
Såg dig allt på Fårö idag
Haha, ja nå vidare diskret semester fordon har vi inte har jag märkt:)
Tips på fin stå och sova på plats?
Haha kan tro det ja 
Hmm, är inte alls bevandrad med Fårö, hela 10 mil hemifrån där jag bor, var bara där o jobbade lite idag 
Men uppe vid fyren i norra änden är det väldigt fint, jag stod där med min buss förra sommaren 
Min favorit-ö
Kustvägen mellan lauterhorn och digerhuvud är fantastiskt fin!
Sen går det att stå allra längst söderut på sudersand om man kör in en liten bit på "gamla" vägen och sen letar sig ner mot havet.
Hur länge stannar ni på fårö?
Det löste sig slog läger vid Langhammars, grillat korv och tittat på när solen gick ner mellan raukarna riktigt nice!
Imorgon blir det körning neråt digerhuvud blir nog fint då!
Åker nog över till Gotland imorgon igen, är ju mer som skall hinnas med under veckan, hade det varit surf i prognosen skulle vi nog stannat längre här uppe.
Annars är dagens favoritväg utmed stenkusten riktigt lång och riktigt dålig grusväg, satt med ett stort flin genom de öppna safarirutorna både jag och Ida och drömde oss bort att vi var på nån Afrika expedition eller liknande:)
Då hittade ni ju rätt
Ska ni mot mitten av ön (Gotland) så skrik till så sätter jag på kaffepannan 
Gotland - underbar ö! Synd att villa Muramaris brann ner! Besökte den flera gånger och tyckte det var fantastiskt rogivande att sitta i parken och bara njuta av lugnet. Huset var i sig också fantastiskt - en Italiensk villa uppe i Norden - fick dock aldrig möjlighet att komma in och titta...
/J
För mig har det varit bra lugnt ett år nu... att bli farsa tenderar att röra om i tillvaron en aning
Snart åter med nytt USA-importerat projekt dock!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Bra lugnt på BV forumet....
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.