1

http://malmoraceway.se/svar-till-bugrun … -facebook/

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

2

Vad trist.

Ännu ett misslyckande av bugrunners....

Jag hade iof inte trott att den träffen skulle hålla länge, med det upplägget.
250kr för att parkera sin bil på en asfaltsplätt i några timmar, och titta på lite race.  Vill man ha med en kompis eller frugan så blir det 250kr till ICQ/ab
Det tilltalar bara en smal skara racers och ytterst intresserade kamrater.

Det ligger "mitt i" Malmö, så vill allmänheten gå och titta på lite fina folkvagnar så kostade det bara 250kr ICQ/ab ett fantastiskt sätt att försöka nå ut och synas med hobbyn ICQ/ab ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Nääää Grape tar död på sina arr på ett STRÅLANDE SÄTT, och fort går det....

Girigheten har nått sitt pris! Jag förstår, och backar upp Malmö-banan totalt när jag läst deras svar som dom lagt ut på "sociala-medier"

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

4

Hej," ännu ett misslyckande för bugrunnrs? Bug Run är ett över 30år gammalt event som lockar ca 7000personer och nästan 2000 bilar... för några år sen startades bug run classic som är en lite mindre folkvagnsträff... att raceday läggs ner samtidigt som wet starar är ju synd. Bugrunners ligger även bakom hot rod reunion tillsammans med Kjelle power... allt tack vare familjen grape. Jag skulle inte kalla ex Hultsfredsfestivalen eller peace and love ett misslyckande bara för att de är nedlagda. Bra event kostar pengar att anordna och då måste inträdet kosta. Det handlar inte om girighet utan enkel matematik. Precis som Malmöbanan ppåpekar. Är det ok att häva ur sig vad som helst om en person på nätet? Jag känner grape personligen och skulle snarare beskrivs honom som generös.

5

Aja, nu får du nog lugna dig lite Tobias. Jag hänger inte ut nån person, jag skrev att bugrunners hade misslyckats. Precis som att jag tycker att dom har misslyckats att hålla bugrun bra.
Bugrun var kanon förut och absolut inget misslyckande, men på senare år har allt med bugrun Mantorp blivit betydligt sämre, enl mig iaf.

Grape och bugrunners har gjort mycket bra, men jag refererade till bugrun mantorp(i nutid) och att inte ens kunna boka en av Sveriges största banor i tid när jag skrev om misslyckanden.

Och självklart så förstår jag att det kostar mycket pengar att hyra en bana som Malmö raceway, det jag inte förstod var(som jag skrev) är hur man tror att folk ska komma och besöka när man får så lite för mycket pengar. Allmänheten lär inte kunna/vilja betala 250kr/pers för att gå in och titta på folkvagnsrace några timmar när det tex kostar 40kr att gå in och titta på night race med lika snabba bilar.
Och folkvagnsåkare är bortskämda med billiga träffar(utan race) hela sommaren, så att komma till race day en helg och bo på asfalt/grus en helg för 500kr/pers lär bara locka racers och en liten skara intresserade, tyvärr.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

6

Det är lugnt, nu har jag inte varit på race day så jag ska inte uttala mig. Men jag tror att det riktade sig till dragrace intresserade vw-åkare främst. Att bugrun mantorp har förändrats över tiden är ju ingen nyhet. Känner så själv. Det fascinerande är hur välkänt det är bland yngre. Jag kommer i mitt arbete i kontakt med stora mägnder 16-20åringar med bilintresse och även fast det är volvo som gäller så vill många åka till bug run mantorp. När jag var 20 tyckte jag också om att festa mycket och kapa upp bubblor till vilda kreationer och då var ju bug run perfekt. Idag suktar jag efter originallacker och rätt märkning på skruvarna osv vilket gör att bug run mantorp inte är lika viktigt. Men jag åker dit för att umgås med kompisar och det är kul att se alla yngre som är nya i hobbyn. Dvs, Jag tror det är jag som utvecklats och inte bug run som blivit sämre, det attraherar fortfarande mängder vw entusiaster. Träffar av typen "sitta på en gräsmatta och titta på varandras bilar" tycker jag knappt går att jämföra med bug run...