1

Har en 1600 Ep i min och tycker jag inte får den till att gå redigt 100. Allt är nytt, tändstift tändkablar, 009kopia fördelare , lock rotor, förgasaren är med ny
Brytaravstånd på 0,4?
Vart ska tändningen stå? försökt ställa efter lampan men vilket märke ska den stå vid? speciellt om jag har 009 fördelaren?
Förgasaren har jag skruvat ner rätt bra, stog på 9.8 i co. Står nu på cirka 4,0 ist

kom med tips ni som har lite erfarenhet av det här, en annan är ju rätt ny på detta

2

Ibland kan remskivorna vara bytta så för att veta exakt skaffa en gradmätare finns att skriva ut på nätet, fasställ när cylinder 1 är i tändläge.
Skruva ur stiftet och känn med radiomejsel när kolven är högst upp i cylindern = tändläge lägg på gradskivan på remskivan och markera graderna på skivan.
det är inte helt exakt att känna med radiomejsel men svårt att montera in en indikatorklocka med motorn installerad i bil.

http://forumbilder.se/EBANN/20150515-135338.jpg

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

3

Skulle vilja påstå att problemet är att du bytt fördelare, men jag vet ju förstås inte varför du bytt fördelare. Men en original 1600 EP är lättinställd jämfört med dito DP-motor och går bättre.

Sen får man alltid fetta till blandningen lite efter att man varit på besiktningen, tycker de går bättre då, plus att man minskar risken för spikningar. Motorexperter kan säkert uttala sig om detta är ett fall av vidskeplighet eller rent nonsens, men jag tycker det är svårare att få dem att gå bra med magrare blandning.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

4

Då den läckte i toppen är det inte lustigt att det inte blev 100.
Nu är den ihop igen och går mkt bättre. Dock reagerar jag på att co gick precis igenom besiktning, dock är skruven skruvad i botten? borde ju vara bättre marginal tycker man
Förgasaren är en ny solex 31 pict 2 har jag för mig