1

Bensinkranen läckte som ett såll och insåg att jag inte kommer kunna renovera upp den utan att förstöra någonting då allt sitter FAST!

nu då till min fråga kan jag helt bara strunta i kranen och ersätta med http://www.classicvw.se/anslutning-bens … ucts_id/57
passar den? va inte alls sugen på lägga ut 700kr på en ny just nu.

Volkswagen kombi 237 (Soltak) -62
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"

Ac Volks.

2

Årsmodell på bilen? Den är troligen 6mm då passar det sen oval och framåt. Tidig oval och split har 8mm. Drygt att inte ha en kran då kör man ju stopp lite då och då.

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

3

Skippa kranen å sätt dit ersättnings röret j krök. Det gjorde jag på mina första bilar. Men, när du en gång haft kran, då vill du inte vara utan. Eftersom du har 6mm ledning i plattan så går det fin fint!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

4

Tack för svar! ICQ/ab Ja jag kommer kosta på en kran men inte i detta skede utan nu är prioritering att få den På besiktning.

Ac Volks.

5

En 53a har väll 8mm?

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

6

Glömde förtydliga den står på en -65as platta. Det som jag undrade va om J röret skulle passa på tidiga tanken.

Ac Volks.

7

Jaaa! Det gör den. Martin, vi som hänger med vet ju vilken platta det gäller..  ICQ/ae

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden