1

Hallå i vw landet, har haft ett inlägg innan om att  styrningen  på min 1302a  går trögt, misstänker nu att de e snäckan som dummar sig känns som den hackar på ett ställe när bilen e upphissad o man tar i hjulen o vrider! e de någon som har någon erfarenhet av detta ICQ/ac

2

Hade så på en 1303 för många år sedan. Det var ett nållager i en av knutarna på rattaxeln som skurit  ICQ/ac

3

Det sitter en hjälpstyrsnäcka på dessa bilar som brukar kärva ihop. Är det knuten brukar det hacka när man vrider ratten.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Man känner bara hackandet när man tar i hjulen o vrider men inte när man vrider på ratten, har haft hela framvagnen i bitar vid renoveringen  men märkte inget konstigt då även hjälpstyrarmen går lätt? ICQ/ac

5

Då är det förmodligen en av knutarna som bråkar. Jag sprutade 5-56 på min när detta uppträdde och det har fungerat sedan dess, det var runt -95 vill jag minnas.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Menar du knutarna på stången mellan rattstången o snäckan?

7

Ja

Ali G

8

Ok tack för tippsen ICQ/ab