801

63 Highlight skrev:
Intekungen skrev:

hastighetsmätare, 2 dörrsidor( röda/vita) och en papp till hatthyllan är intressant.

Mvh Andreas

Hej KUngen!!
Victor var  här just. Jag trodde Ni kände varandra och visste vad Du skulle ha. Vi fick leka lite deckare och löste detså Du har grejor på väg nu.
Du fick lite bonusgrejor då vi ändå rensade.
Kontakta gärna Victor för överlämnade
Take Care!

Wow vilken service ICQ/bp

Kollar med Victor  ICQ/ay

Ghia -57 / Ghia -63 / Notchback -64

802

Kungen:Jag anser inte man kan få några jättepengar för delarna- Alltså kan jag lika gärna ge bort delarna. Kan jag istället  hjälpa märkesbröder att få ordning på sina bilar hjälper det upp min Karma- Nån dag får jag igen det med lite tur....Take Care!

Post's attachments

Heavy Liten Zolland-breddare bakifrån.jpg, 148.15 kb, 722 x 541
Heavy Liten Zolland-breddare bakifrån.jpg 148.15 kb, 19 downloads since 2019-03-21 

803

ICQ/aq U wanted paint-You got it!!   ICQ/aq

804

ICQ/ba

Post's attachments

Liten vecka 13.jpg, 167.37 kb, 1183 x 548
Liten vecka 13.jpg 167.37 kb, 24 downloads since 2019-03-27 

805

ICQ/be

Post's attachments

Liten Hämtvecka 1.jpg, 166.82 kb, 743 x 558
Liten Hämtvecka 1.jpg 166.82 kb, 23 downloads since 2019-04-01 

806 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-04-01 09:52:58)

Jo det är tyvärr sant. En del av Er har kanske inte upplevt att det stått still ett ltet tag i byggandet då jag ser till att släpa lite vilket innebär att Ni aldrig får ett stillestånd/torka i tråden, men tyvärr har jag insett att  Mäster inte kan göra allt. Då han stöter på patrull bromsar han och säger att det inte går - alt det blir dåligt. Det var ett par sådana saker på hot roden vi byggde för ett antal år sedan. Det är just de sakerna jag än i dag ångrar bittert att jag inte  tog strid om/ såg till att ändra då vi ändå höll på. Det är beklagligt då vi ändå samarbetat i en 10-15 år på lite olika projekt, men ibland måste man gå vidare i livet och kanske ta hjälp av andra kompisar.
Tyvärr vart det lite extra sorgligt då vi hämtade hem Bad Karma.
När jag sa att vi kommer och hämtar hem den om ett par veckor, vart Mäster sur och propsade på att vi skulle komma på en gång för han skulle börja ta lokalhyra annars för bilen stod ivägen!!?? Jag kunde inte komma ner på 2 helger pga jobb etc men vi kommer så fort vi kan. Helgen vi ska komma ner säger han vi måste komma före 13.00 för han har en släkting som fyller år. Det är lugnt! Vi grejar det!
När jag kommer ner säger han att han vill ha pengar för div jobb/utlägg. "Jaha, säger jag, nu tog inte jag med några pengar då Du inta sagt något om det, men å andra sidan-Vad är det för?? Du har ju inte gjort ett handtag på bilen de sista 3 månaderna och Du har ju alltid fått betalt i slutet av varje månad. Att Du inte  nämnt detta tidigare?? Tydligen var det för ett järnrör och  ett utlägg för saker då vi vart i USA ett par år tidigare. Några hundralappar!!. Jag har tyvärr inte det med mig, men vi har ju löst allt annat  genom åren över telefon så det kan vi väl ta senare. Nu var det ju brått att hämta bilen som Du sa. Fast jag ärr övertygad om att jag betalt det där tidigare. Vi kan kika på det i veckan. Då kläcker han den slitna kommentaren : Ingen deg -Ingen bil!! Här har det inte hänt ett dyft på  ett halvår!!
men va fan!? det var Du som ville vi skulle skynda ner. Ska vi bli oense om en sån här skitsak?? Jag anser vi kan lösa det senare. Litar Du inte på mig efter 10-15 år  får Du väl göra som alla andra företag. Skicka en faktura lr stäm mig i tingsrätten. Vems är bilen?? Vi får väl hämta hit polisen om Du hellre vill det så får de övervaka överlämnandet. "Ja gör det ", säger han.....WTF!!?? Hur larvig får man vara?? Ja ja tänker jag  och  ber att få låna Harrys telefon och låtsas slå ett nummer:-"Ja hej är det polisen??" medans jag står på gårdsplan och  låtsas ringa hör jag hur han smäller igen och låser dörren och åker iväg med en rivstart!!!??? Va fan nu då?? Hur ska vi nu få bilen?? Jag vet att han skulle på födelsekalas och det var brått, men att bara dra så där??...Då sa Harry: Det är öppet i porten in till hans verkstad. Han vill väl bara sura lite och nu får vi lasta själva. Han kommer väl  tillbaks senare  och låser. Ahhh!! Nice! Vilken lustigkurre!! Han skulle bara skrämmas. Ja då så då är det bara att sätta igång att lasta. Om vi inte får hjälp  kan jag stå ut med. Vi lastar i lugn och ro med hjälp av 2 grannar som råkade komma förbi. När vi är klara bjuder de på fika i det fina vädret. Då Heavy inte kommit tillbaks efter nån timme tänker vi att vi bör röra på oss så vi kommer hem. Ingen fara säger grannarna, "Vi håller koll på placet tills han kommer igen-Åk Ni!!
Efteråt har jag fått höra en efterkonstruerad version där vi ska ha ställt till med det ena och andra, men vi lägger allt sånt bakom oss och vänder blad för att nu titta framåt och låta Bad Karma få utvecklas som vi tänkt oss. Följ med på lite roliga äventyr framöver!!

Post's attachments

Liten hämtvecka 2.jpg, 210.6 kb, 736 x 551
Liten hämtvecka 2.jpg 210.6 kb, 25 downloads since 2019-04-01 

807

ICQ/af

Post's attachments

Liten hämtvecka 3.jpg, 192.74 kb, 743 x 557
Liten hämtvecka 3.jpg 192.74 kb, 22 downloads since 2019-04-07 

808

ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 20.jpg, 223.2 kb, 722 x 541
Liten vecka 20.jpg 223.2 kb, 13 downloads since 2019-04-13 

809

Här har du ett annat hybridprojekt som också kämpar med breddningen
https://www.facebook.com/groups/1886552 … 51?sfns=mo

// Viktor

Passat GT 2016, Karmann Ghia coupe 1966

810

Oj titta!!
Han har gjort det enkelt för sig genom att kapa bort allt  bygga eget.
Alla vill bygga på Karmas verkar det som.
Han har vält snarlik färgkombo som en annan *s* Det är den  som gäller för ombyggda Karmas ICQ/an

811

ICQ/ao

Post's attachments

Liten vecka 21.jpg, 184.39 kb, 722 x 541
Liten vecka 21.jpg 184.39 kb, 10 downloads since 2019-04-19 

812

Viktor Cz. skrev:

Här har du ett annat hybridprojekt som också kämpar med breddningen
https://www.facebook.com/groups/1886552 … 51?sfns=mo

En liten kul grej jag upptäckte då jag följde länken Du skickade var att den ghia som är högst upp på den facebooken fotades vid samma tillfälle som jag var på Bonneville och uppgraderade min licens nu senast - då dom bara vart där en gång....
Ja g har ju alltid ögonen med mig om jag ser något intressant. det tog bara lite tid att leta fram bilden - voila!!

Post's attachments

1 A  saltghia.jpg, 127.03 kb, 722 x 541
1 A saltghia.jpg 127.03 kb, 15 downloads since 2019-04-19 

813

ICQ/bm

Post's attachments

Liten vecka 22.jpg, 199.1 kb, 722 x 541
Liten vecka 22.jpg 199.1 kb, 14 downloads since 2019-04-25 

814

ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 23.jpg, 196.57 kb, 722 x 541
Liten vecka 23.jpg 196.57 kb, 16 downloads since 2019-04-30 

815

Intressant läsning om Norrköping ("Heavy"..) 
Men att skapa detta projekt,  och överlåta till andra att utföra jobb...(?)
Själv har jag aldrig vare sig lämnat någon bil till verkstad eller köpt tjänster.
Har köpt verktyg/maskiner/litteratur istället.
Min syn på bilhobby ;-)
https://www.garaget.org/?car=410302

816 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-05-01 12:40:42)

Mettis/ Jag har kännt till Dig i många år och vet att Du är en otroligt duktig och kompetent VW-kille. Tyvärr har vi aldrig haft möjliget att ses LIVE så jag högaktar Dig för det... men ...

Du har samma inställning till hobbyn som jag hade en gång i tiden så jag håller med Dig till viss del.....
Vi borde avrätta alla som inte bryter malmen själv och smälter ner den för att sedan tillverka egna plåtar och bygga karosserna i formar som vi gjort själva. Sparka ut alla  som gör mindre ur VÅR hobby- Snyltare!!

Då jag byggde min första bil, en Camaro 70 RS, på tidigt 80-tal, kapade jag ur allt, lärde mig svetsa och byggde nya ramben, bur,stora hjulhus, plastade dörrar och flipfront -ALLT var ombyggt! Sen svarvade jag bussningar i delrin/aluminium etc till chassiet, lackerade hela bilen, sydde mattor, flockade hjulhusen, byggde motor och låda, på med  kuggstångsstyrning etc, Jag lackerade sen den å jag var stolt för jag hade gjort
A L L T  själv !!.....men som den ödmjuka kille jag är insåg jag att om jag tog hjälp av andra  kunde slutresultatet bli ännu bättre så i version 2, som jag gjorde nästkommande vinter tog jag hjälp av andra med lack och inredning. Helt plötsligt började jag vinna priser på utställningar etc.
Det KAN...faktiskt bli bättre om  man tar  hjälp av andra och man hinner mer i livet. Du borde prova det någon dag.....

SEn att tillåta andra i hobbyn.....Jag har insett att om det bara är självbyggare som tillåts i hobbyn blir det en ännu mindre klick som håller på med bilar. Vill Du en dag kanske sälja Ditt projekt för att gå vidare i livet är det ju bra om vi bjuder in andra i hobbyn. Ju fler som håller på med bilar, på olika nivå ju fler blir vi som påtryckningsgrupp gentemot myndigheter. Du kan dessutom få tillbaks Dina surt nedlagda pengar och garagetimmar. Någon annan kan komma in i hobbyn med helt annan syn på hur det ska byggas om vi bjuder in dem. Helt plötsligt bygger man bilar med en  ny look . Annars blir det bara inavel.
Självklart får Du ha Din syn och ska ha det. jag själv anser att jag får en bättre slutprodukt om jag tar  hjälp av kompisar. Tillsammans med kompisar har jag byggt bilar som dels går fortare än någon annan och vunnit fler priser än många andra- men det gör inte mig till en bättre människa.Jag får däremot ett intressantare liv. Tillsammans med kamrater har vi tex byggt en hot rod som är den ENDA någonsin från Europa som blivit inbjuden att tävla om titeln "Americas Most Beautiful Roadster" - Det hade jag aldrig klarat själv. Många av de byggen jag ( med  kompisarna) byggt har givit mig  ganska god cred borta i USA vilket gjort att de sista 2-3 bilarna har jag fått massor av delar i spons från tillverkare ( nu sist ett par topplock värda långt över 50 papp) vilket gör  mitt liv som bilbyggare enklare. Den vägen  känns bra även om jag fått sälja min själ och ta hjälp av "andra".
Släpper vi in folk som inte gör ALLT själva i hobby kan dessutom andra leva på sina skills. Du har kanske själv bistått någon  och sedan tagit betalt för det???
Racka inte ner på andra bara för Du själv kan mer.
Var som jag istället - Ödmjuk *blink*
ICQ/bq

817

Var som jag istället - Ödmjuk *blink*

ICQ/be

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

818

ICQ/bi

Post's attachments

Liten vecka 24.jpg, 204.67 kb, 722 x 541
Liten vecka 24.jpg 204.67 kb, 17 downloads since 2019-05-06 

819

Negerkrull? Kom igen, det är Sverige 2019, inte 1950.

820

Scaramanga skrev:

Negerkrull? Kom igen, det är Sverige 2019, inte 1950.

x2 på denna. smaklöst.

821

OPS!! Ömma tår i chokladbollslandet??
Alla som jobbar med bilar vet vad som avses....
Byt ut nämnda utryck emot " svart roterande skiva av organiskt material med krulligt utförande fastsatt på stålpinne för montering i chuck " så har vi rett ut denna stormen......

822

ICQ/be

Post's attachments

Liten vecka 25.jpg, 174.87 kb, 722 x 541
Liten vecka 25.jpg 174.87 kb, 10 downloads since 2019-05-12 

823

Ja det är förjävligt att bilen inte är städad invändigt när man abrupt hämtar bilen hos plåtslagarn.

221-72

824

T2 Rookie skrev:

Ja det är förjävligt att bilen inte är städad invändigt när man abrupt hämtar bilen hos plåtslagarn.

ICQ/ag skön söndags ironi. Ja följde tråden några sidor och
Otrolig plåtslagare de där! Lyckades forma om plåt arken till identisk original.
De Va inte så mycket skarv heller.
Tennspackling på de där så.
Ja är alltid imponerad över plåtslagare och lackerare.
De är riktigt hantverkare!

Hoppas bil bli fin tillslut.

825

ICQ/bg

Post's attachments

LIten vecka 26.jpg, 212.38 kb, 722 x 541
LIten vecka 26.jpg 212.38 kb, 11 downloads since 2019-05-18