51

Näää... ICQ/ac
Jag är grymt avis på Micha  och Mogge mfl som  får bygga nya garage. Jag har  bråkat med kommun om bygglovet på vårt nya hus under 3 års  tid då jag vill bygga ett garage  så  som jag vill ha det( plus en del annat) och får leva med detta  så  länge...OK  jag  får  ändå  in  3 bilar här.
Tills vidare  får jag ha de andra  7-8 hos fodervärd (extra inhyrt garage)

Post's attachments

Liten Boxerbild.jpg, 173.67 kb, 816 x 612
Liten Boxerbild.jpg 173.67 kb, 379 downloads since 2015-06-25 

52

Det var ett bra garage innan jag fick  för mig att jag skulle ha firman  "hemma" ....Ett talande exempel är min fina arbetsbänk som en gång i tiden var 4 m bred....är numer inklämd och nedkortad till 1.5 m bara..... ICQ/ac

53

Ähhh!! Det är bara en sjukdom jag  fått,,,har ju byggt lite annat de sista åren- nu sist en hotrod- å ikväll startade vi  upp min Mustang(som är ett 10 års projekt. Den stod på Elmia för  4-5 år sen och såg färdig ut...nu äntligen har tiden funnits att få  liv i den....
Jag tror det blir väldigt pyssligt att kapa ner C4 axlarna till en sån bredd att de passar i en Sunbeam Tiger.
Jag har sett en riktigt sådan LIVE ( Stockholm Open - 92) - samma år som vi  körde med Philips Anglian Default/lol  Default/lol

54

Jaha,,,Hur ska vi  lösa detta då?
Planerar man väl  är halva jobbet redan gjort- resten får man lösa på  vägen.....

Post's attachments

LIten boxerbild2.jpg, 259.58 kb, 816 x 612
LIten boxerbild2.jpg 259.58 kb, 355 downloads since 2015-06-28 

55

Man måste alltid provsitta så man känner/ser att man  är i proportion till bygget i övrigt.
Jag tror vi vill ha den lite lägre, trots att hjulen är de  minsta jag hittat....Får väl bygga om chassiet lite istället.
Vi ska nog inte heller använda motorblocket  som står framför ....Det får hamna i någon annan bil...

Post's attachments

LIten Boxbild.jpg, 148.71 kb, 719 x 539
LIten Boxbild.jpg 148.71 kb, 359 downloads since 2015-07-12 

56

Jag tycker att casterhjulen som syns är lite väl små ICQ/ae

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

57

Torrkörning är oerhört viktigt.. ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

58

Vädret har inte vart gynnsamt den sista tiden  som Ni ser  på naturen i bakgrunden, men man må slita på ändå.....
En tanke föds: Kanske man ska ha en Oldsmobileram under Karmakarossen??....hmmmm...
Är det månne därför dettta projektet ligger under "projekt annat"

Post's attachments

publik 12.jpg, 286.14 kb, 816 x 612
publik 12.jpg 286.14 kb, 365 downloads since 2015-07-21 

59

Tar  tid  att  hämta Volvon....till fots

Post's attachments

publik 13.jpg, 261.84 kb, 816 x 612
publik 13.jpg 261.84 kb, 372 downloads since 2015-08-04 

60

Nä tråkmek finns det gott om ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

61

Viktig fråga:

Finns det någon på forumet som har  en  karosssnurra som man  kan  få  hyra??

Han som  hjälper mig  med kaross modifieringarna vill ha det för att gå visare- men det känns onödigt att  köpa en ny på verktygboden  ör öiknande som sen bara  blir ståendes....
Alt köper vi  gärna en beggad- men den bör gärna klara  uppåt 1.000 kg

62

Här är min. enkelt att göra själv. Går inte att snurra ett helt varv, ett stopp ditsatt.
Kan det vara något att tillverka för er?

Post's attachments

turkis 3.JPG, 237.58 kb, 778 x 583
turkis 3.JPG 237.58 kb, 373 downloads since 2015-08-16 

63

Tackar för bilden!
Jag tror vi kommer behöva något stadigare då vi ska upp med donatorbilens chassie i snurran med.

Jag är inte alls främmande att tillverka grejor- Har tillverkat alltför mkt i mina dagar. Frågan kom mer av att jag  tänker att NÅGON bör ha något överblivet ståendes som man  kan låna/hyra/köpa

64

Jag  flyttade undan chassiet till ett ställe där det inte syns lika mycket.Bra att ha en slit och slängpickis.Bara att hänga upp chassiet  i ett spännband- sen kör man iväg bara....
När jag VET att mina planer är genomförbara och jag kan släppa detta har  jag lovat bort hela chassiet till Yogi - men Du får vänta ett tag  till....

Post's attachments

Liten vecka 11.jpg, 279.83 kb, 816 x 612
Liten vecka 11.jpg 279.83 kb, 377 downloads since 2015-09-07 

65

Hej!

Den där ser riktigt bra ut jämfört med mina två andra. Är oerhört tacksam. Finns ingen brådska då jag håller på med en bubbla under tiden jag samlar delar till dom andra bilarna.

En städad tomt håller frun på bättre humör ICQ/ag
Och grannarna.....

66

Jag har  inga grannar de närmsta 200 m   ICQ/ad

Nya stället där  vi  ska bygga  blir det  ca  500 m  till närmsta granne- å fästmön och jag  är bara  ihop  3-4 dagar / vecka  och 3-4 dagar isär

Det stavas "planering"  ICQ/ad
Jag säger till då jag vågar släppa chassiet- Dina råd och  kontakter i VW-svängen  gör att jag är tacksam tillbaks!
mv h R

67 Senaste redigerad av yogi (2015-09-08 23:37:25)

Tycker det är roligt om man kan hjälpa någon som har ett problem med något. Det är då det blir ett bra forum tycker jag.
Alla kan omöjligt vara bäst på allting. Det finns många här som sitter på oerhörda kunskaper och delar med sig av det. Suveränt. Det får inte bli så att man ser ner på folk för att dom är inte kan något.
Någon gång har vi alla varit nybörjare.
Har suttit på nätet väldigt mycket och letat efter saker under en sjukdomstid. Kan nog inte så mycket själv men vet var man  skall söka.

68

Lämnade in en  hel Ghia.....å så behåller de halva på blästerfirman!!?- Fräckt!

Post's attachments

publik 32.jpg, 210.43 kb, 816 x 612
publik 32.jpg 210.43 kb, 374 downloads since 2015-10-08 

69

nu ser man lite vad du har att jobba med. Lite customplåtar här och var och tuggat i kanterna  ICQ/ag   
Ghia standard.
Blir bra sen, efter lite jobb.

70 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-10-09 15:20:21)

Det är ena  riktiga stjärnor som vart på den här bilen tidigare- men det är bra för  då gör det inte så mkt att vi bygger om den  lite ICQ/ag

71

63 Highlight skrev:

Lämnade in en  hel Ghia.....å så behåller de halva på blästerfirman!!?- Fräckt!

Lite svinn får man räkna med..spännande,ser fram mot fortsättningen.. ICQ/ae

late,
in love,
and a little drunk..

72

Det slog mig just....

Är det någon som vill ha / behöver de invändiga plåtarna som vi ändå kommer kapa bort??
Vi ska ändå slänga dem annars. Dessa är i vettigt skick och  är det  någon som har  en  rostigare bil spar man väl lite arbete .......
Vi ska inom kort kapa bort  torpedvägg, hela främre baljan och instrumnetbrädan  etc.
PM:a mig isf ( så vi  inte  helt  förstör tråden ifall någon vill läsa den  och  få ett sammanhang)- Yogi har förståss första Tjing,,,,övriga efter den turordning de PM:ar.

I den  mån det  går ska vi  kapa ur detta kring årskiftet och finns det intrese tar  vi det så varsamt som det går.

Gratis alltså

73

Ja det här minskade ju inte nyfikenheten,men trevligt att du tänkte så... ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

74

Intresserad av plåt!

66 old ballds stance!
65 -panel står och mognar
58 - blivande åkbil 2018
zero clearnace slam shop

75

PM:a som vi skrev ovan  för att inte förstöra tråden  för de  som helst vill läsa om ett  projekt.
Just  nu  är  det  4 pers  som tjingat instrumentbrädan- Det  blir  lite krångligt, men  även de andra sakerna verkar intressanta för folk.

Jag spar messen och hör av  mig då vi kapat ur plåten  - kring årskiftet