Näää...
Jag är grymt avis på Micha och Mogge mfl som får bygga nya garage. Jag har bråkat med kommun om bygglovet på vårt nya hus under 3 års tid då jag vill bygga ett garage så som jag vill ha det( plus en del annat) och får leva med detta så länge...OK jag får ändå in 3 bilar här.
Tills vidare får jag ha de andra 7-8 hos fodervärd (extra inhyrt garage)
Det var ett bra garage innan jag fick för mig att jag skulle ha firman "hemma" ....Ett talande exempel är min fina arbetsbänk som en gång i tiden var 4 m bred....är numer inklämd och nedkortad till 1.5 m bara.....
Ähhh!! Det är bara en sjukdom jag fått,,,har ju byggt lite annat de sista åren- nu sist en hotrod- å ikväll startade vi upp min Mustang(som är ett 10 års projekt. Den stod på Elmia för 4-5 år sen och såg färdig ut...nu äntligen har tiden funnits att få liv i den....
Jag tror det blir väldigt pyssligt att kapa ner C4 axlarna till en sån bredd att de passar i en Sunbeam Tiger.
Jag har sett en riktigt sådan LIVE ( Stockholm Open - 92) - samma år som vi körde med Philips Anglian
Jaha,,,Hur ska vi lösa detta då?
Planerar man väl är halva jobbet redan gjort- resten får man lösa på vägen.....
Man måste alltid provsitta så man känner/ser att man är i proportion till bygget i övrigt.
Jag tror vi vill ha den lite lägre, trots att hjulen är de minsta jag hittat....Får väl bygga om chassiet lite istället.
Vi ska nog inte heller använda motorblocket som står framför ....Det får hamna i någon annan bil...
Jag tycker att casterhjulen som syns är lite väl små
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Torrkörning är oerhört viktigt..
late,
in love,
and a little drunk..
Vädret har inte vart gynnsamt den sista tiden som Ni ser på naturen i bakgrunden, men man må slita på ändå.....
En tanke föds: Kanske man ska ha en Oldsmobileram under Karmakarossen??....hmmmm...
Är det månne därför dettta projektet ligger under "projekt annat"
Tar tid att hämta Volvon....till fots
Nä tråkmek finns det gott om
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Viktig fråga:
Finns det någon på forumet som har en karosssnurra som man kan få hyra??
Han som hjälper mig med kaross modifieringarna vill ha det för att gå visare- men det känns onödigt att köpa en ny på verktygboden ör öiknande som sen bara blir ståendes....
Alt köper vi gärna en beggad- men den bör gärna klara uppåt 1.000 kg
Här är min. enkelt att göra själv. Går inte att snurra ett helt varv, ett stopp ditsatt.
Kan det vara något att tillverka för er?
Tackar för bilden!
Jag tror vi kommer behöva något stadigare då vi ska upp med donatorbilens chassie i snurran med.
Jag är inte alls främmande att tillverka grejor- Har tillverkat alltför mkt i mina dagar. Frågan kom mer av att jag tänker att NÅGON bör ha något överblivet ståendes som man kan låna/hyra/köpa
Jag flyttade undan chassiet till ett ställe där det inte syns lika mycket.Bra att ha en slit och slängpickis.Bara att hänga upp chassiet i ett spännband- sen kör man iväg bara....
När jag VET att mina planer är genomförbara och jag kan släppa detta har jag lovat bort hela chassiet till Yogi - men Du får vänta ett tag till....
Hej!
Den där ser riktigt bra ut jämfört med mina två andra. Är oerhört tacksam. Finns ingen brådska då jag håller på med en bubbla under tiden jag samlar delar till dom andra bilarna.
En städad tomt håller frun på bättre humör
Och grannarna.....
Jag har inga grannar de närmsta 200 m
Nya stället där vi ska bygga blir det ca 500 m till närmsta granne- å fästmön och jag är bara ihop 3-4 dagar / vecka och 3-4 dagar isär
Det stavas "planering"
Jag säger till då jag vågar släppa chassiet- Dina råd och kontakter i VW-svängen gör att jag är tacksam tillbaks!
mv h R
67 2015-09-08 23:32:52 Senaste redigerad av yogi (2015-09-08 23:37:25)
Tycker det är roligt om man kan hjälpa någon som har ett problem med något. Det är då det blir ett bra forum tycker jag.
Alla kan omöjligt vara bäst på allting. Det finns många här som sitter på oerhörda kunskaper och delar med sig av det. Suveränt. Det får inte bli så att man ser ner på folk för att dom är inte kan något.
Någon gång har vi alla varit nybörjare.
Har suttit på nätet väldigt mycket och letat efter saker under en sjukdomstid. Kan nog inte så mycket själv men vet var man skall söka.
Lämnade in en hel Ghia.....å så behåller de halva på blästerfirman!!?- Fräckt!
nu ser man lite vad du har att jobba med. Lite customplåtar här och var och tuggat i kanterna
Ghia standard.
Blir bra sen, efter lite jobb.
70 2015-10-09 15:19:53 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-10-09 15:20:21)
Det är ena riktiga stjärnor som vart på den här bilen tidigare- men det är bra för då gör det inte så mkt att vi bygger om den lite
Lämnade in en hel Ghia.....å så behåller de halva på blästerfirman!!?- Fräckt!
Lite svinn får man räkna med..spännande,ser fram mot fortsättningen..
late,
in love,
and a little drunk..
Det slog mig just....
Är det någon som vill ha / behöver de invändiga plåtarna som vi ändå kommer kapa bort??
Vi ska ändå slänga dem annars. Dessa är i vettigt skick och är det någon som har en rostigare bil spar man väl lite arbete .......
Vi ska inom kort kapa bort torpedvägg, hela främre baljan och instrumnetbrädan etc.
PM:a mig isf ( så vi inte helt förstör tråden ifall någon vill läsa den och få ett sammanhang)- Yogi har förståss första Tjing,,,,övriga efter den turordning de PM:ar.
I den mån det går ska vi kapa ur detta kring årskiftet och finns det intrese tar vi det så varsamt som det går.
Gratis alltså
Ja det här minskade ju inte nyfikenheten,men trevligt att du tänkte så...
late,
in love,
and a little drunk..
Intresserad av plåt!
65 -panel står och mognar
58 - blivande åkbil 2018
zero clearnace slam shop
PM:a som vi skrev ovan för att inte förstöra tråden för de som helst vill läsa om ett projekt.
Just nu är det 4 pers som tjingat instrumentbrädan- Det blir lite krångligt, men även de andra sakerna verkar intressanta för folk.
Jag spar messen och hör av mig då vi kapat ur plåten - kring årskiftet