
Svårt hårda kärror! 
Det är något särskilt med att se en kompressor på v8. 
Mogge: När det kommer från en finsmakare som Du tar jag det som en komplimang
Yogi: Visst är det! Jag är dessutom glad att jag fört det vidare ner i generationsväxlingen. Hon har kämpat hårt för att komma där hon är nu
Eller så kollar man på en original kaross. .... och inser hur "dålig"passformen var på dessa massproducerade bruksfordon..när hade du lovat din flickvänn detta fordon? Man kan lägga precis hur mycket tid som helst...(vilket jag aaaaaaaldrig skulle göra)....
Men iofs vad vet vi, den kanske redan används på resorna till golfbanan 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Tiden....min käre Micha är den största boven.
Jag har precis kommit ut från en period där jag flera månader jobbat från 6 på morgonen till midnatt - varje dag bara för att se till att landets duktigaste och trevligaste bilbyggare ska få en chans att få ut sina drömmar på hjul. Nu får jag äntligen lite tid att leka själv. Som Du såg ovan gick stor del av förra vecka åt till att hjälpa dottern med det sista på hennes Chevelle. Tips1: Skaffa aldrig barn!! - å isf, hjälp dem inte. Stötta dem, men hjälp dem inte. Tyvärr kan an inte låta bli.
Incan är den som bromsar Karmaprojeketet då hon tycker det tar för mycket energi och pengar. Hon åker gärna Toyota. För 2 helger sedan var hon i Dina trakter ( Arlöv) och spelade SM. Nu på morgonen åkte hon för att fortsätta SM-serien som den här helgen körs i Strängnäs. Hon tycker Karman får ta den tid den kräver och vill att den ska få växa fram i lugn och ro så det blir bra. Hellre bra än kef. Stresssar man fram något blir det KEF. När jag var 18 år var jag som Du- Allt måste bli klart NU!! Det kommer aldrig bli en "nästa sommar" ( som Greta skulle sagt) men med åren har man insett att det hinns med ändå - och det är bättre att åka runt i en bil som är bra än en kompromiss med tiden och hela tiden behöver åtgärdas. Jag lärde mig det inte minst på den senaste bilen jag byggde klar , vår Hot rod. För en gångs skull fanns det INGET som kunde förbättras. Den var helt perfekt direkt ut från garaget. Man behövde inte ens ställa om stötdämparna i ett annat av de 10 lägen de kan ställas etc. Erfarenhet är underbar då den används rätt!!
Vad har jag gjort den gångna veckan då jag ändå fått lite tid över??
Jag har bla hjälpt dottern att lyfta i motorn i hennes dragster så hon kan få komma ut och prova den i slutet på säsongen.....
Jag har även tagit hem min "gamla racerbil" som stått i förråd de sista 10 åren. Efter att min funny car brann upp har jag inte tävlat men om dottern ska ut och köra kan jag lika gärna hänga med. Det kostar inte dubbelt att tävla med 2 bilar. Transport till banan och boende är ju gratis för bil 2 då- och i vårt fall blir det att vi delar på kostnaderna då. Det ska bli kul att se vad den här gamla lurken klarar av med den nya 632 jag nu byggt ihop för den....Bromsning inom någon vecka- sen så.....
PS: Här ser Du även fördelen med att aldrig sälja en bil. Står den under ett täcke tar man bara fram den när tiden är mogen. Man får ändå aldrig igen all tid,pengar och kärlek man lägger ner i ett bygge
Jag har även hunnit med att meka lite Lola. Jag har bla gjort ett par stag , modell vantskruv som håller upp den bakre bellypanen så jag i nästa steg kan göra infästningarna för bakre kaross-flippen. Ja...jag har gjort det med hjälp av kompisen Nisse. Jag vet Du ogillar att man tar hjälp av kamrater....
Sen har jag börjat arbetena med att plasta instrumentbrädan. Det gjorde jag själv!!............nja förresten jag åkte upp till Hannu som klippt till ett par plåtar åt mig i deras stora 50 tons plåtklipp.....Jag vet ,Jag är en dålig människa- som dels tar hjälp och dels inte har såna maskiner själv
Sen har jag äntligen fått lite tid att meka med den -67:a cab jag fick hem från lackeraren i våras ( FAN! nu tar jag hjälp med lack oxo...) Jag skruvade i en massa nya dörrlås, stag, öppningsmekanismer etc
Denna bil har ändå stått hos lackerar´n i 3 år så det var hög tid att få hem den. Då jag börjar bli trångbodd ( i väntan på nya huset) har jag inte plats att meka med den inne så den får stå ute och jag mekar i "Blå Hallen". Därför är det viktigt att få så mycket gjort på den jag nånsin hinner innan jag måste köra iväg den på vinterförvaring när det blir pissigt väder i höst
713 2019-08-03 08:40:50 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-08-03 09:12:15)
Då man börjar bli så gammal och rynkig som jag känns det som en fördel att ha insett att det ändå kommer en "nästa sommar".
Jag åker bara över till "andra garaget" och hämtar hem någon av bilarna som står under ett täcke- å så åker man lite grann. Man MÅSTE inte stressa ihop något som Du förespråkar. Bygger man sina bilar från schratch som jag gör blir det inte så kostsamt och man kan ha dem kvar. Så i veckan tog jag även hem "Glitterpinnen" ( -63 var enda årsmodellen med delad bakruta, pinne, och candylack - Alltså "Glitterpinnen"). Den blev klar för en dryga 10 år sen och jag har bara åkt med den sen dess - utom möjligen något oljebyte etc....
Men!!...WTF!!??...vad händer?? Något blir kajko i elsystemet och jag tror först att jag glömt huvudströmbrytaren på.... efter en massa deckarjobb inser jag att anslutningen nere på starten glappat loss efter 10 år och jordat mot starthuset. Den hade precis lika gärna kunnat brunnit upp och blitt en hög med glasfiberull bara, vilket tyvärr händer ofta på gamla vettar....
Upptäckte även att generator fästet glappat upp och behövdes skruvas fast för att inte ramla av bilen. Dags för en översyn kanske...
715 2019-08-03 08:54:42 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-08-03 09:14:23)
Det är väl på det stora hela vad jag gjort i veckan då Du verkar tro/tycka att jag mest pillrar mig i naveln.....
Dessutom försöker jag ge sken av att driva ett eget företag, men nu efter midsommar, Power Meet och de andra stora bilträffarna har det lugnat ner sig och jag kan i princip jobba "vanliga timmar".
Vad gäller Karman så jobbar jag på med den och har för stunden plockat ner motorn ( lite spännande då jag aldrig mekat med en Porsche) i delar för att bestämma om vi ska ha dubbelturbo på den lr om det blir en stor strokermaskin. Målet är ca 500 hk. Jag har ca 13-14 hobbybilar och den klenaste är "Glitterpinnen" (ovan) som bara har 684 då det är en familjebil. Karman ska ju Incan ha så det räcker gott med 500 hk. Hon vill egentligen inte ha nåt annat än orginalets 270 hk men jag skulle inte finna motivationen med detta projekt om det "bara" skulle vara en orginalsnurra i den. Vi får se..... Veckan som var spenderade Incan och Elsa i Ålands skärgård där hon har en väninna vars familj har en egen ö. Elsa visade tjejerna ( tanterna??) hur duktig hon är att segla jolle - samtidigt som hon hälsar till Pia och vill visa sin nya flytväst
716 2019-08-03 09:01:12 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-08-03 11:35:49)
Med Incan borta spelandes SM och dottern dragit till KÖpenhamn har jag äntligen egen-tid och ska leka med något i helgen - lr så skiter jag i det.
Det kanske blir snusk och förnedring i stället....
Med en levnadsglädje och livsstil som min vet man aldrig.
Som jag brukar säga: "Parkbänken är aldrig långt borta"
Min står ca 25 m från ytterdörren...Den är jävligt skön med vadderade kuddar och man sover grymt bra i solnedgången då....
Vi får se om det blir någon ny Karmabild imorgon då ytterligare 6 dagar gått då.....
Detta var bara lite offtopic för jag inte orkade gå ut i garaget
717 2019-08-03 09:06:26 Senaste redigerad av 63 Highlight (2019-08-03 11:35:23)
Eller så kollar man på en original kaross. .... och inser hur "dålig"passformen var på dessa massproducerade bruksfordon
Att liknöjt knäppa händerna över magen och fälla ovanstående konstaterande ligger inte för mig.
Jag hoppas det, när "Bad Karma" är klar, framgår att det inte rör sig om en massproducerad bruks-sloda. Sen får det ta den tid som krävs....

Eller så kollar man på en original kaross. .... och inser hur "dålig"passformen var på dessa massproducerade bruksfordon..
Nu är du helt fel ute Micke.
Ghiorna hade en mycket bra passform och fina dörr och huv-springor.
Karmann la ner mycket tid på att tenna och få till allt.
Bruksfordon skulle jag inte kalla det- Volkswagen Sport Coupé- flygvärdinnors självklara val.
michaelth skrev:Eller så kollar man på en original kaross. .... och inser hur "dålig"passformen var på dessa massproducerade bruksfordon..
Nu är du helt fel ute Micke.
Ghiorna hade en mycket bra passform och fina dörr och huv-springor.
Karmann la ner mycket tid på att tenna och få till allt.Bruksfordon skulle jag inte kalla det- Volkswagen Sport Coupé- flygvärdinnors självklara val.
okey då har jag fel på denna punkten..
sen att råbert tror en massa om vad jag tro ...
ja ja..
Bor inte i arlöv..eller i närheten..
gör inte allt eller tycker illa om folk som får hjälp eller tar hjälp..
vill inte ha allt färdigt direkt ,vilket han borde vetat om... han läst någon av mina trådar..
whatever..
alla gör vi olika.. jag räknar inte med att hinna med mina projekt innan jag dör, men det gör inget..
då varken min ekonomi eller min tid räcker för det..
tycker bara det varit mycket gnäll på den förre vännen som jobbat med carmangiha projektet och nu tydligen int gjort ett smack rätt...
tja så är det, vi jobbar olika själv är bästa dräng.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Då jag har ett 10-tal kunder som bor i Kallinge och en fästmö vars mor är från Ronneby är jag väl förtrogen med Sveriges geografi.
Arlöv bör nås inom en dryg timme ( en tidig sommarmorgon)
När jag är i USA och bygger på mina bilar där håller jag till i El Mirage. Att åka ner till Huntington Beach för att handla lite bildelar är något jag gör med glädje - fast det är dubbla avståndet Arlöv/Kallinge, då jag får dem på en gång och jag tycker det känns som "nära" då det är betydligt närmre än då jag bygger bil i Sverige.
Ser man Kallinge som sin hemort och jordens medelpunkt är det även långt till Ronnebyhamn.
Som världsmedborgare kan jag ifs känna att Australien är lite väl långt bort 
721 2019-08-05 11:06:51 Senaste redigerad av michaelth (2019-08-05 11:22:37)
Då jag har ett 10-tal kunder som bor i Kallinge och en fästmö vars mor är från Ronneby är jag väl förtrogen med Sveriges geografi.
Arlöv bör nås inom en dryg timme ( en tidig sommarmorgon)
När jag är i USA och bygger på mina bilar där håller jag till i El Mirage. Att åka ner till Huntington Beach för att handla lite bildelar är något jag gör med glädje - fast det är dubbla avståndet Arlöv/Kallinge, då jag får dem på en gång och jag tycker det känns som "nära" då det är betydligt närmre än då jag bygger bil i Sverige.
Ser man Kallinge som sin hemort och jordens medelpunkt är det även långt till Ronnebyhamn.
Som världsmedborgare kan jag ifs känna att Australien är lite väl långt bort
...........suck ja det finns en del raggare i kallinge... men att bo brevid en ort som ligger en timme bort... nä
Föreslagna resvägar (klickbar):
Kallinge - Arlöv E22
175 km, 1 tim 56 min
Kallinge - Arlöv E22 och väg 11
196 km, 2h 28 min
Visa Sverigekarta med vägnummer »
Avstånd med bil: 175 km.
Körtid: 1 tim 56 min.
Avstånd fågelvägen: 154 km.
Kostnad för Blyfri 95 (16,44 kr/l)Blyfri 98 (17,04 kr/l)Diesel (16,34 kr/l)Etanol (11,95 kr/l)Fordonsgas (19,24 kr/kg)priserna uppdaterades:2019-04-23 & liter/mil: 253 kr
Total bränsleförbrukning vid 0,88 l/mil: 15,37 liter
Vad du får jordens medelpunkt ifrån ... tja i din hjärna kanske.. vi är sååååå olika!!!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Aja vad spelar det för roll vilka bilar man blandar ihop? Maten ska ändå ner i magen, bilen ska ändå ner i skroten 
Aja vad spelar det för roll vilka bilar man blandar ihop? Maten ska ändå ner i magen, bilen ska ändå ner i skroten
I min värld spelar det stor roll vilka bildelar man blandar, mina 356bromsar på min pickis spelar roll ;-)
Dessa genmodifierade bilar kommer till himmelen 



