451

Du får gärna kolla-Vore glad och tacksam om Du hittar dem

452

Ring Tomas på folkabiten ha brukar fixa det mesta ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

453

Nja jag letade å letade men hittade tyvärr inte.renoverade gångjärn verkar vara modellen. Dock kom det ju upp alfa renoveringskit med mässingshylsor..
Men tyvärr så får jakten gå vidare..

454

Nu är det 12år sedan jag gjorde min karma men jag fick göra mina själv.... en stund vid svarven så löser du det ICQ/af

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

455

Kolla CSP i Tyskland dom har typ 8.0  8.1  8.2mmm...

T2b taigagrön ´77

456 Senaste redigerad av yogi (2017-12-11 13:39:03)

Det brukar aldrig vara sprintarna som ger upp på ghiadörrar. Däremot lagringen i gångjärnen. Enkelt att pressa i nya. Själva sprinten har jag aldrig sett någonstans. Tyvärr. Blir nog svarven.

Hittade ingen på csp heller lite snabbt men och andra sidan så kan jag inte tyska heller så kan ha missat.  Default/lol

457

Grubban Tack!!
den firman verkar ha en massa gosaker- så även en sprintsats( å då sökte jag på engelska Yogi *blink*)
Jag ska nog hålla koll på dem. LIte jobbigt att det  är i Tyskland. Hade vart bekvämare om det fanns en svensk firma som hade.

Fejk-64:an : jag vet att det hade vart enkelt om jag hade  en svarv. Jag har  gjort mig av  med de flesta "bra att-ha-verktyg" jag hade för platsen finns inte längre. Förr gjorde jag A L L T   på mina bilar, men så växte jag upp och insåg att det  blir bättre ifall jag  tar lite hjälp av mina duktiga kompisar jag  lärt känna. Numer är vi ett litet kompisgäng på en 5-10 pers som  går samman då det ska byggas något. Han som hjälper mig att svarva och fräsa mm är absolut dusktigast i Sverige - om inte i världen.
Det börjar med att jag säger vad jag vill ha och skickar  över en skiss- Sen gör han en CADbild som kommer på mail

Post's attachments

grill5.JPG, 36.41 kb, 604 x 639
grill5.JPG 36.41 kb, 135 downloads since 2017-12-11 

458

Sen efter så där en 10-20 mail fram och  tillbaks där jag  kluddrat på hans bilder och sagt hur jag vill ha det börjar det  likna något,,,,

Post's attachments

grill välvd. kluddrad  jpg.jpg, 225.76 kb, 1859 x 918
grill välvd. kluddrad jpg.jpg 225.76 kb, 156 downloads since 2017-12-11 

459

Sen tjackar han  en  klump bara....å "trycker på knappen" bara....

Post's attachments

Grillfräsning 1.jpg, 174.58 kb, 1136 x 852
Grillfräsning 1.jpg 174.58 kb, 136 downloads since 2017-12-11 

460

Det blir ju en del aluminiumspån , men det kan det vara  värt....

Post's attachments

Grillfräsning 2.jpg, 213.45 kb, 1136 x 852
Grillfräsning 2.jpg 213.45 kb, 123 downloads since 2017-12-11 

461

Efter några dagar börjar man skönja slutresultatet....

Post's attachments

Grillfräsning 3.jpg, 171.08 kb, 1136 x 852
Grillfräsning 3.jpg 171.08 kb, 123 downloads since 2017-12-11 

462

.... men då är det dags att vända på steken och  göra baksidan  lika fin

Post's attachments

Grillfräsning 4.jpg, 145.2 kb, 1136 x 852
Grillfräsning 4.jpg 145.2 kb, 146 downloads since 2017-12-11 

463

Till slut börjar  även baksidan likna nåt- å då har det blitt några spån på golvet....

Post's attachments

Grillfräsning 7.jpg, 218.48 kb, 1136 x 852
Grillfräsning 7.jpg 218.48 kb, 115 downloads since 2017-12-11 

464

Sen kan man  börja provmontera lite,,,,
Jag skulle aldrig i helvete kunna bygga hälften så fina bilar själv som jag  ändå får till med hjälp av goa vänner.
Problemet är att jag skäms att komma och fråga om nåt så enkelt som sprintar till gångjärnen..... å även om han gladeligt skulle göra ett par såna  skulle vi dessförinnan pratat ihop oss och så slutar det med att vi  gör helt egna gångjärn!!....å just nu håller jag på och återhämtar mig från ett vansinnesbygge- Karman får INTE utvecklas  till att bli ett sådant även om vi  kommer göra en hel del egna detaljer till den framledes,,,,, ICQ/ad

Post's attachments

Grillfräsning 12.jpg, 331.58 kb, 852 x 1136
Grillfräsning 12.jpg 331.58 kb, 123 downloads since 2017-12-11 

465

Snygg bit,tänk vad man kan göra om man har fantasi,bra maskiner,hjälpsamma vänner och stålar.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

466

Jag har fantasi och kompisar- Allt annat  lider  jag  brist på....

467

Jag hittar inga gångjärnssprintar.  ICQ/ad
på något språk  Default/lol

lead a blind man.......

468

Nu när jag tittar i lugn och ro så vete tusan om det var rätt:  https://www.csp-shop.com/en/body/pins-d … 3454b.html

469

Tänkte mest att några dörrsprintar är ju faktiskt ganska enkelt i din värld ser jag....

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

470

Mina rudimentära kunskaper i engelska säger mig att det är dörrstoppssprintar.. Default/hmm

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

471

Grymt grillgaller!
Har själv en likadan Storebro-fräs som jag ev ska byta bort men nu tror jag nog att den får bli kvar ett tag till ICQ/ag

472

Franke: Spar den och utveckla Dig!!
Pompe: Ja jag  fick det intrycket med vid en andra ( lugnare look) - men varför säljs de i  12-pack??
Fejk-64:an: Jag håller med att det borde vara enkelt- men då man kommer med avancerade grejor hela tiden, å sen helt plötsligt vill ha ett par sprintar gjorda då känner man sig löjligt ifall de finns att köpa någonstans för 8 kr / st
Sen brukar det som sagt ha en förmåga att spåra ut när vi leker ihop. Jag vet garagnterat att det skulle sluta med att vi gjorde helt egna gångjärn i billet aluminium. Jag ser redan för mitt inre hur fina de skulle bli. Denna bilen har  ändå spårat ut som det är och jag  måste bromsa mig lite. Man får se till ändamålet.
För att ha råd att bygga nya huset hade jag  bla tänkt sälja av 3 bilar. En av bilarna ( en gammal Corvette)håller jag på och färdigställer men inser där hur ääven den håller på och spåra ur. Ska man sälja nåt vill man ju  tjäna så mycket man kan så det blir någon "förtjänst" kvar, men det som håller på att hända  är att jag  lägger ner för mycket jobb/pengar på den så den hamnar i en nivå som är osäljbar. För nån vecka sen skulle jag sätta fast gaswiren. Klokast hade vart att dra dit den med en slangklämma lr nåt sånt som raggarna hade valt. Istället blev det en sån här liten söt grej

Post's attachments

Liten vecka 1.jpg, 145.23 kb, 722 x 541
Liten vecka 1.jpg 145.23 kb, 133 downloads since 2017-12-12 

473

Den är då delbar och man skruvar fast den i underlaget med ett par insexor inifrån....

Post's attachments

Liten vecka 2.jpg, 167.31 kb, 722 x 541
Liten vecka 2.jpg 167.31 kb, 134 downloads since 2017-12-12 

474

Såååå.... då är vi tillbaks  till utgångsläget då.. behöver fortfarande hitta någon som säljer  ny dörrsprintar och bussningar - helst i Sverige

Pompe: Din kommentar om stålar på förra sidan svider än. Det är som Du vill få en att framstå som gräddstrut, men Du har aldrig träffat någon som satsar mer på sin hobby än undertecknad. Lider man  brist  på deg  får man göra uppoffringar istället

475

Fy f-n vad snygg! vill ha begäret väcktes  ICQ/ag

Dom hittade jag med men det är som sagt till dörrstoppen. Frågan är varför det antalet? Dörrstoppen sitter ju bara två i varje. Blir 4 per bil.