Du får gärna kolla-Vore glad och tacksam om Du hittar dem
Ring Tomas på folkabiten ha brukar fixa det mesta 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Nja jag letade å letade men hittade tyvärr inte.renoverade gångjärn verkar vara modellen. Dock kom det ju upp alfa renoveringskit med mässingshylsor..
Men tyvärr så får jakten gå vidare..
Nu är det 12år sedan jag gjorde min karma men jag fick göra mina själv.... en stund vid svarven så löser du det 
Kolla CSP i Tyskland dom har typ 8.0 8.1 8.2mmm...
456 2017-12-11 12:59:31 Senaste redigerad av yogi (2017-12-11 13:39:03)
Det brukar aldrig vara sprintarna som ger upp på ghiadörrar. Däremot lagringen i gångjärnen. Enkelt att pressa i nya. Själva sprinten har jag aldrig sett någonstans. Tyvärr. Blir nog svarven.
Hittade ingen på csp heller lite snabbt men och andra sidan så kan jag inte tyska heller så kan ha missat. 
Grubban Tack!!
den firman verkar ha en massa gosaker- så även en sprintsats( å då sökte jag på engelska Yogi *blink*)
Jag ska nog hålla koll på dem. LIte jobbigt att det är i Tyskland. Hade vart bekvämare om det fanns en svensk firma som hade.
Fejk-64:an : jag vet att det hade vart enkelt om jag hade en svarv. Jag har gjort mig av med de flesta "bra att-ha-verktyg" jag hade för platsen finns inte längre. Förr gjorde jag A L L T på mina bilar, men så växte jag upp och insåg att det blir bättre ifall jag tar lite hjälp av mina duktiga kompisar jag lärt känna. Numer är vi ett litet kompisgäng på en 5-10 pers som går samman då det ska byggas något. Han som hjälper mig att svarva och fräsa mm är absolut dusktigast i Sverige - om inte i världen.
Det börjar med att jag säger vad jag vill ha och skickar över en skiss- Sen gör han en CADbild som kommer på mail
Sen efter så där en 10-20 mail fram och tillbaks där jag kluddrat på hans bilder och sagt hur jag vill ha det börjar det likna något,,,,
Sen tjackar han en klump bara....å "trycker på knappen" bara....
Det blir ju en del aluminiumspån , men det kan det vara värt....
Efter några dagar börjar man skönja slutresultatet....
.... men då är det dags att vända på steken och göra baksidan lika fin
Till slut börjar även baksidan likna nåt- å då har det blitt några spån på golvet....
Sen kan man börja provmontera lite,,,,
Jag skulle aldrig i helvete kunna bygga hälften så fina bilar själv som jag ändå får till med hjälp av goa vänner.
Problemet är att jag skäms att komma och fråga om nåt så enkelt som sprintar till gångjärnen..... å även om han gladeligt skulle göra ett par såna skulle vi dessförinnan pratat ihop oss och så slutar det med att vi gör helt egna gångjärn!!....å just nu håller jag på och återhämtar mig från ett vansinnesbygge- Karman får INTE utvecklas till att bli ett sådant även om vi kommer göra en hel del egna detaljer till den framledes,,,,, 
Snygg bit,tänk vad man kan göra om man har fantasi,bra maskiner,hjälpsamma vänner och stålar.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Jag har fantasi och kompisar- Allt annat lider jag brist på....
Jag hittar inga gångjärnssprintar.
på något språk
lead a blind man.......
Nu när jag tittar i lugn och ro så vete tusan om det var rätt: https://www.csp-shop.com/en/body/pins-d … 3454b.html
Tänkte mest att några dörrsprintar är ju faktiskt ganska enkelt i din värld ser jag....
Mina rudimentära kunskaper i engelska säger mig att det är dörrstoppssprintar.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Grymt grillgaller!
Har själv en likadan Storebro-fräs som jag ev ska byta bort men nu tror jag nog att den får bli kvar ett tag till 
Franke: Spar den och utveckla Dig!!
Pompe: Ja jag fick det intrycket med vid en andra ( lugnare look) - men varför säljs de i 12-pack??
Fejk-64:an: Jag håller med att det borde vara enkelt- men då man kommer med avancerade grejor hela tiden, å sen helt plötsligt vill ha ett par sprintar gjorda då känner man sig löjligt ifall de finns att köpa någonstans för 8 kr / st
Sen brukar det som sagt ha en förmåga att spåra ut när vi leker ihop. Jag vet garagnterat att det skulle sluta med att vi gjorde helt egna gångjärn i billet aluminium. Jag ser redan för mitt inre hur fina de skulle bli. Denna bilen har ändå spårat ut som det är och jag måste bromsa mig lite. Man får se till ändamålet.
För att ha råd att bygga nya huset hade jag bla tänkt sälja av 3 bilar. En av bilarna ( en gammal Corvette)håller jag på och färdigställer men inser där hur ääven den håller på och spåra ur. Ska man sälja nåt vill man ju tjäna så mycket man kan så det blir någon "förtjänst" kvar, men det som håller på att hända är att jag lägger ner för mycket jobb/pengar på den så den hamnar i en nivå som är osäljbar. För nån vecka sen skulle jag sätta fast gaswiren. Klokast hade vart att dra dit den med en slangklämma lr nåt sånt som raggarna hade valt. Istället blev det en sån här liten söt grej
Den är då delbar och man skruvar fast den i underlaget med ett par insexor inifrån....
Såååå.... då är vi tillbaks till utgångsläget då.. behöver fortfarande hitta någon som säljer ny dörrsprintar och bussningar - helst i Sverige
Pompe: Din kommentar om stålar på förra sidan svider än. Det är som Du vill få en att framstå som gräddstrut, men Du har aldrig träffat någon som satsar mer på sin hobby än undertecknad. Lider man brist på deg får man göra uppoffringar istället
Fy f-n vad snygg! vill ha begäret väcktes
Dom hittade jag med men det är som sagt till dörrstoppen. Frågan är varför det antalet? Dörrstoppen sitter ju bara två i varje. Blir 4 per bil.