426

Ja så långt är jag med, men är Heavy och 63 highlight samma människa? ICQ/ab     
På hans kommentarer låter det ju som att det inte är han som drabbats?

427

Det är ju en ganska märklig (om än ändå intressant) tråd, där vi tydligen får ta del av något som har hänt/gjorts för ett bra tag sedan. Det vore kanske på sin plats att trådskaparen bringade lite klarhet i vad som egentligen har hänt?  Sen förstår jag inte riktigt grejen med att lägga in text på bilderna...

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

428

Tack för visat intresse Stefan!
Så gott som alla bilder  som visas kommer från det veckobrev jag proiducerar varje söndag  för de som är med i mina olika projekt så att lackeraren ska veta när plåslagar´n är klar lr  inredarn ska ha koll på  elkillen så de kan planera.
Alla delaktiga i  kompisprojekten  kommer oxo med ideer och inlägg om  hur vi ska lösa olika probs. Därav texterna.
Vi har aldrig haft några probs,stölder, lr liknande komplikationer med vår bil.
Däremot är det tråkigt då man hör andra råka ut för sådant och  lider med de drabbade.
En del killar i  vårat kompisgäng vill av  olika personliga orsaker inte figurera vid namn vilket jag  respekterar och då detta är mitt livs första projekttråd formar den därefter.
Att vi har en viss fördröjning på det som visas är bara för vi aldrig ska stanna upp i storyn- även om det  i verkligheten  kan  hända så....precis som det  gör för andra.
Just nu står vi i ett sådant, men bilderna kommer med samma intervall ändå för läsarna inte ska tappa intresset
ICQ/ae

429

Aha... ok! Då förstår jag  ICQ/ab   Men det var ju skönt att höra att det inte var ditt projekt som drabbades av någon stöld. Då är det bara att vänta på fortsättningen, då...   ICQ/ad

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

430

michaelth skrev:

Mao, har någon ilvilling skapat användarnamnet "heavy" och fejkat inlägget.. förmodligen tycker den personen det e kul..
Personligen tycker jag det är ännu roligare att detta projektet kommer färdigställas i din regi..
Så meeeeer bilder tack till oss som följer!

heavy finns jag var hos honom i fredags.

Se PM Michael.

"ljushuvud"

431

Nu har jag rensat här...

Uppenbarligen har det hänt något mellan trådskapare och plåtkille men spekulationer, anklagelser osv är inte detta forum rätt plattform för.
Please, red ut detta utanför forum och i rätt kanaler. En bra idé kan vara att ta en paus i denna tråd tills detta är avklarat.

/GB

432

Härligt ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

433

Johan W skrev:

Härligt ICQ/ab

Härligt tycker du att det är...

Jag har ännu ett tips avseende utformningen av bakskärmen, även om mitt förra blev raderat. Här ser man ett exempel på en bra placering av bakljuset som TS och hans kumpaner säkerligen kan ha nytta av.  ICQ/ab

Bilden kommer från en stulen bil, så det går tyvärr inte att se bilen IRL om du inte känner tjuven.
https://imgur.com/a/h6CY0

434

Då vi kommit lite i ofas pga div oegentligheter i tråden kör vi nu på med en snabb uppdatering för att hålla tempot!!

Post's attachments

Liten vecka 4.8.jpg, 108.51 kb, 832 x 553
Liten vecka 4.8.jpg 108.51 kb, 165 downloads since 2017-10-25 

435

63 Highlight skrev:

Då vi kommit lite i ofas pga div oegentligheter i tråden kör vi nu på med en snabb uppdatering för att hålla tempot!!

Även ut I dörren?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

436

Karmorna har ju ett naturligt veck som går ut på dörren i nederkant.
Tanken är att fortsätta med det  och  låta det ljuga bort en del av bakskärmens breddning som annars blir för markant avlutad om den ska ner till "noll" innan dörröppningen.
Its all in the details!! - å kanske därför en del tröttnar på mig.Inte alla som orkar med att de t ska bli perfa.... ICQ/ad

437

Vet Ni om någon firma/privatperson i landet som kan ha 2 stötfångare till salu till Karma?
Jag har bestämt att vi kör med fångare ( vilket först inte var planen) för att på så vis kunna dölja luftintagen till kylarna.
Vi måste bredda den bakre för att bilen blir bredare.
Det får gärna vara dåligt krom lr okromat då vi ändå ska avkroma dem före svetsning.

Sen har jag massor av ekonomiplåt över som jag  köpt från USA men det blev över då vi byggt eget större delen av vägen.
Jag säljer det  för vad grejorna kostat i USA- mao Du slipper frakt, tull och moms

438

Jag har två bakre mellanbitar i halvkasst skick, dom kan du säkert pussla ihop till en längre bit.

Jag är även intresserad av ghiaplåt, men vi kan ta det via PM

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

439

Även jag har lite bitar till stötfångare. Tror det är lite blandade delar.
Kollar imorgon,
Ghiaplåt är av intresse.

// Viktor

ID4 pro performance -2022, Karmann Ghia coupe 1966

Instagram

440

Ahhh!! Det är så kofångarna ser ut??
En mittdel och sen 2 hörn??
OK då är jag säkerligen speckis på 2 mittbitar då de löser "problemet" enkelt. Är de i vettigt skick om man bortser från kromet??
-Jag tänker:Inge gravrost i vart fall??
SEn kommer jag  även behöva 2 ytterbitar
Vi kan  göra nån slags bytesaffär kanske ?

441

Ställer mig gärna på kö för plåt om det blir någon över!

442

Ja, precis. En mittdel och två hörn.  Både bak och fram.
Jag kan ta några foto på kofångardelar imorgon så ser du hur det ska se ut.
Jag kan kanske ha lite hörnbitar oxå?

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

443 Senaste redigerad av 63 Highlight (2017-11-05 08:48:30)

Efter jag tagit erfoderliga mått  kluddrar jag lite på denna bild  som jag skickar ner till Mäster där jag förklarar hur mycket jag vill vi flyttar ut skärmen efter vi breddat vecket 4 cm.
Det kommer bli bra det  här....

Här ser Du, Mogge, hur jag tänkt låta breddningen fortsätta in en bit på dörren så man ljuger bort det lite  snyggare.
Lite ner jobb- men betydligt snyggare!!

Post's attachments

Liten vecka 4.jpg, 135.66 kb, 722 x 541
Liten vecka 4.jpg 135.66 kb, 145 downloads since 2017-11-05 

444

ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 5.jpg, 157.95 kb, 722 x 541
Liten vecka 5.jpg 157.95 kb, 124 downloads since 2017-11-11 

445

ICQ/af

Post's attachments

Liten Boxsterville.jpg, 185.87 kb, 977 x 549
Liten Boxsterville.jpg 185.87 kb, 159 downloads since 2017-11-17 

446

ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 23.jpg, 106.78 kb, 722 x 541
Liten vecka 23.jpg 106.78 kb, 153 downloads since 2017-11-23 

447

ICQ/af

Post's attachments

LIten vecka 24.jpg, 109.14 kb, 867 x 542
LIten vecka 24.jpg 109.14 kb, 151 downloads since 2017-11-29 

448

Vet någon om det finns - och i sf färdiga sprintar till dörrgångjärnen - lr är man tvungen att ställa sig att göra sådana?
Känns fånigt om det finns att köpa....

449

Tusen tack för länk till en bra firma som  har  fina grejor Micha!
Jag är imponerad över deras hemsida - fast inga dörrsprintar.
Mina gångjärn är OK fast någon ivrig renoverare  har i det  förgångna försökt byta sprints...

Vet någon annan om en firma som säljer enbart sprintarna  till dörrgångjärnen på Karmas??

450

Men nu är det ju några år sedan som jag hade en giha..men det fanns väl en tysk firma som tillhandahöll detta då gihorna lider av slitna gångjärn..ska leta lite..