326

63 Highlight skrev:

Sen är det ju  så här....Jag har ett talemåte/uttryck/devis som Du finner längst ner på den här sidan:

http://www.redhotattraction.com/

Somliga är starters, andra är finishers, det är två vanliga kategorier av människor. Det finns de som är både och, men de är rara så du är med andra ord rätt rar.  ICQ/ag

Sen är det ju så här också..
The best thing in the world is to be a starter because if someone never start something, what good is that..

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

327

Tack för de varma/värmande orden,,,,,,
Jag ser mig nog som  en "Do-er" och brykar se  till att fullfälja då jag sätter stolthet i det- men Du ska veta att även har har en del  fläckar.
Jag har  nog 3-4 byggen jag startat som stått still allt för länge- Allra värst anser jag det vara med min Mustang som vart stratklar i säkert 4-5 år och bara behöver justeras/fixas till kopplingen på så är det ut på vägarna.
Det är så man skäms!!
men.... förr lr senare blir den "klar"

Post's attachments

Liten Mustang.jpg, 126.3 kb, 922 x 692
Liten Mustang.jpg 126.3 kb, 187 downloads since 2017-03-19 

328

Trösklarna blir ju lite,  hmm ....fläskiga- kanske ett "kjolpaket" skulle vara något på Ghian .  Default/lol

Hittade en kul bild på VW-legenden Ron Fleming..

http://forumbilder.se/G7DJ2/ron-fleming-vette.jpg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

329

Jag vet inte vem legenden är fast jag  känner igen han....
Budskapet är glasklart - Tror jag  och kan bara hålla med.
Merparten av  ägarna till dylika farkoster är bland de jobbigaste som går på 2 ben bland planetens innevånare....
Dock har varje mynt 2 sidor...

330

Vad gäller sparklådorna var det någon gammal grekist profet/filosof som myntade uttrycket:

De som är nogranna och mäter, De som har tur som tokiga , De som har polare som är duktiga att svetsa och de som älskar Karmor favoriseras av gudarna

ICQ/af

331

63 Highlight skrev:

Vad gäller sparklådorna var det någon gammal grekist profet/filosof som myntade uttrycket:

De som är nogranna och mäter, De som har tur som tokiga , De som har polare som är duktiga att svetsa och de som älskar Karmor favoriseras av gudarna

ICQ/af

Det måtte vara han Tumstockos Fortunos Kempiisos Karmanatis som sagt det eller?  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

332

U bet !!

Thats the guy!! Hade bara lite svårt att  minnas stavningen på hans förnamn....

333

Yepp..det där var efternamnet..Dozmetros är förnamnet..

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

334

En liten kul tanke mitt i det hela: Betänk hu lite plåt det blir kvar ifrån Wolfburg- lr var de nu är tillverkade...
Hade det vart snabbare att bygge en egen kaross från schratch?

335

Inget att börja fundera över nu..build as you go man.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

336

Micha: Jag följer med intresse Thomas projekt att göra en egen Mercedeskopia och är grymt imponerad över det arbete som läggs ner. Mycket lärorikt i den tråden.
Just att gjuta kolfiber känns  sådär  intressant  då jag  gjöt min första hela kolfiberkaross  för 20 år sedan ( bilden) och till dags dato har jag gjutit 3  hela karosser i kol. Kol är underbart att jobba i jämfört med glas- men man börjar antagligen bli bekväm. I dagarna har jag gjutit en instrumentbräda till dotterns Chevelle och en ny framkofågare till vår  ena gatCorvette men i övrigt känner jag mig rätt mätt på kolfiber då sensationskänslan mattats av  lite. Hur kul är det att  bygga en racerbil lätt och sen bli tvungen att tynga ner ddden 300 kg bara för att klassa in i dess klass- sucks!!

Bad Karma ska i princip frakta Incans arsle till och från lite golfbanor och ut  till skogen så Elsa får bajsa- känns lite overkill på ett sånt här projekt då.....plus att jag vill  hålla Mäster igång

Post's attachments

Mecawheelie.jpg, 64.77 kb, 833 x 431
Mecawheelie.jpg 64.77 kb, 166 downloads since 2017-03-29 

337

Tilläggas ska....att framkofångaren till Vetten väger 22 gram ICQ/ad
Vi får se hur  mycket den väger efter kromning....
Du som bor i landets södra ände och har koll på allt.
Kommer Du ihåg vad firman i Skåne heter som kromar kol/glasfiber mm??
Jag lät dem kroma den förra- men den gick i 7-8 bitar för några år sen- därav  gör  vi en ny  nu....

338 Senaste redigerad av 63 Highlight (2017-03-29 11:30:01)

Ahhh!! Ok  sorry !
Visste inte att Du hade koll på vad  jag gjort lr vem jag är/var... Kol är som sagt underbart att jobba med, men jag är rädd att jag håller på att bli bekväm som sagt.
Mitt  senaste  stora projekt, Lolan; har jag  ju köpt in kunskap som jag  inte besitter och tycker det vore korkat att experimentera i 30 år innan jag uppnår den nivå på handhavande/kunskap som jag vill ha på bygget.
Det enda som riktigt retade mig är att karossen är i glasfiber( vilket är original) Jag frågade ifall inte jag  fick låna deras formar och  gjuta kol i dem- men såklart  sa  de nej. Han sa dessutom- Om den hamnar på 1.000 kg färdig bil med en bigblock- Känner Du då att Du verkligen  måste få ner vikten lite till?? Han hade rätt. Rannsakar jag mig själv är det bara en fånig prestigegrej. Inte för att det är det som 18-åringar ser som magiskt kolfiber utan  för att jag vill bygga  så lätt det går. Risken är ifs att vi  nu inte ens kommer  hålborra alla bultar etc  ICQ/ad  Vi får se
Målet  har lite vart  en hk / kg- men det är inte värre än att jag trimma lite  mer då  ICQ/ad  ICQ/ad

Gillar Du den typen av  bilar  har vi gjort en liten  film i ämnet i förhoppningen att sälja några bilar till  andra entusiaster då jag samtidigt  fått en återförsäljaragentur  Här har Du lite balla åkscener : https://www.youtube.com/watch?v=aB8Okel7cU4

-även om det  nu inte är luftkylt.....

339

63 Highlight skrev:

En liten kul tanke mitt i det hela: Betänk hu lite plåt det blir kvar ifrån Wolfburg- lr var de nu är tillverkade...
Hade det vart snabbare att bygge en egen kaross från schratch?

Karman är gjord i Osnabrück hos Karmann, i samma fabrik numera ägd av Volkswagen tillverkas Boxster 2012-. Fabriken har även tillverkat 356/911/912 och 914.
Äldre Boxster tillverkades hos Porsche i Stuttgart och hos Valmet i Finland.

340

P: Coolt!
Jag hade på känn att Karman inte gjordes i Wolfsburg- men ser Du ett mönster?
Karman är gjord på samma fabrik som Boxster-Snacka om att sammanföra olika tidsepoker!!

341

63 Highlight skrev:

---

Gillar Du den typen av  bilar  har vi gjort en liten  film i ämnet i förhoppningen att sälja några bilar till  andra entusiaster då jag samtidigt  fått en återförsäljaragentur  Här har Du lite balla åkscener : https://www.youtube.com/watch?v=aB8Okel7cU4

-även om det  nu inte är luftkylt.....

Du har verkligen skön humor. Jag älskade den videointron (men ska inte avslöja här vad som händer).

Tummen upp. =)

342

EDIT:

PS. Underbara åkscener. Fick ju gåshud av vissa sekvenser.  ICQ/ag

343

Goooood!   Det är meningen

344

Jag fick också gåshud,men blir inte av med den..hur gör jag då..?Tacksam för återkoppling.. ICQ/ae

late,
in love,
and a little drunk..

345

Pompe: Ett kontrakt och en varm kofta  är lagt i ett paket som  är på väg ner till Dig  ICQ/ad
Micha: Vi kan väl diskutera byte på alla böcker Ni ärvde lr  nåt  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad

Som en liten kul paussus kan jag nämna att jag  för ett antal år sedan  böt bort en fin bil mot 3 tomter på Gotland- så sånt går visst för sig....
Det är den enda hobbybil jag gjort mig av med de sista 20 åren....å ångrar det  lite ändå Fast det  är vuxenpoäng på det.....

346

Definitivt vuxenpoäng..är det sjötomter?I så fall lånar vi en i sommar och tältar loss på.. ICQ/ae ,fick mersmak på Gotland efter Bug Rauk.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

347

Det är ca 200 meter ner till havet
Du kan låna såvida grannbonden inte har sina kor gåendes där just då....ahh! Ni kan tälta där ändå Default/lol  Default/lol

348

Kor och bullterrier är ingen lyckad kombo hur äventyrslysten jag än må vara.. Default/hmm

late,
in love,
and a little drunk..

349

Med en Lola i hagen så blir problemet med kossorna sekundärt pompejus..
https://contodoirrespeto.files.wordpres … jpg?w=1641

Uppstart av en, jag vill också ha en Lola   ICQ/ab

https://www.youtube.com/watch?v=BMLL2Hh6opE

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

350

Oups..där kom gåshuden igen..jäklar,hade just lagt sig.. Default/hmm
Lola nr 1 skulle nog onekligen förändra problemstatusen..om inte skulle jag nog få lite känsla av "what is wrong with this picture" när hon dök upp.. ICQ/ag

late,
in love,
and a little drunk..