Kan inte bestämma mig vilket som är snyggast, och undrar om dom fanns orginal med runda lysen.
Nån som vet?
Näe, men du kan byta till runda.
Jo, jag har runda också, men undrar om det såldes Magnum med runda lysen.
svenne duva skrev:Näe, men du kan byta till runda.
Jo, jag har runda också, men undrar om det såldes Magnum med runda lysen.
Det har jag redan svarat på.
Magnum är den lösningen som VW gav svenska Volkswagen när dom hade sålt slut på dom 2000 tristar som dom beställde 1987.
Magnum är en baspickup som lackades i samma vit eller röd som fanns till tristar, magnum finns endast med 95hk kat motor med 4xl låda samt 112i motorn med den mytomspunna AAP 5vx lådan denna låda är en eftertraktad sak här i Tyskland eftersom den endast kunde fås med 112 motorn och här såldes nästan bara dieselbilar.
Magnumen fick sedan en stripe sats med texten Magnum den fanns redan här men då som en billig Multivan för övrigt fick magnumen taklucka utom på dom sista bilarna för det var slut på takluckor på fabriken alla magnum är tillverkade som 1990 års modell och produktionen av T3 för exportmarknaden upphörde som 1990 års modell av den 2 hjulsdrivna modellen av bilarna.
Magnum fick för övrigt även Aluminiumfälgar från Multivan modellerna om det är en original magnum kan enklast avgöras på reservhjulshållaren som är lite djupare för att få plats med det lite tjockare 205/70X14 däcket som satt på dessa bilar och alufälgen var 6" bred.
Vissa av magnum bilarna hade styrservo men detta var option i Sverige.
ALLA bilar sålda i Sverige med insprutningsmotor ska ha fyrkantiga ljus det var redan förprickat av grabbarna i Södertälje innan du köpte bilen men det finns undantag vissa bilar kom sent 1990 och det var färdiga bilar som stod i Hannover avsedda för andra länder dom har runda ljus men dock aldrig en Magnum
Hasse
Tack Hasse, utförlig info som alltid.
Tack Svenne Duva, jag fattade lite trögt där.
Snyggt Hasse.
Vad är det som är så speciellt och eftertraktat med AAPlådan?
Tjänna Hasse Jag tolkar din text som att du flyttat till tyskland, Är det så? 
9 2015-04-29 16:36:09 Senaste redigerad av Hasse T3 (2015-04-29 16:36:55)
Peter
Nej inte för alltid bara här på besök en stund
Mogge
Den har den snabbaste utväxlingen som finns till T3, men om man tar 4:e växeln från den 4vxl diesellådan och sätter som 5:e växel i AAP lådan får man något som dom här kallar för Customlåda då går den ännu snabbare med en toppfart på ca 170km/h beroende på däckstorlek.
Bara slutväxeln i AAP lådan kostar mellan 5-700€ här beroende på skick.
hmm så en dylik komplett låda går att sälja för??? (kompisen har en liggande..) 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Orkar du annonsera/skicka den till tyskland så får du antagligen mer än i sverige.
hmm så en dylik komplett låda går att sälja för??? (kompisen har en liggande..)
Bil med släp går åt det hållet då och då... får höra med han...
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
hmm så en dylik komplett låda går att sälja för??? (kompisen har en liggande..)
Allt går frågan är bara var och hur man går till väga.
