1

Har haft ur motorn och bytt koppling, stoppat tillbaka allt och ska provstara men allt är stendött.. Inte ett liv i startmotorn, inget lyse, ingen tuta och alla säkringar är hela, batteriet är nyladdat och friskt..
Vad kan jag missat? Är 97% säker på att alla sladdar sitter där dom satt innan..
Finns det fler säkringar nånstans förutom dom under ratten?

Bilen är en bubbla -64 med 1600 motor och 12v

2

Dåliga batteripoler? Huvudströmkabeln till säkringsdosan som släppt?  Så va det för mig iaf.

3

Dom stora elfelen, då "ingenting" fungerar brukar vara dom lättste att lösa.
Följ Niklasgs förslag, börja vid "roten" och kolla batteripolerna, och den grova kabeln från batteriet och framåt mot tändningslåset.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

4

Jag tjatar alltid om att se över jordanslutningarna, så: Kolla jorden..

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se

5

PeterJ skrev:

Jag tjatar alltid om att se över jordanslutningarna, så: Kolla jorden..

Då finns det två stora jordanslutningar du skall kolla först.
Jordflätan mellan batteri och bottenplattan, jordflätan som förbinder växellådan med bottenplattan.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

6

Jag hade samma problem med min efter ett av mina motorbyten. Hade hängt upp pluskabeln från batteriet till startmotorn lite snyggt så den inte syndes då den va i vägen när man låg där under och skruvade, så där försvann några minuter och några hårstrån  ICQ/ag  Default/lol

Bubbla -62
Buss -60

7

Är det helt dött kan det i princip bara vara tre fel.
1. Battriet helt urladdat
2. Plus ej ansluten/avbrott
3. Minus ej ansluten/avbrott

Allt annat borde ge någon funktion. Säkringar kan uteslutas då startmotorn inte är avsäkrad.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G