1

Hejsan!
Jag och min fru letar efter en T3:a av senare årsmodell (88-90) då vi helst vill ha en bensinare med katalysator. Och det är alltså en campinginredd som vi är ute efter med fyra sovplatser då vi har två barn (Westfalia, Reimo, Campmobil m fl) Det är aktuellt både med popup och högtak även om popup är försthandsalternativet... Om vi hittar en fint exemplar så betalar vi för det samt är beredda att åka en bit för det. Bor utanför Göteborg.

Så är det nån som sitter på ett fint ex så är det bara att höra av sig! Default/smile

Mvh / Joakim

2

denna "verkar" ju vara snorfin
http://www.blocket.se/vasternorrland/Vo … 4.htm?aw=1

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

3

Mycket fint Westfalia..

54a soltak, 56 cab, 59a,  KG 71
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK

4

Snorfin var ordet! Imorgon åker jag upp och hämtar den...  ICQ/af
(hittade också annonsen kort efter att jag postade här på forumet, har letat ganska aktivt sedan i höstas och det är den absolut finaste jag stött på)

5

Grattis Default/smile grymt fin faktiskt

6

Grattis, var det den röda westfalia coachen i Sundsvall för 75.000?

7

Jajemen, det var den i Sundsvall. Jag var beredd på att den inte skulle va lika fin som på bilderna och att jag hade varit nöjd ändå, men den var finare! Den är i löjligt bra skick både in- och utvändigt och motorn går som en dröm. Den har ju gått drygt 11000 mil bara..  Körde hem 85 mil nu i helgen och det var bara ren njutning  ICQ/ab Det är min första T3:a men jag känner redan att jag börjar bli biten... Det är ett kungligt åk!

8

Kan tänka mig det, Coach + Westfalia är en rätt så ovanlig kombo... kul att du slog till!
Vad sitter det för motor i den?

När man väl köpt sig en T3 vill man inte vara utan, brukar kunna urarta i fler projekt  ICQ/ag

9

Som vanligt, byt olja och alla filter OCH soppaslangarna. Alltför många T3or som har brunnit upp pga torra slangar. Liten kostnad stor försäkring.

10

fan vad kul, sundsvall är en vacker stad..kan du bjussa på en bild på skönheten?:)

VW 77a camper
VW t3 Reimo 1986

11

Kul med peppen och intresset! Default/smile Jo, det är den stora bensinmotorn på 112 hästar. Vet att det förekommer olika bokstavsförteckningar här och var för motorerna men i nuläget vet jag inte mer än så. Uppskattar tipset om att sköta motorn, har läst på en hel del innan jag köpte och förstår att det är en god idé att vara snäll med den... Och jo, det är mycket trevligt att den bygger på en Coach Default/smile Skulle gärna lägga upp en bild men jag hajade inte riktigt upplägget hur jag laddar upp en bild så här i ett inlägg så jag får fördjupa mig i det...