1

Jag har spindlar från -62 som jag tänkte flippa och sätta på min framvagn från -67. Hur blir det med markfrigången till styrsnäckan? Passar spindlarna öht? ICQ/ab Någon som vet? ICQ/ab

Projekt ska man ha, många och stora.

2

Spindlar från -62 passar inte på en -67 framvagn.

Det är andra bromsar och annan dimension på länkpinnarna.

Styrsnäckan borde väl nästan t o m flyttas upp på originalhöga splitbussar. Vissa kör utan att flytta upp styrsnäckan. Det finns nått skydd att köpa. Du får köra försiktigare och se till att du inte kör med för mycket rake. Jag skulle ha flyttat upp den.

3

Det funkar bra med flippade spindlar och markfrigången. Jag kör flippat och org snäckhöjd, nu har jag sänkt en del på sänksatsen oxå så jag köpte ett skydd till snäckan när jag tröttnade på att bussen tutade när jag körde fort över fartguppen ICQ/ab men det hade inte hänt med orgframvagn och bara flippat.

Däremot så är jag ganska säker på att ett par spindlar från 62 inte passar på en 67a framvagn

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

4

Aha. Tackar för tips. Det får väl bli orginalhöjd ett tag till om jag inte ska fixa hela 62-fravagnen och sätta på 67:an? För det går väl? Ursäkta min pinsamt dåliga splittkunskap. Kanske går hela 62-framvagnen att rädda med gavelbyte. "Bussen" ligger fortfarande kvar hos kompisen farfars ställe.

Om inte någon sitter på ett par 67-spindlar? Vilka årsmodeller ska jag leta efter och vilka dimensioner? ICQ/ab Tusen frågor.

Projekt ska man ha, många och stora.

5

Passar bärarmarna från 62 på 67 stommen? I så fall kan man ju använda 62 spindlarna....

6

Nej! Det passar inte då 67:an har en grövre yttre lagring på bärarmen. 64-67 ska vara samma.

7

Jag kör med flippade spindlar och sänksats i högsta läge. Tar i nån gång då och då och man får planera körningen när vägen är stökig. Hade jag haft allt nere igen hade definitivt flyttat upp styrsnäckan. Finns ingen anledning att inte göra det.

8

Flippade spindlar och 14" med lågprofil=Problem, hyvlade isär styrsnäckan på englandsbåtens utkörningsramp. ICQ/am
Flippade spindlar med 15" hjul och original gummi=inga problem. ICQ/af
Flippade spindlar 15" hjul och sänksatser och för lite uppflyttad styrsnäcka med skydd= Problemet är att det skrapar i.........  ICQ/af  ICQ/af

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!