1

Har haft min -74 1300 Bubbla för uppfixning på en verkstad, nu är den i princip redo för registreringsbesiktning. Men tutan funkar inte så jag tog bl.a. loss själva tutan under vänster framskärm för att kolla hur den såg ut. Kablaget var så murket att jag genast bräste av en kabel'sko' på en av kablarna (måste få nya såna nånstans?). Nu vet jag inte hur kablarna ska sitta, den ena är lite längre än den andra men båda passar på båda tungorna på tutan. Har nån en bild från baksidan på tutan med kablarna på plats som kanske kunde hjälpa mig framåt? Sen måste jag förstås ännu kolla resten av kablaget också. Måste man ha bort bensintanken för att kolla hur tutkabeln löper upp längs med rattstången eller finns det nåt enklare sätt?

2

köp en ny tuta på biltema, kostar inte många kronor och låter helt ok. Är kablarna riktigt murkna så lär ju membranet i tutan va minst lika fint :-)

3

Tack för tipset, tror dock att jag handlar hos Paruzzi, tutan är inte dyr där heller, speciellt inte om den är tillverkad av Hella som man anger:

http://www.paruzzi.com/webshoppen/?zoek … up=51&