
vad behövs för att bygga om denna motor till stående fläkt och förgasare så det passar i en typ1a?
förutom det uppenbara som kylplåtar,fläktkåpa,och såna saker.
tänker mest på om det är nå maskinelllt?
Svänghjul , Startmotor , infästning för bakre motorupphängning !?
Annars e d väl bara jävlar anamma så e du hemma 
Attitude is everything !
Svänghjul , Startmotor , infästning för bakre motorupphängning !?
Va? Startmotor och svänghjul är samma på Typ 3 och Typ 1. Vad ska han med ett bakre motorfäste till i en Typ 1?
Förutom det uppenbara behövs en adapter för oljestickan och ett hål för oljetrycksgivaren.
Du behöver fräsa av blocket så du får fast generator tonett sen skulle jag balansera om veven efter som man monterar bort fläkten från vevaxelen
Har du mätt längden på motorn????
///Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Det är två detaljer som skiljer det nakna Typ 3 longblocket från motsvarande Typ 1. Det ena är att hålet för oljetryckskontakten saknas. Kontakten sitter på oljekylaren på Typ 3. Den händige trycksätter oljesystemet och borrar hålet på plats. Fetta in borr och gängtapp så fastnar spånen.
Det andra är röret för oljestickan, löses enklast genom en oljesticksadapter, kostar en hundring hos CSP.
Du behöver fräsa av blocket så du får fast generator tonett sen skulle jag balansera om veven efter som man monterar bort fläkten från vevaxelen
Har du mätt längden på motorn????
///Micke
nej det har jag inte gjort.
Det är två detaljer som skiljer det nakna Typ 3 longblocket från motsvarande Typ 1. Det ena är att hålet för oljetryckskontakten saknas. Kontakten sitter på oljekylaren på Typ 3. Den händige trycksätter oljesystemet och borrar hålet på plats. Fetta in borr och gängtapp så fastnar spånen.
Det andra är röret för oljestickan, löses enklast genom en oljesticksadapter, kostar en hundring hos CSP.
låter ju skapligt enkelt iaf.
P. skrev:Det är två detaljer som skiljer det nakna Typ 3 longblocket från motsvarande Typ 1. Det ena är att hålet för oljetryckskontakten saknas. Kontakten sitter på oljekylaren på Typ 3. Den händige trycksätter oljesystemet och borrar hålet på plats. Fetta in borr och gängtapp så fastnar spånen.
Det andra är röret för oljestickan, löses enklast genom en oljesticksadapter, kostar en hundring hos CSP.låter ju skapligt enkelt iaf.
Du får usäkta men jag kollade inte så noga på billderna så att såg att det var en t3
det är bara att strippa och montera dit prylarna
Det största problemet på t3 är att ramlager 4a har fått mycket stryck pågrund av fläkten och balansfaktorn på veven annan än t1
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
belsebug skrev:P. skrev:Det är två detaljer som skiljer det nakna Typ 3 longblocket från motsvarande Typ 1. Det ena är att hålet för oljetryckskontakten saknas. Kontakten sitter på oljekylaren på Typ 3. Den händige trycksätter oljesystemet och borrar hålet på plats. Fetta in borr och gängtapp så fastnar spånen.
Det andra är röret för oljestickan, löses enklast genom en oljesticksadapter, kostar en hundring hos CSP.låter ju skapligt enkelt iaf.
Du får usäkta men jag kollade inte så noga på billderna så att såg att det var en t3
det är bara att strippa och montera dit prylarna
Det största problemet på t3 är att ramlager 4a har fått mycket stryck pågrund av fläkten och balansfaktorn på veven annan än t1
/// Micke
Ja, typ3-motorer brukar vara fruktansvärt nedslitna å uppslagna i vevhuset.
10 2011-02-01 16:33:22 Senaste redigerad av Sondis (2011-02-01 16:35:14)
Sondis skrev:Svänghjul , Startmotor , infästning för bakre motorupphängning !?
Va? Startmotor och svänghjul är samma på Typ 3 och Typ 1. Vad ska han med ett bakre motorfäste till i en Typ 1?
Förutom det uppenbara behövs en adapter för oljestickan och ett hål för oljetrycksgivaren.
Du noterade inte frågetecknet eller 
Oups såg inte heller att d va en typ 3 
Attitude is everything !
