1

En kompis tog fram lite plåtar åt mig, men jag behöver inte alla.

Så därför har jag några par att sälja.

Originalhålet är 63mm och dessa har 60mm hål. Ska man sätta i 58-61 lysen som på bilden går det bra. Det behövs bara borras två hål för skrvuvarna.

Ska man använda 50-57 lysen så måste man tyvärr putsa upp hålet 2-3mm

De kostar 200:- för paret.

http://i57.tinypic.com/2ivogtl.jpg

2

Köper jag gärna
Skicka kontonummer
Matts

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

3

Borde väl ta ett par jag med.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

4

Matts har PM.

-Kalle, ja det borde du.

5

Då gör jag det  ICQ/ag

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

6

ICQ/ab

7

Fasen, får man 200 spänn för ett par rektangulära plåtbitar med ett hål skuret i mitten  Default/yikes
Får fasen låta skära till några jag med  ICQ/ad

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

8

Behöver man dom så har man inte så mycket val.

Visst kunde jag ha handlat från USA, men där tar dom 50$ för paret, sen tillkommer frakt och ev tull+moms.

Jag skulle ha dom lite halvakut ett tag, så jag var på en kompis som jobbar med tunnplåt. Han fick prata med programeraren, sedan skulle det köras fram. Sen  riggade han maskinen, sen fick jag köpa plåten....

Sen vill jag inte snåla när nån gör mig tjänster, så jag betalade bra för dom. Vill kanske ha mer plåtbitar gjorda framöver   ICQ/ab

Han var nöjd över vad jag betalade, så han körde fram några extra. Det är dom jag säljer iväg.

Jag kommer inte be honom köra fram fler, har 2-3 par kvar. Så kör gärna fram ett gäng om du har kontakter. De går åt. Du behöver väl snart själv ICQ/ad

9

Eeehhh... hålsåg...

Post's attachments

1300994A.jpg, 60.51 kb, 800 x 800
1300994A.jpg 60.51 kb, 173 downloads since 2015-03-29 

10

För mig var valet enkelt. Visst, jag kan göra dom själv, men en bra hålsåg kostar. Jag tycker det är skönt att köpa färdiga grejer som jag vet funkar. Kan ta dom från USA, då kostar de 575 ink frakt. Jag är tacksam för alla som hjälper oss med mindre resurser att få fram prylar så bussarna kan fortsätta att rulla.. Å allvarligt. vad får man för 200:-?

Mango Klein -61, eh -68

11

MattsR skrev:

För mig var valet enkelt. Visst, jag kan göra dom själv, men en bra hålsåg kostar. Jag tycker det är skönt att köpa färdiga grejer som jag vet funkar. Kan ta dom från USA, då kostar de 575 ink frakt. Jag är tacksam för alla som hjälper oss med mindre resurser att få fram prylar så bussarna kan fortsätta att rulla.. Å allvarligt. vad får man för 200:-?

Man får en platta öl så man har nåt att dricka när man tar upp hål.. ICQ/ag

12

Det är risk för att hålen blir ovala då. Ingen bra idé  ICQ/ab

13

Skulle vara något till min buss! Funderar ett tag till och ser om det finns några kvar.

Volkswagen kombi 237 (Soltak) -62
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"

Ac Volks.

14

Bra initiativ Demian! kul när folk tänker andra, och 200 är ju inget överpris då du lär betalat nått själv för dom.
Nä grabbar spar åsikterna till alla som plockar hem ebay skräp och tredubblar priset när de läggs här . / mvh

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

15

Det finns dom som gör allt själv, och dom som hellre köper vissa saker färdigt.
Vi är alla olika.
Ser inget fel i något av det.
Peace man..

16

Demian skrev:

Behöver man dom så har man inte så mycket val.

Visst kunde jag ha handlat från USA, men där tar dom 50$ för paret, sen tillkommer frakt och ev tull+moms.

Jag skulle ha dom lite halvakut ett tag, så jag var på en kompis som jobbar med tunnplåt. Han fick prata med programeraren, sedan skulle det köras fram. Sen  riggade han maskinen, sen fick jag köpa plåten....

Sen vill jag inte snåla när nån gör mig tjänster, så jag betalade bra för dom. Vill kanske ha mer plåtbitar gjorda framöver   ICQ/ab

Han var nöjd över vad jag betalade, så han körde fram några extra. Det är dom jag säljer iväg.

Jag kommer inte be honom köra fram fler, har 2-3 par kvar. Så kör gärna fram ett gäng om du har kontakter. De går åt. Du behöver väl snart själv ICQ/ad

Jag retas lite med dig som jag hoppas att du förstår  ICQ/ag 
Inte meningen att sabba din annons.

Har sett att det annonseras liknande plåtar på Samba och visst fyller de ett visst behov. Nackdelen är att man har flera parametrar att hålla koll på när de skall svetsas på plats. Först skall plåten täcka det gamla bakljusets hål och sedan skall det nya, redan skurna, hålet hamna på rätt plats.

Jo, vem vet, snart kanske jag är i behov själv som du skriver så jag kanske får göra avbön och krypa till korset och köpa jag också  ICQ/ad

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

17

Sabba annons????  Jag har snart 800 visningar. Kan det bli bättre  ICQ/ab

-Fundera på, Dennaan.

18

Om jag bara får hem dom, så skall jag bekräfta att de är svinfina, då får du 800 visningar till  ICQ/ad

Mango Klein -61, eh -68

19

Synd att man inte kan trycka på "Gilla" här...
Jag djävlades såklart oxå, men kör hårt... annonser kan lyftas på många vis!  ICQ/ad

20

Har du kvar några Plåtar?

Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"

Ac Volks.

21

'Japp!!

22

Jag köper av dig! Åker du på Tierp? Isåfall ta med dom ICQ/ab