1

Ska försöka förklara på nått vetigt sett, jag har ju gamla bak ljusen på min.
får inte bromsljuset att fungera och har konstaterat att blinkers relät är felet till blinkersen, men då är frågan är det därför bromsljuset inte funkar heller?

För det ska väl ligga konstant ström genom och det bryts ju sen i huvud cylindern


http://i1190.photobucket.com/albums/z455/vw_oval_1957/PICT0249.jpg

Den röd/svarta är bromsljus

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

2

Du ska ha en blinkersspak från 60-61 om det ska funka som det ska.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Ser ut att vara en rätt spak med 6-kablar. men elen till bromsljuset går först till kontakten på huvudcylindern sen till blinkerspaken o ut till bromsljus lamporna

4

60a spaken har väl 8 kablar och 61a 6 kablar? För 60a spaker är väl "one year only"

Börjar bli orolig att jag inte hinner få mitt nya relä av folkabiten till på onsdag ICQ/an

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

5

detta är ett elschema gällande från aug -60 till aug -61.... Alltså en årmodell -61

http://www.vwtyp1.com/teknik/elschema/VW%2060.jpg

6

Tack, nu tror jag att jag hittat ett fel. jag har två poligt relä och det ska vara tre enligt den där.

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

7

Hum... Default/hmm  jag vet inte alls vad som är nu. jag har lånat ett relä, och har blinkers fram och ström bagaget som ska gå bak. Så i morgon får jag nog försöka plocka i sär lysena bak. Får se hur det går

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.