Jajjemän!
Ja då har man lämnat lilla Lidköping för ett ännu mindre Härnösand!
Efter tre veckor har man ju skaffat lite polare, och blivit tipsad om en 59a bubbla.. man blev sugen på å köpa som fan men man kan ju inte reparera bubbla på gatan..
Vips! så blev man erbjuden garageplats och transporthjälp! Ingen återvändo med andra ord :twisted:
Nån hemmalack som är lite grönbeige, mer grön i org-lacken.
På plats i garaget, trångt är det, men det ska nog gå fint!
Inte gjort så mycket på bilen än, större delen av tiden gick åt till att bygga skorsten till kaminen, ett tillknackat stuprör funka fint!
Det har snöat nåt jävligt här uppe, vi fick skotta fram skorstenen till kaminen!
Då jag köpt en billig biltemasvets så var jag ju tvungen att prova lite så vi tog en av reprotrösklarna som följde med bilen och börja punkta fast! Syns jävligt dåligt och ingen rolig bild, men jag kände mig tvungen att ta kort på min första svetsning nånsin!
Svetsat ena tröskeln halvfärdig.
Inredningen är riktigt gött sliten, kommer bli en trevlig råtta tills sommarn tror jag!
I skrivande stund är hela bromssystemet bytt och luftat, och bilen är provstartad!
Med ett par supar så gick han igång, måste ordna en hel bensinpump nån dag!
Planen är att meka som en gud i helgen och få klart rosten nog till att besiktiga..
För den 24Feb ska jag ta denna skapelse från Härnösand och de 70 milen ner till Lidköping och föräldrarna!
Lär bli en sjuhelvetes resa Ber alla som bor längs vägen att vara redo med verktygen och bogserlinan
Väl mött Boxerville!