1

Hej.

Tyvärr är min tumme placerad exakt mitt i näven och behöver därför hjälp med min variant.

Har haft den inne hos 3 olika mekaniker, ingen lyckats lösa problemet.

Behöver därför någon med erfaranhet inom området som kan hjälpa mig. Företrädelsevis i Gävleområdet då bilen står i Sandviken.

Det är inget större fel på den, den går och är körduglig, bara något knas med gången.

Någon som kan tänka sig lägga en förmiddag mot betalning och hjälpa mig?

Tack på förhand,
Henrik

0708-410059

2

är det inte på dessa det brukar ärga på nåt kontaktstycke till insprutningen? spraya med el-spray och gnussa rent kontakterna.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

3

Hej jn,

Tack för tipset, skall kolla upp.
Tyvärr tror jag inte det är problemet, hela insprutningspaketet byttes för 1 år sedan.

Fler tips? Bränslefilter?

Tack,
Henrik

4

Hur yttrar sig problemet, går den ojämnt, är den orkeslös, vid gaspådrag, jämn gas, när den är kall/varm eller både och? Är det någon skillnad efter bytet av insprutningen?

Merparten av driftsstörningarna brukar bero på fel på bränslesidan eller dålig kontakt. Jag skulle börja med att se till att bränsletrycket ligger rätt. Små avsteg för högt eller lågt kan sänka även en frisk motor så nära räcker inte alltid. Kolla även så att alla jordpunkter och givare på motorn sitter på plats och har bra kontakt.

California über alles, über alles California

5

Hej Balocco,

Den tappar kraft vid gaspådrag och "bluddrar" liksom, går fint och jämnt på låga varv. Ingen skillnad på kall/varm motor.
Direkt efter bytet gick den kalasbra. Det var efter vinterförvaring och byte av fördelarlock(gjordes av mekaniker) som problemen började.

Farbrorn (gammal vw-mekaniker) som fixade bensinpumpen satt dit en volvopump.
Kan det vara roten till det onda? Har fattat att det kan vara nåt med returen som kan spöka?

Hälsningar,
Henrik

6

Ja på retursidan sitter en tryckregulator. Rätt tryck är en förutsättning så jag skulle definitivt börja där, speciellt med det du beskriver.

California über alles, über alles California