Äntligen blivit ägare av en bay
Har som hjälp haft min bäste vän Leichtbau Nicke. Bilen hittades i norra Finland, och den får just nu lite svetshjälp innan den tas över till Sverige.
Bra köp! Årsmodell?
Ser ut som ett bra objekt.
Planer på stuk? Original? Sänkt?
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
De är en 69:a. Rost finnes som på dom flesta, men för övrigt komplett. Ingen som varit och kapat, svetsat osv.. Så den e så gott som original. Vet inte så mycket än förutom att den skall göras i ordning för besiktning och för att kunna få den reggad i Sverige. Men sänkas ska den, och så har jag lovat Nicke att mossan skall vara kvar 1:a året 
Härligt Steffi
Ser ut att var rak o fin i det stora hela och blir den svetsad i Finland kommer ju karossen vara i nyskick när det är klart
Kul att den kommer att glida runt i Sundsvall framöver, men mossan borde gå att flytta över till Nickes buss om han nu gillar mossa.
Mossa är ju äckelpäckel!
Grattis till ett fynd!
Wunderbar..grattis! 
late,
in love,
and a little drunk..
Grattis den ser väldigt frisk ut 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Schysst ! Men jag håller med Paatrik , bort med mossan och polera upp blåfärgen ! 
mossan borde gå att flytta över till Nickes buss om han nu gillar mossa.
Mossan hålls inte fast på Leichtbaupanelen-too fast.. 
9 2015-03-15 20:51:55 Senaste redigerad av Patrik B. (2015-03-15 20:57:25)
mossan borde gå att flytta över till Nickes buss om han nu gillar mossa.
![]()
Mossan hålls inte fast på Leichtbaupanelen-too fast..
Helt klart för snabb för mossa och blank också,särskilt sidodörrarna
Coolt när den är klar och man kan möta tvä fräna blå paneler 
Stefan har bra fart på byggandet men är ingen höjdare på att ladda upp bilder så här kommer ett gäng..Sänkt o sjukt bra det blev!! 
Långt mellan uppdateringarna.. Men tog en sväng till Leichtbau Nicke i Vasa. Fick hjälp med att sy ny klädsel till bänkarna som jag beställt från JBugs.. Och en ny matta till lastutrymmet. Sen preparerade vi Leichtbau klar för sommarens äventyr till Nordschleife.. Blev ju nån öl i garaget oxå