´
1 2015-03-08 22:02:15 Senaste redigerad av Kristofer (2016-10-02 19:24:07)
Hej Kristofer!
jag är nybörjare i den här världen men överväger att byta ut hela motorn i min nyförvärvarde t3 då topplocket har gått och dieselpumpen låter konstig.
Dock undrar jag. vad betyder det här cx?
ALlt gott. Kirsti
Hej Kristofer!
jag är nybörjare i den här världen men överväger att byta ut hela motorn i min nyförvärvarde t3 då topplocket har gått och dieselpumpen låter konstig.
Dock undrar jag. vad betyder det här cx?
ALlt gott. Kirsti
Kristoffer menar nog JX, som är namnet på dieselsnurran i bussarna.
Om du ska byta motor så ska du stoppa i minst en AAZ. Nyare, mer effekt och passar direkt om du plockar över lite delar från din gamla motor.
oh tack för era svar. Jag tror jag behöver en ny motor. Eller altså topppackningen har gått. Och dieselpumpen (tror vi det är) har börjat låta konstigt. Han som fixar den tänker att vi lika gärna kan leta upp en ny motor.
Vet ni vart man hittar det? för om jag först¨tt det rätt kan jag inte använda kristoffers...
Cs måste du mena. 1,6 utan turbo
Jx är 1,6 med turbo.
Sen har vi ky 1,7 utan turbo
Cs måste du mena. 1,6 utan turbo
Jx är 1,6 med turbo.
Sen har vi ky 1,7 utan turbo
Är det 50 ursinniga ponnysar så är det CS. 
@kirsti, du får leta efter en AAZ, finns på Blocket med jämna mellanrum och på bildemonteringarna (laga.se till exempel). De har ofta gått långt, men om resten av bilen ser okej ut är förmodligen motorn det också. De är seglivade så många mil behöver inte vara ett problem om den är skött. Det bästa är självklart om du kan testa den innan du tar den.