1 Senaste redigerad av Hella (2017-01-16 05:46:09)

Hejsan!

Jag har gott om VW grejer till salu, till exempel:

http://www.veteranbilservice.com/T2bayinnerhandtag.JPG
Innerhandtag för framdörr till Typ 2 Baywindow, i bra skick. Pris 100:-

http://www.veteranbilservice.com/T1mittkonsol.JPG
Mittkonsol till Typ 1, en mattbit i avvikande färg och lite sprucken runt växelspak, i övrigt fin! Pris SÅLD

http://www.veteranbilservice.com/NOSmarchal.JPG
NOS glas till S.E.V. Marchal Fantastic 660 / 760 "tutt"extraljus, inkl packning. Ljusöppning ca 150mm. Pris SÅLDA

http://www.veteranbilservice.com/T2splitdorrsidor.JPG
Klädslar hö + vä till mellanväggen i Typ 2 Splitbuss. Tyvärr har någon borrat ett antal hål för montering  i dem, i övrigt i bruksskick.
EDIT: Rotade lite i ett förråd, och hittade fler delar till mellanväggsklädseln från samma buss; klädsel baksida av reservhjulsbalja, metallram med plastlist ovanpå reservhjulsbalja och även klädselinlägget som ska vara inuti metallramen. ska ordna bild framöver. Pris 400:- för allt

http://www.veteranbilservice.com/T1zwitteraskkopp.JPG
Askkoppar Typ 1 Zwitter 1952 - 53, en i dåligt skick och en helslut. Pris SÅLDA

http://www.veteranbilservice.com/T1KGbstolpe.JPG
"B-stolpe" till Karmann-Ghia Lowlight 1956 - 59, i bruksskick. Gummilist dålig. SÅLD

http://www.veteranbilservice.com/instrbok411E.JPG
Instruktionsbok till VW 411E, i väl använt skick. Pris 50:-

Mycket mer delar finns på min sida www.veteranbilservice.com

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

2

Det är inte dörrsidor på bilden, utan panelerna på var sin sida av reservhjulsbaljan på mellanväggen mot lastutrymmet, hålen är för kurvhandtagen.

3

Se där, det hade jag totalt missuppfattat!  ICQ/ab

En snabb koll på TheSamba, och det var inga problem att se! Och, hade jag tänkt lite längre från början, så borde det ju vara urtag för låskista och öppningshandtag om de varit till dörrarna.....  ICQ/ad

Hursom, nu är det ändrat, och jag tackar så mycket för hjälpen!  ICQ/ab

Och angående hålen, så finns det hål för kurvhandtaget, men det finns även ytterligare hål..... men de kanske ska vara skruvade fast?? Tittar man på bilder så verkar de vara det i många bussar, men inte alla!?

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

4 Senaste redigerad av EDman (2015-01-28 22:17:38)

Mina i likadant tyg är nitade längs kanten och har hål för dessa ICQ/ab

5

De där kederlisterna för notch... jag vill köpa framskärmslisterna. O delar du inte får jag väl köpa alla 4 o rea ut de jag inte vill ha för en hundring styck.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

6

25hpman skrev:

De där kederlisterna för notch... jag vill köpa framskärmslisterna. O delar du inte får jag väl köpa alla 4 o rea ut de jag inte vill ha för en hundring styck.

Hejsan!

Nja, jag delar inte gärna det hela setet, men jag har en del udda lister åxå! Och vid en koll så ligger där hö + vä framskärmslist i Björk-grönt, lite skitiga men NOS! Dina för 800:- + frakt (55:- med Schenker). Skicka mig ett mail så ordnar vi det!  ICQ/ab

Det finns även en udda björk-grön bakskärmslist till Notch, om någon behöver!

7

EDman skrev:

Mina i likadant tyg är nitade längs kanten och har hål för dessa ICQ/ab

OK, då kanske de är som de ska!? Jag har bild med bättre upplösning som kan mailas om någon är intresserad, så att man kan avgöra själv om man tycker det stämmer med hur det ska vara!  ICQ/ab

8

Har du en främre huvlist i björk grönt, så blir det riktigt bra...men det ska kanske inte de riktigt tidiga bilarna ha?

Bilen är en 65a men ska byggas om till en 63/64 i frågan om färgval o inredning. O dessa hade kanske inte huvmustach?
Dörrarna som ska på har inga kromlister o jag tror att fronthuven var utan krom den med...

9

25hpman skrev:

Har du en främre huvlist i björk grönt, så blir det riktigt bra...men det ska kanske inte de riktigt tidiga bilarna ha?

Bilen är en 65a men ska byggas om till en 63/64 i frågan om färgval o inredning. O dessa hade kanske inte huvmustach?
Dörrarna som ska på har inga kromlister o jag tror att fronthuven var utan krom den med...

Den listen har jag inte i björk-grönt!

64-65 är väldigt lika, kommer faktiskt inte på något som skiljer såhär spontant..... Men 1961 - 63 skiljer en hel del mot 64 - 65, bland annat så är de utan sidolister och huvlisten, de har låga bakljus och runda framblinkers, plåtkåpor till reflexerna bak och en hel del detaljer som skiljer!

Personligen så är jag väldigt svag för det enkla stuket på 61-63:orna:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/510368.jpg

10

Det är 61-63 stuket jag är efter också, har både dörrar o huvar från en tidig, NOS framblinkers o NOS bakreflexhus. O NOS låga bakljusglas. O NOS skärmar utan listhål. Men va bra, då slipper jag fnatta runt efter en huvlist då. Perfekt.

Mail på G.

11

har du en 6v torkarmotor typ 1 av märke swf?

12

Crazyweed skrev:

har du en 6v torkarmotor typ 1 av märke swf?

Hejsan!

Jo, vid en koll i torkarmotorlådan så fanns det ett gäng SWF 6-voltsmotorer! Men, de finns i ett antal olika utföranden, 2-4 anslutningar, flatstifts- och skruvanslutningar..... Vilka är Du ute efter?

13

nu har jag 3 stift med flatstift, det skulle va smidigt om du hade det, hur mkt vill du ha för en sådan motor, enbart motor utan stag och annat skrymmande.

14

Crazyweed skrev:

nu har jag 3 stift med flatstift, det skulle va smidigt om du hade det, hur mkt vill du ha för en sådan motor, enbart motor utan stag och annat skrymmande.

Hejsan!

Nu har jag letat upp en med 3 flatstift, provkört den och den snurrar på fint! Ser bra ut både in och utvändigt med friska kol.

Reservdelsnummer 113 955 111Q, och ska då vara till Typ 1 1965 - 67 med 6-volt.

Har VW Utbytesdekal, så den har varit ny senare än bilen!  ICQ/ab

Pris 200:- + ev frakt (55:- med Schenker)

Maila vid ev intresse!

15

Tycker priset är helrätt, ska bara dubbelkolla att det är 3stift  på den som sitter i min 55a typ 1

16

Flatstift kom väl inte förrän 1961?

17

Må hänt vara, skall bygga 12v av den iallafall....

18

Crazyweed skrev:

Tycker priset är helrätt, ska bara dubbelkolla att det är 3stift  på den som sitter i min 55a typ 1

25hpman skrev:

Flatstift kom väl inte förrän 1961?

Som sagt, jag har ett antal olika utföranden, så vet Du bara vad Du vill ha så ska jag kolla vad jag kan ordna!

19

Hella skrev:
Crazyweed skrev:

Hejsan!

Nu har jag letat upp en med 3 flatstift, provkört den och den snurrar på fint! Ser bra ut både in och utvändigt med friska kol.

Reservdelsnummer 113 955 111Q, och ska då vara till Typ 1 1965 - 67 med 6-volt.

Har VW Utbytesdekal, så den har varit ny senare än bilen!  ICQ/ab

Pris 200:- + ev frakt (55:- med Schenker)

Maila vid ev intresse!

Tjena denna vill jag köpa.
Har du swish?

20

Crazyweed skrev:

Tjena denna vill jag köpa.
Har du swish?

Du har mail!

21

Mail svarat och pengar betalat.