1

Ska snart kasta mig över min bottenplatta och byta h+v golvplåtar. Jag är rookie på detta och behöver lite råd och tips på hur jag gör detta smidigast. Som jag förstått sågar jag bort gammla plåtarna men lämnar ett par cm vid ramtunneln, där nya plåtarna ska läggas omlott. Ska jag borra hål med jämna mellanrum i nya plåtarna och fylla med svets mot ramtunnelns kanter? Hur tätar jag det sen på bästa sätt, och grundar jag ramtunnelns kanter innan jag lägger på nya plåten?
Är ingen kung på svetsning heller, så hur motverkar jag att plåten slår sig vilket jag är orolig för?
Finns kanske nån tråd jag missat Default/hmm . Annars mottager jag tips och bilder tack!

Mvh

2

Googla på "super beetle floor pan replacement" så lär du hitta både YouTube-filmer och sidor som beskriver operationen.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

3

T.ex. den här:

http://aircooledvwvideos.com/tags/floor-pan-replacement

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

4

Ok..bra sida. Men kan ju vara intr med tips av nån som gjort det här på forumet ICQ/ab . En undran till...är det enklast att montera värmekanalerna på karossen, eller på plattan och sen sänka ner karossen på plattan?

5

Med tanke på passformen på plåtarna bör du passa in dom mot både kaross och plattan, kolla hålbilden mot plattan först Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage