1

Någon som vet om en 90mm generator passar i torner på en 25hp block?

Learning by experience is a great way to spend money...

2

njaaee, vill inte påstå att jag vet, men citerar gärna Bill Fisher:

"6V generators will be marked 7V 50A 28, or another number instead of 50A if they are a low output unit. 6V generators are also available in two diameters: 3- 1/2 " and 4-1/8". The small diameter was used on 36 hp and 40 hp, but the larger diameter unit (higher-output) was available as standard equipment on 1966 sedans and busses."

3-1/2" (tum) = 88,9mm
36hp (SAE) = 30 hk (DIN)

om sen diametern är samma på 25 som 30hästarna . . . jag vet inte. men jag tror det!

dock är jag övertygad om att nån här VET!!

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

3

Det var intressant. Har hittat 12V generatorer som är byggda i vad dom kallar för 90mm housing. Dvs 3- 1/2" men dom var dyra och skulle bli lite besviken om den inte passa på mitt 25hp torn..

4

"A 12 volt generator will have a long part number which includes ´14V 30A 20´. 14V is the output required to charge a 12V battery. 30A is the load rating (in amperes).
12V generators are available in two diameters, with the larger (4-1/8") being the highest output unit and therefor the most desirable."

. . . vilket ger att det finns 12V generatorer som är 3-1/2" (ca 90mm…).

OCH nu så har jag mätt en 25 hk-generator "nära mig"  Default/lol  med ett pissigt plastskjutmått med för korta skänklar för att kunna mäta exakt mitt på centrum/max diameter, meeeen det verkar vara 90 mm. (Dessutom har jag för mig att generatorer passar mellan 25- o 30 hk-motorer men . . .  säker?!? Inte jag inte.)

Go for it!! Det kan ju inte bli mer än fel o kosta pengar . . .  ICQ/af

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

5

Fantastisk då håller jag dig Junte ansvarig om det inte passar ICQ/ad nä det blir nog bra! Tack för input,

6

Den passar.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream