1

Har en liten kuggfråga....

vad är det för mått mellan utblåsen på en T1 motor (mått topp till topp) och är det samma mått som på en 356 motor.
Tänkte köpa ett sebring avgassystem och anpassa ändarna mot toppen till T1 då de bara finns till 356 men vill veta att det stämmer i breddmått, lite för dyrt att chansa...

http://www.karmannkonnection.com/shop/h … npolished/

Life is a bitch and then you die

2

Det var rätt mycket närmare på 356:an än på bubblan, vi gjorde om ett bubbla ormbo en gång i världen till min motor. Fick kapa överallt.

3

Köp det färdigtillverkat för typ 1 av Turbo Thomas istället.
http://exhausts.turbothomas.com/index.p … haust.html
Där köpte jag mitt, lång väntetid på att få det tillverkat tyvärr. Men passade perfekt på min stroker.
Men han gjorde det som jag ville ha och det är lite billigare är KK.

Mitt dåliga omdöme har skänkt mig mycket glädje

4

Precis vad jag söker! Ska mail Thomas.

RSK: hus länge fick du vänta på ditt system? Har du mittmonterad motor också?
Om du har lite bilder på din motor och system får du gärna maila till: [email protected]
kul o se hur andra gjort

5

Nej jag har inte mittmonterad motor, men eftersom de gör systemet på beställning och efter de mått som du ger dem.
Så tror jag inte det är något problem.
Väntetiden ja, det tog nog 10 månader innan de skulle sätta igång med tillverkning av Sebring för t1.
När de väl satte igång så hade jag mitt hemma på ca en månad, tror det kostade ca £800 levererat.
Då var iofs pund kursen mycket mer angenäm än den är idag.
Kollar om jag har lite bilder i datorn annars tar jag ett par och skickar till ovan adress.

6

Kom på en sak till, mitt system är HÖGLJUTT Default/yikes . Om du inte tycker om det så kanske du skall be dem extra dämpa det.

7

Högljutt som i gott ljud eller som i bara brötigt.
Vad har du för motor, cc, förgasare mm.

8

På tomgång är det ett ganska dovt ljud, bilprovningen tyckte med original 1600 besiktningsmotor att det var i högsta laget.
Men ingen anmärkning eller notering om det i protokollet. Ville bara kolla en gång vad SBP tyckte om ljudet.
Kommer inte att besiktiga med det på mer. Upp till 3000 rpm så är ljudet ganska anständigt, men därifrån till mitt maxvarv 7000.
Så bölar det som en stinger.
Mitt system sitter på en T1 1955cc , 044 toppar, Web 86B, 1,4vippor, Dellorto 45or, mitt system beställde jag i 1 5/8 rör diameter.