Hej alla!Jag heter Olle Almquist och bor i Märsta.Jobbar som lastbilschaufför.Jag hade två bubblor 1981-82.En 1200 Lim-63 och en 1500 -69.Sen dess div. annat.Ingen VW.För två månader sen åkte Jag E18 genom Stockholm förbi Tensta när Jag fick se något i ögonvrån.Trodde först att det var en Morris Minor cab eller en fyrtiotalswillys.När Jag kom närmare såg Jag att det var en vw-roadster!Kärlek vid första ögonkastet.Ägaren ville helst inte sälja,men i början av dec.blev det affär.Tyvärr hade den stått ute i över ett år och blivit misshandlad av både väder och människor.Fick inte igång den,så det blev bogsering till märsta.Ny kondensator så gick den att köra med.Lite kallt att åka nedcabbat i dec,men med folks undrande blickar var det värt det.Planen är besikting 30/1-15.Har varit körförbud sen juli-08.Plåt och lack skall vara klart till början av maj.Helst ska Jag hinna byta motor också till något roligare än en vanlig 1500cc.Den 6/6-15 är det visst racing norrut.Vore kul att se vad "aprikosen"går för med en annan drivlina.Har en 2,2 liters(150hk) på gång.Lär väl se en del av er på diverse träffar,vilket Jag ser fram emot.Ett särskilt tack till Stefan i Finspång som hjälpte mig med nya bakljus och backspeglar.
lägger upp bilder senare när jag har fått hjälp med hur mn gör.
Det finns en presentations tråd oxo 
______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage