2,426

Och skulle det krisa så finns vi här för dig!!! alltid någon som är vaken! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

2,427

Var till arbetsförmedligen
Sänkte bubblan

För att bli gammal och vis så måste man vara ung och dum.

2,428

Har sagt upp mig!

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...

2,429

Jonas Rehn skrev:

Har sagt upp mig!

Vad i h-e! impulsivt eller planerat?

(gjörde förstnämnda för 5,5 år sedan. gick bra)

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

2,430

Planerat sedan en vecka tillbaka..

2,431

Jonas Rehn skrev:

Planerat sedan en vecka tillbaka..

Så vad händer nu då??

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

2,432

Vad arbetade du som?

För att bli gammal och vis så måste man vara ung och dum.

2,433

Jonas Rehn skrev:

Har sagt upp mig!

Själv fick jag svar på ett jobb man sökt..

Jag skriver till dig för att meddela att vår tjänst på lagret har blivit tillsatt.

Typ som vanligt då...

Har ingen bug, inte ens en Meanbug. Men jag har kalsonger. Boxer ville jag ha..........

2,434

michaelth skrev:

Och skulle det krisa så finns vi här för dig!!! alltid någon som är vaken! ICQ/ag

Tack allihopa! ICQ/ab Det värmer en ung förvirrad man utan någon egentlig projektbil att stödja sig mot.

För det är helt sjukt vad man kan vara förvirrad. Efter studenten provade jag på att plugga högskola, vilket gick i stöpet ganska snabbt. Fast man vet att man kan ångra sig och är säker på sin sak har jag känt ända sedan dess att jag aldrig kommer orka plugga mer. Bara jobba och dra in pengar.
Men så helt plötsligt börjar man få idéer att plugga utomlands och ha sig?
Näe, jag är inte riktigt frisk nu känns det som. Hoppas jag vill åka till Borlänge på lördag bara, för det vill jag nu. Men det visar väl sig då om man tvingar sig dig eller verkligen vill (vilket jag såklart vill om jag kunde få bestämma över mig själv).

2,435

Du måste ha en projekt att hålla på med.... Det är medicinen.

2,436

Dags att börja med splitbussen snart kanske?? ICQ/ab

2,437 Senaste redigerad av Michos Miche (2014-01-16 23:33:23)

Jo jag tror på det där med projekt! Man känner sig bättre då. Håller faktiskt på med en Alfa Romeo som jag tagit mig an allt plåtjobb på:

http://i921.photobucket.com/albums/ad57/michz_2007/DSC02283_zps3f2be478.jpg

En bil som är byggd i en fabrik vid havet där man körde plåtrena karosser på gården oavsett väder, 0,7 mm återvunnen rysk plåt som är överlappspunktat med plåtrena falsar bilen över... Jodå, nog finns det att göra ICQ/ad Att en 85:a som inte gått på flera år är lika dålig rostmässigt som en billig folkvagn, ja det säger ju en del. Alfasud skapades av italienska staten för att ge folk i södra Italien arbete. Som bekant tillverkas ju det mesta i norra delarna. Med andra ord jobbade folk som inte kunde så mycket om tillverkning där, vilket är förklaringen till "kvaliteten". Alfasud betyder "Alfa syd".
Men det är ganska tuffa och ovanliga bilar. Boxermotor med dubbla Webrar original, runt 110 hk och en vikt på 940 kilo gör dem väldigt körglada.

Den här fixar jag i tacksamhetsskuld till garageägaren där jag skruvat de senaste åren. Min verkstad blir ju förhoppningsvis användbar till nästa vinter, så splitbussen får vänta. Fast bortglömd är den inte, handlar grejer hela tiden när det dyker upp något som behövs till rätt pris. Jaja, man blir väl förhoppningsvis att må bättre när det kommer lite ljus igen ICQ/ab

2,438

Alfa är roliga bilar... har storebror till sprinten stående,, Alfaromeo alfetta Gt.. senare GTV...tyvärr e mina ex mycket rostiga.. ICQ/ad  men dom var mycket roliga att köra på 80talet... sen kom annat imellan..
Du skall se att livet blir bättre bara det blir ljusare!! ICQ/ag det e jag övertygad om!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

2,439

Hellberg skrev:

Så vad händer nu då??

Har tankar på självanställning bla.  ICQ/ab

2,440

Michos Miche skrev:

Jo jag tror på det där med projekt! Man känner sig bättre då. Håller faktiskt på med en Alfa Romeo som jag tagit mig an allt plåtjobb på:

http://i921.photobucket.com/albums/ad57/michz_2007/DSC02283_zps3f2be478.jpg

En bil som är byggd i en fabrik vid havet där man körde plåtrena karosser på gården oavsett väder, 0,7 mm återvunnen rysk plåt som är överlappspunktat med plåtrena falsar bilen över... Jodå, nog finns det att göra ICQ/ad Att en 85:a som inte gått på flera år är lika dålig rostmässigt som en billig folkvagn, ja det säger ju en del. Alfasud skapades av italienska staten för att ge folk i södra Italien arbete. Som bekant tillverkas ju det mesta i norra delarna. Med andra ord jobbade folk som inte kunde så mycket om tillverkning där, vilket är förklaringen till "kvaliteten". Alfasud betyder "Alfa syd".
Men det är ganska tuffa och ovanliga bilar. Boxermotor med dubbla Webrar original, runt 110 hk och en vikt på 940 kilo gör dem väldigt körglada.

Den här fixar jag i tacksamhetsskuld till garageägaren där jag skruvat de senaste åren. Min verkstad blir ju förhoppningsvis användbar till nästa vinter, så splitbussen får vänta. Fast bortglömd är den inte, handlar grejer hela tiden när det dyker upp något som behövs till rätt pris. Jaja, man blir väl förhoppningsvis att må bättre när det kommer lite ljus igen ICQ/ab

Fint! Vad saknas till bussen? ICQ/ab

2,441

Dags att värma matdosan så man får i sig lite käk!

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

2,442

Slipat bort punktsvetsar på bussen! skitgöra! ICQ/ac

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

2,443

Michos Miche skrev:

En bil som är byggd i en fabrik vid havet där man körde plåtrena karosser på gården oavsett väder.....

Helt ot, men jag kan inte låta bli att inflika att vi i denna stan fått spårvagnar från samma land, med samma underbara spagettikvalitet. Dessa levererades relativt nyligen, den senaste för knappt ett år sedan. Idag stod mer än hälften av dessa avställda, de flesta pga allvarliga rostproblem i bärande delar. Samtidigt går sena -60 talsvagnar som är svenskbyggda i trafik, flera byggda i stridsvagnskvalitet av Hägglunds i Ö-vik.
Italienarna är väl i grund och botten trevliga människor, men bilar (och spårvagnar) är dom inte så bra på att bygga, dom är generellt bättre på att laga mat, dessvärre kan inte ens den italienska staten skapa nödarbeten inom matlagningssektorn år en hel nation, och därmed pasta.
Motsatsen kan väl sägas om tyskarna, ävensom man kan hitta diverse matställen med bra mat, alltså inte bara katoffeln mit gemüse unt bratwurst, om man letar finner man fina matställen även i Wolfsburg... ICQ/af

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

2,444

Spenderat dagen i garaget med att borra ut punktsvetsar... Bl.a. denna togs lös för att senare svetsas tillbaka 5cm längre ut från mitten.. ICQ/ab

http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/Three%20Five%20Six/2014-01-18%2013.05.17.jpg

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

2,445

Har köpt en Golf kombi -10. Diesel och DSG låda ICQ/ab Nöjd än så länge i alla fall Default/smile

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

2,446

Varit och hämntat en formel vee i dag.

Post's attachments

Attachment icon image.jpg 838.92 kb, 57 downloads since 2014-01-18 

2,447

har skrapat färg på bussen igen,,,,går faktiskt rätt bra,,, den kanske kommer ut i sommar iallafall  ICQ/ab

Typ 1 -58

2,448

Idag fick jag en blindtarm mindre i kroppen!

-65 Splitpanel
-71 Typ 181
-70 Baypanel

2,449

Har breddat 3st wide five fälgar idag....kul att äntligen få lite tid i verkstan...  ICQ/ad  ICQ/ad

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

2,450

Min mentala förvirring fortsätter. Jag har aldrig egentligen varit så värst tänd på ovalbubblor, utan alltid suktat efter splittar istället. Men så helt plötsligt är man helt inne på att skaffa en och börja bygga genast(?!) Sitter till och med och pratar med en som har tillgång till en tidig som kan vara till salu.. Haha, galet vad snurrig man kan vara. Men jag har ju iallafall allt utom hjärtbakljus att bygga med. Färdigt chassie, motor som är turnkey och en massa reservdelar. Varför inte egentligen? ICQ/ab