Jo jag tror på det där med projekt! Man känner sig bättre då. Håller faktiskt på med en Alfa Romeo som jag tagit mig an allt plåtjobb på:

En bil som är byggd i en fabrik vid havet där man körde plåtrena karosser på gården oavsett väder, 0,7 mm återvunnen rysk plåt som är överlappspunktat med plåtrena falsar bilen över... Jodå, nog finns det att göra
Att en 85:a som inte gått på flera år är lika dålig rostmässigt som en billig folkvagn, ja det säger ju en del. Alfasud skapades av italienska staten för att ge folk i södra Italien arbete. Som bekant tillverkas ju det mesta i norra delarna. Med andra ord jobbade folk som inte kunde så mycket om tillverkning där, vilket är förklaringen till "kvaliteten". Alfasud betyder "Alfa syd".
Men det är ganska tuffa och ovanliga bilar. Boxermotor med dubbla Webrar original, runt 110 hk och en vikt på 940 kilo gör dem väldigt körglada.
Den här fixar jag i tacksamhetsskuld till garageägaren där jag skruvat de senaste åren. Min verkstad blir ju förhoppningsvis användbar till nästa vinter, så splitbussen får vänta. Fast bortglömd är den inte, handlar grejer hela tiden när det dyker upp något som behövs till rätt pris. Jaja, man blir väl förhoppningsvis att må bättre när det kommer lite ljus igen