Började ryka om svetsen, oförutsägda utgifter!!!! 

Typ1-58:a Vert, å en 62:a sommar bruksis!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Sidor Föregående 1 … 93 94 95 96 97 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Började ryka om svetsen, oförutsägda utgifter!!!! 

Har satt väv och tak i lillens blivande rum, och det är väl klart att där måste vara en folkvagn i rummet!
Idag kom det ett mail från Tyskland... 
Idag kom det ett mail från Tyskland...
Är panelen såld nu till skiftnyckel folket.. 
Nejdå. Men det är visst ett paket på gång...med en massa grejor. Jag har inte beställt nåt.
En snubbe på lagret har mailat o sagt att "axelväskorna var slut på lagret, men att ny leverans väntas innan jul, skickar restordern senare" VA??? 
Du får julklapp tidigt du Tomas 
..egentligen gårdagens händelse. Ghia cabben fick äntligen komma in i garagevärmen efter 19 års väntan
..... bättre sent än aldrig som det heter 
Har skaffat traktor för ett tag sedan o då måste man ha en pinnsvets har jag hört... Så köpte en Kemppi Minarc 220 idag
Ska bara beställa TIG tillsats till den så ja kan använda den till framtida bilar med 
Har skaffat traktor för ett tag sedan o då måste man ha en pinnsvets har jag hört... Så köpte en Kemppi Minarc 220 idag
Ska bara beställa TIG tillsats till den så ja kan använda den till framtida bilar med
Ahhh så synd annars kunde du fått en Kempi pinnsvets av mig 450 amp... har en stående här som tar plats...
tungt as.. funderar på att skrota den för att bli av med den.. 
Gahmen skrev:Har skaffat traktor för ett tag sedan o då måste man ha en pinnsvets har jag hört... Så köpte en Kemppi Minarc 220 idag
Ahhh så synd annars kunde du fått en Kempi pinnsvets av mig 450 amp... har en stående här som tar plats...
tungt as.. funderar på att skrota den för att bli av med den..
Hmm, hade ju vart något, men men, denna va billig och en inverter, så kan ta me den i firmabilen om det mod förmodan ska svetsat något rör i nån kåk eller något
Men tack ändå 
Ringde på ett gammalt tips om ett bay skåp...joo, den står kvar. "Håll Skåne Rent" hämta ju den aldrig, så ta den om du vill ha den...
Återstår att se hur pass körd den är. 
Har letat efter en gammal baja grej på olika amerikanska sidor i över ett år nu utan o hitta nåt... idag hitta jag det jag sökte i Nässjö 
Det jag senast köpte var en motorcykellyft från Jula.
Jättebra hjälpmedel när jag lyfter ur och i motorn.
Gårdagens händelse, en kund kom in på jobbet tidigare i veckan och berättade att han köpt en Skoda pickup för en femhundring, rätt va det va hörde jag mig själv bjuda en tusing och han utbrast, "visst vill bara bli av med den"
Så den hämtades igår i detta fina norrländska?
vädret, (idag regnar det och +7 grader)
Bilen visade sig vara en 00a med 15000 mil på mätaren med lite småsaker att fixa.
Har hämtat stålhyllor i Hamnen i Helsingborg...Fartygsmekano skulle lägga ner o grejor ska bort på fem röda. 4 sektioner med vardera 11 hyllor ger nära 165 hyllmeter. Så nu ska alla mina pinaler upp så att man kan se dom, o jag kan lämna tillbaka Postens blå lådor... 
Egentligen igår men jag köpte mig en bubbla i brist på annat. Bra pris och så är jag andra ägaren
Tyvärr en 1303s som nästan ingen gillar men motorn är värd det jag gav så det gör mig inget.
Jag måste också fråga.. Den har vita bälten bak? Har aldrig sett det tidigare. Är det orginal?
Grattis! det är ju så tyvärr att de inte är lika älskvärda som de andra, men har en själv o jag ångrar inte att jag köpte den!! ja det är orginal med vita bälten bak.

Inte långt kvar till besiktning 
Idag har jag tagit en sådan där skön "inte göra något vettigt-dag"
Underbart segdragen morgon och bara latat framför datorn och brasan, för att sedan bara gå ut och mysplocka med en massa grejer
Ibland måste man bara ta en dag utan mål och planerade sysslor. Skönt att bara existera! 
Men imorgon ska jag och far återuppta arbetet med min verkstad igen, då är det tillbaka till "the hard life" 
jag hade glädjen att till eftermidagen få hembesök av Luftgekylt med hans goa barndoor
verkar som dom flesta e stationerade mer norröver.. kul när det då dyker upp en här i sydtrackten.
men snart efter mycket vw snack och långfika o provtur försvann den gode mannen på sin 20 mila tur hem..
Vi får c om det inte blir en träff i sommar om jag hinner få ihop mitt skrot.
Men trevligt var det!!!
Sidor Föregående 1 … 93 94 95 96 97 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.