1,826

Blev inbjuden till två av turbotowns vw-garage i kväll ICQ/ab jäkligt inspirerande!!! Tänk att det får plats så många turbo-byggen i bara två lokaler ICQ/ag
Tack för rundturen!!!

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

1,827

Har precis bytt bakaxel på en 206 för att dryga ut plåtkassan lite....... inte kul men fina pengar...

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

1,828

fick äntligen in kompisens dh i tvätthallen för att slipa klar o lägga på slipgrunden

Post's attachments

jerry 061.jpg, 525.6 kb, 1632 x 1232
jerry 061.jpg 525.6 kb, 133 downloads since 2013-03-02 

jerry 063.jpg, 494.41 kb, 1632 x 1232
jerry 063.jpg 494.41 kb, 131 downloads since 2013-03-02 

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

1,829

...och så har man spenderat sin första natt i en amerikans snuthäck ICQ/ab

"Daddy Cool"

1,830

goopher skrev:

Berätta berätta ICQ/ae  För oss andra som inte haft den "glädjen" ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,831

michaelth skrev:
goopher skrev:

Berätta berätta ICQ/ae  För oss andra som inte haft den "glädjen" ICQ/an

Vill vi verkligen veta ICQ/ag

1,832

Såg att jag missade ett "k" i slutet av "amerikansk" vilket ju gjorde det hela ännu roligare ICQ/ab

Hursomhaver, det var inte så farligt som det låter. Jag satt på en bar i Lake Geneva, WI med min polare Jeff. Någon utsocknes slamkrypare med okänt kromosomantal dök upp och började bete sig som en komplett idiot. Jeff bad individen lugna sig varpå dennes olabile polare slängde sin arm run Jeff's huvud och skickade honom med full kraft huvudstupa rakt in ett högtalarstativ, vilket resulterade i att Jeff slogs medvetslös, rev upp ansiktet och bröt handleden. Vakterna samt raskt anländ polis plockade ut de bägge snubbarna och en stund senare fick vi liv i Jeff. Jag torkade av blodet på min vän och en ambulans kom för att kolla hur Jeff mådde - tydligen standardprocedur i WI om man varit medvetslös.

Jeff var ganska omtöcknad och antagligen lite chockad, ställde till en scen i ambulansen varpå snutarna plockade in honom för Disordely Conduct och någon lättare form av Resisting Arrest. Jag hamnade också på arresten i väntan på Jeff samt pappersarbete - ingen polis utan bara jag samt de 4 personerna som spöat Jeff i samma rum, vilket var lite olustigt. Jag snackade dock ut med dem och de verkade faktiskt inse att de betett sig som riktiga jävla klappträn.

Ett par timmar senare körde Farbror Polisen hem oss och nu dricks det amerikanskt skitkaffe medelst frigolitmugg. Ingen alkohol idag, tror jag minsann.  ICQ/ab

"Daddy Cool"

1,833

Fy fan, kunde gått värre  Default/yikes

1,834

Onekligen ett minne för livet,inte så kul då men desto roligare sen... ICQ/ag

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

1,835

Hmm bruten handled.... när jag fick det, var jag sjukskriven i 3 månader... ICQ/ac  inte ql.. skönt att det inte var värre... ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,836

Här har man inte varit på ett tag.
Tröttnat på att alltid riskera tråkiga gliringar och kommentarer på ens annonser och inlägg.

Hursomhaver så var man i Tyskland förra veckan och köpte bil.
Inte VW, men hoppas det finns överseende för det. ICQ/ad

Hade en massa olika hämtningsalternativ men alla slutade med sjuk brist på sömn. Av flera tråkiga alternativ valde jag det som de facto kostade minst.
Mellanlandade i Berlin och kvartade helt enkelt där till sex på morgonen då jag flög vidare till Stuttgart.
Att kvarta på en flygplats har man ju sett på TV och det verkar ju inte så farligt...
Nä, det är det ju inte. Om flygplatsen är öppen då alltså.
Här stängde dom klockan 22 och alla som var "in transfer" fick knalla bort till Hall E.
Hall E kan närmast beskrivas som en fyllecell av jätteformat.
Enkelt avspolningsbart alltså.
Inga lyxiga butiker eller dyra fik, inga polerade trägolv eller boardingtavlor. Bara sterila lysrör och ett dussintal plåtstolar.
Värme var det sådär med eftersom folk hela tiden skulle ut och röka och som alla vet så röker folk alltid precis utanför skjutdörren. Som då öppnade och stängde hela tiden.

Man kan ju tänka att det i alla fall finns lite koll på vem som befinner sig i denna lokalen, men icke.
Detta var uteliggarnas sovplats och annat löst patrasks tillhåll på nätterna. Mycket väsen och högt tonläge skar genom snarket från dom som trotts allt kunde sova.
Gissa om man var glad att man var arbetsklädd och inte direkt utstrålade att man hade en kraftig stack evrosar i fickan. Framåt småtimmarna stuvade jag om dom till min säkerhetsreseplånbok som placerades inne i brallorna, fixerade i bältet.

Vid tre öppnade min hall och då var det bara att vänta tre timmar till i en annan hall.
Väl i Stuttgart träffade man lite folk som jobbade med att guida folk rätt bland denna myriad av tåg. En minns man speciellt. Han skulle nog inte jobbat med det. Blev nästan förbannad när jag visade min tågbiljett och halvskrek att det var för fan där uppe dom tågen gick. Fattade jag inte det liksom. Pekade åt ett håll och jag gick ditåt.
Det var åt andra hållet.

Inlägget skulle kunna bli väldigt långt, men kan meddela att även om inte resten av resan var lika eventfull så var den full av äventyr.
Kan meddela att Tyskland verkligen har tagit byråkrati till helt nya nivåer. Detta blev man varse när man skulle förse sin nyinköpta bil med exportskyltar.
Haha. Ojojoj.
Man skulle gå och köpa försäkring på ett ställe. Gå till banken för att betala skatt för bilen dom dagarna skyltarna gällde och få skyltar på ännu ett. Och varje gång kö för att få komma till ett biträde. Default/lol

Här är en bild från båten iaf.
Kom på att jag varit dålig på att ta bilder efter jag kom hem.

http://i175.photobucket.com/albums/w151/hififreak/8BACDE2B-22E0-4929-A58B-E038F6BCA9A9-5115-0000038D24CB748C_zpsd4c85da2.jpg

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

1,837

Grattis till en trevlig "Bumse" samt kul att du är tillbaka.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

1,838

j:son, alltid trevliigt med en rolig historia - även om denna gång dessvärre sprungen ur din nattliga misär ICQ/ab Klart schysst bil iaf! Och byråkratin du talar om har jag råkat ut för även i Luxembourg... man undrar hur i hela helvete folk kan få betalt för att göra något så enkelt så utomordentligt komplicerat.  ICQ/ab

"Daddy Cool"

1,839

Jag har kört ghian ett varv runt garaget idag  ICQ/ab
Det börjar bli vår i Skåne...
Ska hämta hem den imorgon.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

1,840

Det vänder tyvärr till helgen igen...

Ät gul snö, det kan vara öl.

1,841

Har precis lagt en order på ALL plåt till min buss 59 ink takfönster! här ska byggas fejklyx ICQ/af

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

1,842

Börjar skissa på ett blästerskåp i storlek large... ska kunna få in 17-18'' fälgar och kanske en cykelram.
Kommer bygga i 20mm plyfa med insidan täkt med 0.9plåt. Bra mycket billigare än att köpa nya grejer sen är det jävligt kul också!  ICQ/ag

Sweet Loretta Fart
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan

1,843 Senaste redigerad av Hellberg (2013-03-05 21:18:00)

Började dagen med en schyst sovmorgon när man ändå var ledig.

Sen åkte jag till farsans gård för att sedan åka och titta till oval-vraket som blivit dumpad för att få vila. Det är inte mycket kvar men lite smågrejer finns det ju att fynda!

http://i1279.photobucket.com/albums/y523/jesperhellberh/2BCE39BB-C525-4994-B3E0-D075883C2E54-839-0000011DB986A23B_zpse24eccb7.jpg

http://i1279.photobucket.com/albums/y523/jesperhellberh/DCF54748-2CF0-44B6-9666-7282E4357857-839-0000011D75A02B55_zps8b1784d8.jpg
Sliten ovalruta, tycker dock att det ser riktigt fränt ut! Inte lika rakt och fint som alla andras utan denna har en personlig look!  ICQ/af 

http://i1279.photobucket.com/albums/y523/jesperhellberh/81D4DEC2-F778-468D-88E1-6DDD2BE9834E-839-0000011D8A907A42_zpsce3d63f2.jpg
Handtagen kan ju alltid vara bra att ha!

Någon som kan berätta hur man enklast får tag på markägaren?

Avslutade sedan dagen med lite kvalitéts tid med far min, åkte upp till sjukan och pratade lite!
Fick reda på att han hade ägt ett antal folkvagnar, bl.a en lyxbuss och en splittbubbla ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

1,844

Ta reda på allt,det kommer sämre tider... tro mig!:P

late,
in love,
and a little drunk..

1,845

Man är såklart där så ofta man kan, önskar man hade mera tid Default/hmm

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

1,846

efter jag slutade praon nu vid 21.30 så körde jag ut till en kompis i utanför stan för lite snack
ligger lite istäcken på vägen, is kakor som jag kallar det. helt plötsligt släpper bilen till bak och jag ser skogen med nosen ,

Snabb tanke: krocka,kommer göra jävligt ont , i helvete att jag krockar en bil till och denna gång utan flit på en sekund tänk.

bromsar och parera upp bilen , den slänger till höger och vänster 3-4 gånger innan jag fick ner farten och hann återhämtar mig snabb.

jag och bil klarar mig , nu får det bli vår tack !!!   ICQ/am

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

1,847

Gött att det redde upp sig Kim ICQ/ab

Själv har jag varit på säsongens första orienteringstävling, äntligen har det satt igång ICQ/ag  Nu ikväll var det nattorientering vid Skummeslövs strand, i morron o söndag blir det två tävlingar på Nyårsåsen norr om Halmstad ICQ/ae

1,848

Idag på eftermiddan så hördes det ett muller som närmade sig lite smygande mellan isfläckarna! Det var Hasses Überhårda 65a Pickis som kom inrullande på gårn  ICQ/ag
Hann knappt säga hejdå till Juha med familj som var och hämtade lite grejer, sen bar det iväg på en rundtur i ett solstråland Sala  ICQ/ae 
Blev erbjuden att få köra besten en vända, och jäklar vilket klipp det är i denna maskin måste jag säga!! Nu bara måste jag slänga i min andra maskin i min Pickis så jag inte halkar efter... ICQ/ad

Post's attachments

WP_20130310_001.jpg, 238.88 kb, 1279 x 719
WP_20130310_001.jpg 238.88 kb, 180 downloads since 2013-03-10 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,849

Jaa... ganz wunderbaaar.... Vilken trevlig dag... Tack för att jag fick ett handtag åxå.... ICQ/ad Du e' en hyvvens kille Bängt....

1,850

Mmmm,trevlig liten vagn det där.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..