1,676

Att den är!
Är sjukt sugen på en plasma med.
Bjöd på en intressant rackare, men får nog ge han ett tag till innan han mjuknar. Eller säljer den till någon annan.

Men då är det så. ICQ/ab

Imorron ska en bay bit för bit förpassas från gården till källare och tippen.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

1,677

J:son :Ja tyvärr ser nästan alla framvagnar till bay ut så där på vänster sida.
Jag har tom varit med att tornen varit hela men ändå hade det blivit ett rosthål i ena torsionsröret.
Hur gick det med svärden ? Lyckades du få ur dom ?  ICQ/ab

1,678

Bahconycklarna är bra! Men nog märks de att de inte tillverkas i Sverige längre. En av mina har hakat upp sig i spärrfunktionen och går bara åt ett håll efter inte mycket användande alls. Inte i närheten så mycket som mitt spärrskaft från Kamasa. Sedan börjar de bli väldigt repiga i kromet. Även där har jag en uppsättning fasta kromade nycklar från Kamasa där finishen håller. I dagsläget känns Kamasa mer kvalitetsinriktade än vad Bahco gör. Synd.

1,679

Nopp.
Det låter sig inte göras.
Idag har jag med min mångo-stora slägga, starke Arvid på Kiviks marknads svingat, under fler minuter, fullständigt manglat hållaren på den den som är nederst.

Staget eller svärdet släpper inte.

Den övre är dränkt i specialrostlösare av typen aceton/ATF. Idiotvärmd och släggat in ett spett som en kil.
Hängt på spettet och samtidigt haft en till att slå på själva torsionsstaven.

Status Que.

Imorgon kapar jag ner rubbet runt om och tar den i hydraulpressen.
http://i175.photobucket.com/albums/w151/hififreak/6A3465C4-8C78-4A8B-B867-F954460DF24F-1640-0000009E1319A391.jpg

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

1,680

Jag är inte avundsjuk på dig J:son ICQ/ag
Var rädd om splinesen bara.

1,681

Franke skrev:

Jag är inte avundsjuk på dig J:son ICQ/ag
Var rädd om splinesen bara.

Hehe, nej det behöver du inte vara.
Ska undvika att göra åverkan på dom.

Kan dock säga att jag ser ju hellre att dom sitter benet på detta liket och trillar lätt av på den andre, än tvärt om.  ICQ/ad

1,682

Michos Miche skrev:

Bahconycklarna är bra! Men nog märks de att de inte tillverkas i Sverige längre. En av mina har hakat upp sig i spärrfunktionen och går bara åt ett håll efter inte mycket användande alls. Inte i närheten så mycket som mitt spärrskaft från Kamasa. Sedan börjar de bli väldigt repiga i kromet. Även där har jag en uppsättning fasta kromade nycklar från Kamasa där finishen håller. I dagsläget känns Kamasa mer kvalitetsinriktade än vad Bahco gör. Synd.

Vi har biltemas nycklar på jobb, är faktiskt riktigt bra också.
Används dagligen och fungerar klanderfritt.
Många gör nog felet att dra åt eller lossa med såna här nycklar, det pallar de inte för oavsett fabrikat.

Ät gul snö, det kan vara öl.

1,683

Körde med min gamal skoda upp till hufudstaden.. För att i morgon hämta en splitt EH hytt med dörrar ICQ/ag
Och de e bra...  ICQ/ag en bra grundplåt till min buss. ......kommer bilder i min tråd på söndag så det har hänt.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,684

j:son skrev:

Nopp.
Det låter sig inte göras.
Idag har jag med min mångo-stora slägga, starke Arvid på Kiviks marknads svingat, under fler minuter, fullständigt manglat hållaren på den den som är nederst.

Staget eller svärdet släpper inte.

Den övre är dränkt i specialrostlösare av typen aceton/ATF. Idiotvärmd och släggat in ett spett som en kil.
Hängt på spettet och samtidigt haft en till att slå på själva torsionsstaven.

Status Que.

Imorgon kapar jag ner rubbet runt om och tar den i hydraulpressen.
http://i175.photobucket.com/albums/w151/hififreak/6A3465C4-8C78-4A8B-B867-F954460DF24F-1640-0000009E1319A391.jpg

Fack... hoppas inte jag får samma problem när jag ska av med mina... ICQ/ac
Men det visar väl sig....

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

1,685

På min förra Bay släppte de med kofot utan problems..

You´ll never know...

1,686

Provat att hota med något?,bussar påminner om lite om blommor,man måste prata med dem... Default/lol

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

1,687

Måste inflika att mitt vänstra svärd lossnade när jag skulle lirka av torsionslocket ICQ/ab
Bra gammal skit!

Ät gul snö, det kan vara öl.

1,688

Har kört några mil splittbuss idag. Det var mulet men nice!

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,689

Gavbort en traktor för någon månad sen till en jobbarkompis straks över 20, men när han skulle dra den med en kingcab med snöre utan bromsar och en yngre polare i hytten så sa jag stopp, och byggde om en dragbom till en gammal vagn som jag fäste i framaxeln.
Sen drog jag med min stora 4wd traktor men det var halt då jag inte har kjedjor det var ca en dm snö som tressats ihop, körde drifting med 9tons ekepage i ca em mil Default/lol

Var givetvis ner i diket en gång men i med lågabacken och diffspärren så var man uppe igen, körde nog inte fortare än 30 men det räckte ICQ/ae

Hem gick det snabbare var nog uppe 45 iaf men på slutet fick jag sladd hela tiden så då fick jag smyga fram.

Kanske skulle skaffa kjedor iaf men det ända jag far den till i vanliga fall på vintern är ju att dra snöslungan och då går det ju inte så fort och den tar sig ju fram.

Hhmm får se, dom är ju inte billiga Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

1,690

Genomfört en grisresa. Östersund Stockholm för att leverera grejer samt hämta grejer jag köpt. Jaja 55 mil är väll inget att snacka om men då SMHI utfärdat klass ett varning pga stor nederbörd och trafikredaktionen får sända mer än ordinarie radio är det Inge kul. 15h och dör inräknat två stopp för att lämna grejer. Hoppas Västernorrland och Gävleborgs län har bemannat snöskyfflarna till imorgon då jag ska hem.  Då är det ju "uppför" så då går det tungt.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

1,691

Har hämtat hem min Kapitän idag...det kom 10 cm under lastningen, men det gick förvånandsvärt bra ändå. Fast att den helt saknade framvagn tog framdragning med traktor o lastning på släpet bara 20 min.  ICQ/ag

1,692

Fyllde år igår och som present fick jag veta att jag blir farfar till sommaren.
Jösses... ICQ/ag

Typ1 61:a röda lilla vWiola

1,693

Grattis i dubbel bemärkelse då! ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

1,694

träffade en trottarkant idag så hela bakfälgen blev snnneeeeeee !  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

så då bytte jag till min andra uppsättning vinter däck 6mm fram och 9 mm  bak

viss skillnad från innan 3mm fram och 2-3mm bak Default/lol  Default/lol

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

1,695

Tänkte väl det...

1,696

25hpman skrev:

Tänkte väl det...

ICQ/ae  ICQ/ag

1,697

Vart är världen på väg?

Japan tydligen ICQ/ad tja nu har du ju 300 friska dollares ICQ/ab Bättre än en gammal tygsäck! ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,698

Precis, det ska bli en uppsättning nya dörrsidor i orginalliknande papp, i fram och från golv till tak baki panelen. Nu när det vankas fin utsida, så ska jag göra vad jag kan för att insidan ska bli lika fin. O sen en ny lastrumsmatta, och ev. ny klädsel till stolarna fram med.

1,699

Har precis kommit hem efter att ha hämtat en motor till bubblan från Strängnäs ICQ/ab
Mycket snö är det:-)

1,700

precis kommit hem från sjukhuset efter smällt med bilen in i ett träd , jag mår bra ingen skador vad dom kunde hitta , bara lite ont efter bältet.

Bilen är skrot men huvudsaken jag mår bra   ICQ/ab