Blev några timmar med rosten ikväll.
Kanske tre liknande stinter kvar, plus lite finlir med att återställa fronten efter någon vattenskadad idiot stympat den annars så fina fronten.
Den ska dock besiktigas i år.

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Sidor Föregående 1 … 65 66 67 68 69 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Blev några timmar med rosten ikväll.
Kanske tre liknande stinter kvar, plus lite finlir med att återställa fronten efter någon vattenskadad idiot stympat den annars så fina fronten.
Den ska dock besiktigas i år.

Var med och la in en framruta i en earlybay i dag, det var lite pilligt vid innertaket men annars gick det bra
Det är jag som är skyldig till det märkliga lackandet, på KisaVWs buss, jag har bytt front o fixat lite med den.....anledningen till att den lackades blå hela vägen upp är att så ska den bli hela vägen o vitt tak, (undrar om Stefan vet om det, haha), men det får bli i vår.....
Trevlig buss, men lite märkligt lackad?
När man lackar A-stolpens överdel i annan färg än dörrarnas överdel ser det ut som att dörrar eller front är utbytt efter lack
kom du inte ihåg när vi åkte till bugrun iår ? jag körde bussen , och vi "tävlade" vem som kom upp först till preem macken
jodå conny han vet om det , och det kommer bli så jävla bra det där .
får väl hoppas bussen och Nykomlingen åker tillsammans nästa år. 
lasslo skrev:Trevlig buss, men lite märkligt lackad?
När man lackar A-stolpens överdel i annan färg än dörrarnas överdel ser det ut som att dörrar eller front är utbytt efter lackkom du inte ihåg när vi åkte till bugrun iår ? jag körde bussen , och vi "tävlade" vem som kom upp först till preem macken
![]()
jodå conny han vet om det , och det kommer bli så jävla bra det där .
får väl hoppas bussen och Nykomlingen åker tillsammans nästa år.
Jodå, det kommer jag ihåg
Jag kommer ihåg att jag vann
Eller kanske inte 
Men jag minns inte att bussen var lackad så?
nej den var inte lackad så , men påtanke bytt plåt runt rutan och riktning i plåten fram så bestämde vi ist lacka om hela bussen så lackar vi den som en fake lyxbuss version , och det lär bli snyggt sen 
nej den var inte lackad så , men påtanke bytt plåt runt rutan och riktning i plåten fram så bestämde vi ist lacka om hela bussen så lackar vi den som en fake lyxbuss version , och det lär bli snyggt sen
Ja, det kommer bli förbaskat snyggt med Neptunblått all the way..... o så Porsche-rimsen på Notchen (den är lätt att sänka....) o de nya Cosmicsen på en nysänkt buss så kommer ni bli kungar på Mantorp....
Ja just det var det nästa helg vi skulle slamma bussen 30cm

eyyy ! 
Ja just det var det nästa helg vi skulle slamma bussen 30cm
![]()
Faen Johan har du redan best fälgarna? , visste att du är en reko kille men sååååååå snäll !! 
Idag bromsades typ3:an klart. 352 drivhjulshästar vid 7000rpm blev maxeffekt på 1,5 bar. 300 drivhjulshästar och 403Nm (maxvrid) vid 5250 rpm och 1,2 bar och massor med ketchupeffekt. För stor turbo eller för små spridare och wastegate var anledningen till effekt-taket. Men jag bad han hålla varvet nere pga klen botten så lite mer kanske man hade kunnat få. Men, det räcker nog och den höll, det är nog så viktigt. Nu ska vevstaksbultarna bytas och elhärvan till sprutet och tändningen snyggas till efter stressmekningen.
Inte dagens, men väl gårdagens händelse var att man var ute och körde lite baybuss.
Efter motorrenovering 1990 så har den bara stått.
Köpte loss den av en glad finlandsvensk farbror som till slut hade kommit till insikt om att han inte själv någonsin kom att få den i skick igen, trotts att hela underredet "nyss" var upplagat.
Jojo, och där det inte var upplagat var det upprostat istället.
Hur som haver så var jag nyfiken på hur motorn gick innan den skulle hinkas ur för att ta plats i den andre bussens maskinrum.
Först uppdagades att där inte satt någon startmotor. Två följde med bussen.
En var kass (troligen den som en gång satt där) och en som var till en typ 4.
Bager lyckades gräva fram en korrekt och den monterades.
Brytaravstånd ok, gnista check.
Soppa... Nej..
Kopplade bromsluftaren till soppaslangen och lyckades suga fram lite, men inte mycket.
Satte helt sonika dit en ny slang, fuldragen under motorn, in i pumpen. Nu så startade den fint.
Snabbt upptäcktes att gasvajern nog var rätt rostig och inte fjädrade tillbaka.
Nåväl, man kunde ju dra upp pedalen lite med tån så det funkade ju.
Tomgången var obefintlig och diagnos om förgasarknas gjorde att en annan monterades dit lite snabbt.
Samma med den. Jaja, köra skulle jag.
När jag rullade ner bussen förra veckan så vart jag tvungen att trampa till lite på bromsen.
Det skulle jag aldrig gjort. Nu satt dom benet.
Av med hjulen och med kofot trycktes det lite på beläggen.
Inte fan gav dom med sig. Till sist stod det en stråle från bromsröret istället.
Jag SKULLE ut och köra så oken monterades av och då knäcktes rören som salta pinnar.
Backade ut på vägen och så hackades det iväg så sakteliga.
Att bromsar fram saknades, kompenserades genom att dom där bak låg mot lite sådär lagom.
Några km blev det i den lågt stående höstsolen.
Monoradion skrålade en gammal klassiker och motor spann så fint utan en vibration någonstans.
I slutet av långa rakan gjordes en 180-graderssväng.
Den tillfälligt iställda stolen med förare lämnade den från fabriken tilltänkta positionen för att istället förpassas där passageraren normalt har sina fötter.
Jag skrattade gott hela vägen tillbaka. 
Skönt J:son ..glädje att läsa ...
Det finns alldeles för lite knäppgökar som uppskattar livets goda,kul läsning... 
Heja, heja!
Hähä! Själv hoppade jag in i notchen i beckmörker i höstas för att rulla in den i garaget då den stod i nedförsbacke. Att jag två veckor tidigare plockat ur förarstolen var inget jag tänkte på förrns jag satt mig pladask på golvet.. 
Nytt golv nu på kvällen. Först upptäckte man att det saknades en överdel på balkarna/förstärkningen under golvet. Så då fick ju det fixas.
Sen ett nytt kabingolv med egna falsar.
Det är helt sjukt vilken tid det tar alltså.
Men det SKA va klart på söndag kväll.

Sprungit omkring med Macke i garaget och måttat en fälg på olika bilar... alla har olika syn på vad som är roligt 
Bytt packningen på typ4:ans oljepump o pillat lite mer med vajrarna till gasreglaget (LogMech).
Över ett par öl har jag kommit fram till att jag lider av anatidaefobi.

E i morn!! 

Slet av en framvagn idag för att skicka till Franke för lite förädling.
Blev lite förvånad när det inte fanns något kvar av insidan av dämpartornet.
Gissar att detta inte är unikt för denna och ju ganska svårt att upptäcka innan man river ur framvagnen.
Den såg frisk ut i övrigt.

Jag har förpassat mej till Stockholm idag o längs med vägen levererat grejor till diverse förväntansfulla herrar... 
Tänkte först skriva i "nya inköp till min luftkylda bil", men det är ju inte TILL bilen, dock kommer det ju användas till bilen.
Lite hårklyveri så jag sätter den under Dagens händelser istället. 
Har fyndat lite idag.
Min gamla tigersågtrotjänare ville inte va med längre.
Tänkte att den måste jag ju ha köpt för 10 år sen och den kostade några hundringar. Den har levt ett hårt liv med både oljetankar och många bilar under bältet.
Tänkte att jag handlar nåt billigt igen, det verkar ju hålla många många trotts hård behandling.
Kilade in till Harald Nyborg och handlade en billig rackare där.
Den höll en halv meter bay-botten.
Tillbaka med skitet igen och insåg att det kanske får handlas kvalitet.
Hmm, kvalitet kostar kring 4000:-
Sonderade blocket och hittade en krallig blå Bosch. Några veckor sedan annonsen sattes in, men provade.
Fanns kvar, for dit och testade. Killen hade en byggfirma som han höll på att avveckla så där fanns lite av varje.
Kollade lite på allt där fanns innan jag synade det jag ju kom för. Tigersågen.
I systainer i ypperligt skick. Tokprutade, baserat på lite fakta om att den inte var så dyr längre. (Visade priset på en 1100e. Detta var en PE och dubbla priset, men vem ser sånt?
)

Fick upp ögonen för en helt ny Bahco spärringnyckelsats i obruten förpackning. Samtliga mellan 8 och 19mm. Visste att den inte var billig och hasplade ur mig ett skambud. Han kontrade med ett högre, men jag vägrade.
2500:- visade det sig att den kostade på Verktygsboden, så jag är mycket nöjd.

Man ska ha lite flyt med fynden ibland, fast det inte är barndoors. 
Trevligt när bra skit inte e tokdyrt!! lycka till med köttandet.. en bra tigersåg e guld värd!! 
Sidor Föregående 1 … 65 66 67 68 69 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.