1,451

Ghia64 skrev:

Tur man har 5st stående så man inte behöver leta..... blir påmind varje gång jag öppnar dörren ICQ/af

Hehe, vissa har tur!  ICQ/ad  Får väl se om jag kan komma loss så jag kan ta en sväng förbi dig och spana in dina åk, och samtidigt hämta hem lite fräna delar  ICQ/ae

Kan inte mycket...

1,452

tja där finns fina åk!! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,453

Idag har jag blivit förflyttad på mitt jobb. Jag hade ju sökt många jobb i södra Sverige innan o inte fått nåt, så jag sökte jobb hos en Kiruna-baserad firma o fick jobb direkt. Jag blev placerad i Stockholm...kanon, tänkte jag,  inte så jädra tokigt mot att behöva resa till Kiruna. Nu har jag blivit förflyttad....till Perstorp.  ICQ/ag  3 mil hemifrån!!!

Fan va gött!  Default/lol

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,454

Grattis Tomas!! nära till jobbet e oftast trevligt.. enda e att det inte blir så många genomlandetdelletarresor då.. dvs till o från jobbet.. ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,455

NickeNyfiken skrev:

"Skynda långsamt" måste nog vara den bäst passande frasen för att beskriva VW-folk!
Från tanke till handling är nog minst 1 år, om man har tur...  ICQ/an
Har pratat med flertalet personer som har/vet av vart det står gamla folkvagnar, har t.o.m. fått bilder på flera av dessa. Att sedan bli "lovad" att något ska hända under kommande vecka (undra hur många gånger jag hört det nu?! Default/lol ) för att sedan höra av sig igen och få reda på att det inte hänt ett dugg, det är inte kul!  ICQ/ab 
Den enda trösten är att det är värt att vänta på alla dessa vagnar, om dom nu hittar ut i dagens ljus vill säga... ICQ/ad

Nicklas, det har skett framsteg i det som vi diskuterade sist. ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

1,456

Har suttit i bil i ca 10 timmar för att hämta denna.

http://www1.garaget.org/gallery/images/18/17745/17745-ada0c2f9b4b733936d2e5e07f08b9ff0.jpg

1,457

Cool! Mer bilder på vrålåket?

1,458

Här är fler. Ska ta mera bilder imorn.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=38138

1,459

Dagens händelse måste ändå vara att en gubbe jag haft kontakt med, hörde av sig och sa att nu kunde jag minsann hämta bussen! Wihoo ICQ/ag

Kan inte mycket...

1,460

Bd'n?

1,461

Grattis!! När åker vi  ICQ/ag

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,462

Köpte en ny cykel.
http://forumbilder.se/images/ef7201243413P1062.jpg

Har ingen bug, inte ens en Meanbug. Men jag har kalsonger. Boxer ville jag ha..........

1,463

Visby kl1700,folkajäveln startade inte på ica maxis parkering, dåligt med ström i batteriet. Fick be om startknuffhjälp, Ambulanschaffisen som kom ut från affärn med matlåda i handen ställde snällt upp:) tänkte att det var bättre att be han som ändå hade lön än en nån stackare som har semester. Tack till Ambulansen! ICQ/ab

1,464

Dagen händelse:

När Gösta Rustas får ta emot pris för sin fina Lyxbuss på Nordic Audi(!) träffen i Myckelby

5sek efter att Mannen, Myten, konceptet: Rustas, har mottagit bucklan så öppnar sig himlen med kraft och det börja vräka ned regn! folk flyr i alla riktningar till sina sönderstylade audis för att söka skydd!

Lika bra det för den bästa bilen hade redan fått mottaga sitt pris ICQ/ag

Grattis Gösta!

1,465

Frugan besiktigade skåpet idag. 6 flaskor bromstvätt på motorn igårkväll fixade det slabbiga oljeläckaget effektivt.  ICQ/ab  Handbromsen som jag aldrig har fått att funka, funkade klockrent.  ICQ/ad  Inget snack om några skivbromsar eller chassienummer.

3 st tvåor blev det. Bromsljus blev inte godkänt med bara ett centralt, skulle vara en i varje bakljus med. (hur gör 55-58 bussägaren?)
Ett högt halvljus o en olaglig bakre regplåt. Den missade jag att byta. Slarvfel.  ICQ/ag

1,466

Jag var ute på järnvägsjobb idag o sprang rakt på en -79:ans bay som enligt Bilregistret blev avställd för 4 dagar sen. Reg.numret började på KEE _ _ _ .

Hmmm...det var dags för besiktning, men den blev avställd istället. Kanske läge att fråga "chans" ?  ICQ/ab

1,467

Är du i krokarna av Hässleholm och jobbar? Där sprang jag på en bay för några år sedan med reg nr KEE.

1,468

VisbyNiclas skrev:

Visby kl1700,folkajäveln startade inte på ica maxis parkering, dåligt med ström i batteriet. Fick be om startknuffhjälp, Ambulanschaffisen som kom ut från affärn med matlåda i handen ställde snällt upp:) tänkte att det var bättre att be han som ändå hade lön än en nån stackare som har semester. Tack till Ambulansen! ICQ/ab

Ambulanspersonal kan man räkna med ;P

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

1,469

VwGoran skrev:

Är du i krokarna av Hässleholm och jobbar? Där sprang jag på en bay för några år sedan med reg nr KEE.

Jo, det är där jag är. Denna var en panel...en till således.  ICQ/ad

1,470

Inte dagens, utan snarare gårdagens händelse...

Jag har länge pratat med en herre uppifrån, han har lika länge lovat att han ska plocka fram sin gamla buss han hade ståendes låååååångt in på skrot-gården.
Men självklart har det ju aldrig hänt, utan han har alltid haft så "mycket" att göra ICQ/ad
MEN..! Så här om natten fick jag ett sms, som löd något i stil med "E ute på jobb. Går bra att hämta en på sönda", YES tänkte jag!  ICQ/ag
Jag ordnade fram en biltrailer och pratade lite fjäskande med farsgubben om han inte kunde tänkas köra ekipaget, hux flux så var jag redo!
Åker upp dit, en resa på 40 mil enkel resa, när vi kommer in på gården ser jag den, en riktigt mossig och äcklig gammal blå/vit buss ståendes med nosen mot oss.
Kliver ur och börjar inspektera... Blir till en början riktigt besviken då golvet är tvärslut, likaså ser någon längsgående balk riktigt trött ut...
-Fan, tänker jag. Jag kan ju inte åka en sån här bit och skita i det, kom jag fram till... Den var ju ändå ganska fräsch från övra kanten på skärmkanterna och uppåt, likaså innuti, "bara" golvet var dåligt, all plåt ovanför verkar helt OK!
Pratar lite fram och tillbaka med gubben, han hade minnsan sagt att bussen var helt okej, lite smålagningar, men överlag OK. Vilket den såklart inte visade sig vara..
Likaså skulle bussen vara komplett, det stod ingen av sofforna i, likaså fattades kofångaren bak..
Menade på att jag kände mig lurad och ville därför ha bussen till ett bättre pris, ja, lite gick det ju. Men gubben hade koll på vad dom var värda, så mycket gick inte att pruta.
När vi lastat på bussen på trailern (med långgaflar, framifrån, så jag trodde att bussen skulle delas i två) så kommer gubbens polare (?) som tidigare mekat med en gammal Volvo, springande med mittensoffan och kofångaren!
Självklart undrar jag ju vart den bakre soffan är, jo, den har ju tydligen blivit placerad ute i ett jakttorn kryper det fram. Mittsoffan var ju så "dryg" att ha i jakttornet då den är vikbar på båda ytterändorna  ICQ/ad
Eftersom jag prutat ner priset m.h.a. dom saknade grejerna tvingas jag ge gubben en 1000-lapp extra, vilket kan vara värt det  ICQ/ad
Sen började hemfärden och till slut så står skiten hemma på gården efter många om och men vid avlastning (stillastående hjul) ICQ/ae

Så nu har jag en 1965 års DD-buss i bästa risiga skick ståendes! Planen är att köpa på sig plåt och börja rostlaga så fort det går...
Tror även att jag tänker starta en projekttråd för denna bussen, vi får se ICQ/ab

Kan inte mycket...

1,471

Nice!  ICQ/ag  Grattis!

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,472

Köpte mej ett NOREMA takräcke idag i Limhamn till frugans Variant. Helrätt i superskick o med en prislapp under femhundringen.

Köpte även en NOS Carter förgasare i kartong till 1947-52 Volvo PV med B4B motor....vad ska man med en sån till?  ICQ/ad

1,473

NickeNyfiken skrev:

Inte dagens, utan snarare gårdagens händelse...

Så nu har jag en 1965 års DD-buss i bästa risiga skick ståendes! Planen är att köpa på sig plåt och börja rostlaga så fort det går...
Tror även att jag tänker starta en projekttråd för denna bussen, vi får se ICQ/ab

Grattis! Upp med bilder! ICQ/ab

1,474

25hpman skrev:

Idag har jag blivit förflyttad på mitt jobb. Jag hade ju sökt många jobb i södra Sverige innan o inte fått nåt, så jag sökte jobb hos en Kiruna-baserad firma o fick jobb direkt. Jag blev placerad i Stockholm...kanon, tänkte jag,  inte så jädra tokigt mot att behöva resa till Kiruna. Nu har jag blivit förflyttad....till Perstorp.  ICQ/ag  3 mil hemifrån!!!

Fan va gött!  Default/lol

Det var la för j-a gott att slippa dra land o rike runt för lite jobb....grattis  ICQ/ag

Typ1 61:a röda lilla vWiola

1,475

Alltid gott att köra ifrån besiktingen med blankt papper.. nästa Bug run Tierp!!
http://i1188.photobucket.com/albums/z417/colinmilton73/IMG_2237.jpg