1,326

I'l take my hat off for 25hpman... ICQ/ad
7000 !!! posts today
and to the rest of you..
Are you realy "volkswagen enthusiasts".... Default/lol

1,327

we have a life  ICQ/ag

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

1,328 Senaste redigerad av kimboow (2012-05-19 21:22:07)

Och jag satte en Grovrengörare med borrmaskin strax under högra bröstet idag  ICQ/an

Som tur var så räddade T-shirten från knappt inga skrapsår (lite öm bara) , och det var Boxerville t-shirten  jag hade på mig  ICQ/ag  ICQ/af

blev bara ett litet hål på 3mm annars inget annat , vilken kvalitet !  ICQ/ab

Edit. min 500 post

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

1,329

Idag har jag tvättat Bubbla caben för första gången i år

1,330

Inte dagens händelse... Men dock gårdagens.... Läste på ett känt socialt forum att en mycket fin VW hade en rejäl motorbrand i går....  ICQ/ac

1,331

rogga skrev:

Inte dagens händelse... Men dock gårdagens.... Läste på ett känt socialt forum att en mycket fin VW hade en rejäl motorbrand i går....  ICQ/ac

Vilken då?

1,332

det får ägaren som finns på detta forum skriva själv.......

1,333

Trist vem som än drabbas.. Hoppas det inte berodde på så enkelt som dålig kvalite på bränsle slang... ICQ/am

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,334

Det var min T 34 som fick em helvetes brand på väg till jobbet inatt!
Orsaken var att kopparpipen till utgående , på pumpen ( hade inte hunnit byta till el) hade lossnat och soppan sprutade rakt på headerserna
Som tur var hade jag en brandsläckare i bilen.... åk ALDRIG utan!
Fick den av koolman för några år sen ? haft med den i varje bil
Tack min lill ängel  ICQ/ad
Fick släckt branden innan bilen tog eld helt
Det brann rejält!
Plåt skador och svedd lucka, uppbränd el mm
såg förjävligt ut

Bes ghian i förrgår med blankt , men den känslan försvann fort  ICQ/ac

Men min snälla goa vän sondis ryckte ut och hyrde kärra , hämtade mig o ghian efter jobbet samt hjälpte mig att meka hela dagen!!
Kl 1713 startade bilen igen  ICQ/ag

Sondis är dagens och min hjälte forever! en sann kamrat!
Imorgon fortsätter jobbet med småpyssel

Så! Fanfest, here i come  ICQ/ag

Ps! Ett stort tack till supporten på fejjan! Det stärkte en vilsen själ  ICQ/ag
Puss på er!!

1,335

Härligt... Ett stort plus till Sondis...

1,336

Bra att det inte gick alldeles å helsike! Hoppas att du kan återställa Ghian.

1,337

Ett mkt stort plus  ICQ/ab

1,338

Rejkfantasten skrev:

Som det ser ut nu så är det motorluckan och alla plåtar till motorn som behöver lackas
Så med facit i hand gick det "hyffsat" bra trots allt ICQ/ab

1,339

Rejkfantasten skrev:

X2

1,340

så skönt,Jag hade motor brand i en opel kaput för ett antal år sedan, brandkåren kom med fullt ställ ... efter att jag själv släckt.. dom jagade bort mig och sa nu e det skrotens tur.. sa till dom var rädd om min bil, den skall rulla i morgon då jag behöver den. dom bara skratta. fixade nytt el fördelar lock tändkablar..luftfilter. bränsle slang. den som spruckit. ICQ/am   tvättade lite sen  körde jag igen nästa dag.. tutade på brandkåren som bara glodde ICQ/ag  även min motorhuv vart lite knölig.. förblev så länge då jag behövde bilen .. var ju bara en bruksis  -79 kaputt.. numera skrotad.. ICQ/ac

huvudsaken att det inte blir person skador.. roligt att det gick att fixa i alla fall tillfälligt!! och stor eloge till "sondis" som hjälpte till
Bättre en vän i nöden .. än flera i onödan!!  Default/hmm

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,341

Fan va kul, och jag som inte ens är klar med wirebytet än, Sondis - Hjälp ICQ/ad

1,342

Besikning av bubblan i dag i Helsingborg, när besikningsmannen skulle köra upp den på lyften fick han be en kollega om hjälp, som höll koll på att det gick att köra upp på grund av att den är ganska låg! Upp kom den men domkraften fick de inte under bilen...... ICQ/an
Jaja sa den ene av männen vi hissar upp den å kollar. Den här ser ju fin ut, här har du lagt några timmar va? Sa han till mig. Jo svarade jag! Så de fick rycka lite i hjulen för hand när den stod på
lyften och kontrollera resterande under bilen.
När det var klart fick de backa ut genom hallen för det gick ju inte att köra över domkraften på
lyften ICQ/ag
De vågade inte köra den i bromstestaren så bromsarna fick provas genom en testkörning istället! ICQ/ad
Så all cred till Svensk Bilprovning i HBG, superhjälpsamma och tillmötesgående!

(o\ ! /o)

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/fb0ea4bdf23094ed9241f3512431923e.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

1,343 Senaste redigerad av Johan W (2012-05-23 22:59:35)

ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

Jag fick en lapp idag ang våran väg in till föräldragården från 1600talet den är smal och krokig och går upp och ner och har massor av sten vid sidorna samt att den är mitt i skogen.

Det var från dom som kör slammsugen som tyckte att jag måste ta bort stenar så dom inte körsönder bilen på dom ICQ/ad Jag tror att dom tröttnat på att varje gång dom tycker att det är trångt så har farsan pekat på min 12m scaniabuss och mumlat något om körutbildning och att man minsan kan och att jag brukar Default/lol

Jaja får ta det när jag monterat lastarn på min IH 1246 då rör dom nog på sig Default/hmm

Post's attachments

DSC00552.jpg, 330.06 kb,  x
DSC00552.jpg 330.06 kb, 4 downloads since 2012-05-23 

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

1,344

Johan W skrev:

ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

Jag fick en lapp idag ang våran väg in till föräldragården från 1600talet den är smal och krokig och går upp och ner och har massor av sten vid sidorna samt att den är mitt i skogen.

Det var från dom som kör slammsugen som tyckte att jag måste ta bort stenar så dom inte körsönder bilen på dom ICQ/ad Jag tror att dom tröttnat på att varje gång dom tycker att det är trångt så har farsan pekat på min 12m scaniabuss och mumlat något om körutbildning och att man minsan kan och att jag brukar Default/lol

Jaja får ta det när jag monterat lastarn på min IH 1246 då rör dom nog på sig Default/hmm

Undrar om det är ett genomgående problem att slamsugs chaufförer inte kan köra.
När de sög min brunn för ett tag sedan var de upp och vände på gårdsplanen helt i onödan och körde sönder som f-n då det är för trångt att ens fundera på att vända där, hade bara varit att backa in bilen å inte längre än i bilens längd för att stå precis vid brunnen.
Vilket pucko!

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

1,345

Tror chauffören suger..... Default/lol

Typ1 61:a röda lilla vWiola

1,346

Har letat igenom hela garaget efter min nya stötstänger som varit nerpackade i Empi originalförpackning. Finns inte. Kan kanske gå så när man är borta i ca 30 sek när man haft besök ICQ/ac Tycker det är så ruttet.

Typ 1-66: 2176 cc Snart på vägen ICQ/ab
Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S

1,347

xjonnex skrev:

Har letat igenom hela garaget efter min nya stötstänger som varit nerpackade i Empi originalförpackning. Finns inte. Kan kanske gå så när man är borta i ca 30 sek när man haft besök ICQ/ac Tycker det är så ruttet.

Vad har du för kompisar, det va ju riktigt surt

1,348

Sondis får en gratis öl på Fanfest. Han behöver säkert inte mer

1,349

Vi var i borås igår

Post's attachments

DSC_0199.JPG, 382.7 kb, 1920 x 1080
DSC_0199.JPG 382.7 kb, 136 downloads since 2012-05-27 

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

1,350