1,201

xjonnex skrev:

Bytat motor på min typ 1, 71:a bruksbil från 1300 motor till 1600 motor nu i helgen. Går som ett skott nu.

Trevligt! kanske vore något... ICQ/ae

(VW typ 1 -71 "2,0" (såld & lite saknad)
VW typ 1 -67 1500
VW typ 2 t2b -78

1,202

michaelth skrev:

tja de e troligare att ägaren e här på BW...

Först körde du förbi visbyniclas sen passerade du en stockholms-split som jag besiktade i torsdags. ej till salu, dom har haft den sen 97 ICQ/ab

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

1,203 Senaste redigerad av VwGoran (2012-05-01 19:31:11)

Idag har jag, harved och enkrona varit på 1 maj Cruise här i Halmstad. Ca 100 jänke bilar och en bubbla, en pickis och en Fiat 600. plus en Porsche 356. Goopher, du gillade väl bilden ICQ/ab

Fasen vad kul det var. Centrala Halmstad var ju avspärrat enbart för oss med veteranbilar.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

1,204

vwestin skrev:
michaelth skrev:

Först körde du förbi visbyniclas sen passerade du en stockholms-split som jag besiktade i torsdags. ej till salu, dom har haft den sen 97 ICQ/ab

som sagt mina bilar och en grannes buss. fin fina bilar men inget som är till salu ICQ/af

1,205

Johan W skrev:

Körde just fjorton fnittriga 17åringa tjejer ner på stan och bästa komentaren efter vi skrapat oss dän från en upphöjdcyckelbana blev -jag vill ha en sån här, vad man skulle få ligga.  Default/lol hon skulle bara veta ICQ/ad

Hahaha

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

1,206

Johan W skrev:

Körde just fjorton fnittriga 17åringa tjejer ner på stan och bästa komentaren efter vi skrapat oss dän från en upphöjdcyckelbana blev -jag vill ha en sån här, vad man skulle få ligga.  Default/lol hon skulle bara veta ICQ/ad

14 st i en bubbla?!?!

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

1,207

Nä tre vändor ICQ/ae

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

1,208 Senaste redigerad av michaelth (2012-05-02 11:22:31)

VisbyNiclas skrev:
vwestin skrev:
michaelth skrev:

som sagt mina bilar och en grannes buss. fin fina bilar men inget som är till salu ICQ/af

Jag var säker på att ingen var till salu.. Att jag inte skrev ut den exakta adressen  var därför..

Jag blev bara så glad då min -84 åriga mor sa titta precis en sådan bubbla som våran!
Hon är inte bil intreserad. Vi var ledsna och tänkte vi kör en sväng och sen var vi mycket gladare av bilen/bilarna.. (jag i alla fall)  hoppas jag hinner med att renovera min oval "maximiliam" så åtminstone min mor får c den fin igen. Då min far tyvärr inte hann med det... ICQ/ac

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,209

VisbyNiclas skrev:

Sjyssta bilar var det ja! ICQ/ag Ovalen såg riktigt trevlig ut!

Kan inte mycket...

1,210

Jahaja...idag damp det ner papper till förbokningen av säljplatsen på BR. Det närmar sej.  ICQ/ab

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,211

Och jag har fått Körkortet i hamn  ICQ/ab

BR närmar sig med storm steg !  ICQ/ag

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

1,212

Grattis!!  ICQ/ag

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,213

Grattis!

1,214

tackar  ICQ/ab

1,215

Idag hade jag en bra kväll i garaget. Provkörde både bussen och ghian....

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

1,216

Såg en snygg röd -66 looker i Sundsvall så jag hakade på och hammnade i Twinpeakboxers Onsdagsträff  ICQ/ab
Vilket lyft! Riktigt kul att höra att samma typ av skämt och upprepade mobbing av allt från backspeglar och nävar,finns överallt.
Tack för ikväll, o vi ses på träffar i sommar  ICQ/ad

1,217

kimboow skrev:

Grattis från mig med ICQ/ab

Fick ni igång Ghian?

1,218

Patrik B. skrev:

Såg en snygg röd -66 looker i Sundsvall så jag hakade på och hammnade i Twinpeakboxers Onsdagsträff  ICQ/ab
Vilket lyft! Riktigt kul att höra att samma typ av skämt och upprepade mobbing av allt från backspeglar och nävar,finns överallt.

Kul att ses ICQ/ab
konstigt att det så gott som alltid hamnar på samma nivå på dessa träffar ICQ/ag

1500s Notchback -64
1600 TLE Fastback -71
www.twinpeakboxers.com
www.volksmeet.se

1,219

Hmmmm....idag är det tredje dagen i rad som man kan ha shorts o T-tröja....vart är världen på väg?  ICQ/af

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,220

Patrik B. skrev:

Ja, och här har du en till av dom dårarna.. Default/smile

1,221 Senaste redigerad av kimboow (2012-05-03 16:31:04)

Bengt H skrev:
kimboow skrev:

Grattis från mig med ICQ/ab

Fick ni igång Ghian?

Tackar bengt ICQ/ab
jodå efter lite packning byte i den "nya" pumpen hoppade igång  ICQ/ab  , nu står den i a-torp som backup bil ifall det blir ett mindre bra år igen  ICQ/ag  ICQ/ae  Default/lol

1,222

Börjat fyllt vatten i två pooler! Inte en ledig stund nuförtiden!  ICQ/ag

Kan inte mycket...

1,223

Har besiktigat tre! av mina VW idag, jäktit värre ICQ/ad Ghian, 56an och Golfen, skolbussen tar vi nästa månad.
Ja alla UA

1,224

När man nästan är klar med en bil (av 3 möjliga varav två är vattenskadade) så skaffar man sig nästa projekt.
Blev precis ägare till en Typ2 -68 ICQ/ab

Typ1 -59, Typ2 -65, Typ2 -68

1,225 Senaste redigerad av rogga (2012-05-04 07:01:52)

Var med en kompis och handlade en näst intill rostfri -58... Och ägaren hade minst 3st barndoors.... Varav 1st -53 panel kommer att bli till salu efter att han har fått de referenser han vill ha till sina 2 pickuper..... Han räknar att den blir till salu om ca5år .. så nu kan gubblimpe folket börja spara...  ICQ/ae