Heb ut ur sverige.

VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Sidor Föregående 1 … 28 29 30 31 32 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Heb ut ur sverige.

Vem var det som sålde den? Hamnade i Holland verkade det som.
Underbar vagn iallafall
Ser nästan ut att vara den som Jonas Uhland byggde för mångar år sen, i så fall är det en -50:a som grund, Hebüllerdelarna i glasfiber o rutram från -58 cab 
Såld ifrån Ljungby till välkänd holländskt VW handlare.
Byggd av Jonas U.
Ljungby säger du.. att man inte hört talas om den, bor ju i området 
Vw var dagens melodi.
Började med att tittade på en 56a oval som jag ska köpa.
Sen när jag var där och tittade så fick jag reda på att det låg en bubbla i en ravin i närheten. Så vara bara att ta sig dit. Där låg det 2st ovaler en med soltak och en utan.
Båda saknar det mesta men fins lite smått kvar på dom som är något att ha.
Så på tisdag ska jag dit med traktorn och sågen och plocka upp dom.
Sedan var det bara att åka hem och börja slakta en total slut 54a.
Jag sågade ner en turkos 61:a m soltak idag. Soltak, Inredning, skärmar, huvar, dörrar, framvagn, fronten och id:n blev kvar.
Nu drar jag till garaget och svetsar på bussen.
Var ute och skruvade med sunkbubblan idag på uppfarten. Först stannar ett äldre par och berättar så bra folkvagnarna var förr i tiden, de vanliga historierna. Några minuter senare traskar nästa okända person in och kikar vad jag sysslar med. Efter lite prat får jag reda på att hans grabb hade två NOS VW original dörrar till en -71:a typ 1 stående, och själv hade han lite navkapslar i bra skick jag nog skulle kunna få. Sen hade hans kompis om den fanns kvar "en sådan där riktigt gammal buss" på logen. Han ska kontakta och se huruvida bussen finns eller inte...
Fortsättning följer!
Jag läste mig idag till att de röda bussarna from chassinummer 352263 i tyskland hade "pendlande körriktningsvisare" dvs Flaxande pilar
I och med att detta blev dagens händelse var jag tvungen att gå med i vwhk på facebook...
Vw var dagens melodi.
Sen när jag var där och tittade så fick jag reda på att det låg en bubbla i en ravin i närheten. Så vara bara att ta sig dit. Där låg det 2st ovaler en med soltak och en utan.
Sedan var det bara att åka hem och börja slakta en total slut 54a.
Hittar du plåten till soltak men utan allt annat så är jag ev intresserad då jag har resten av soltak men utan plåthålet...
På tal om nåt helt annat så har jag lärt min snart 2 åriga dotter att "bara bubbelbilar kan köra på bakhjulen"... Ville få henne titta på herbiefilm, men hon var måttligt intresserad - fast hon gillar inte titta på nåt på TV mer än 30 sekunder...
Hon lärde sig redan i somras att bubbelbilar har motorn bak. Och gillar att köra två små bubblor man drar bakåt och sen släpper mot varandra för att se vilken som är snabbast... Och hon tror att garage är till för att laga bilar i, inte parkera i...
Indoktrinering funkar...
men kanske kan slå bakut?
fo_eldarc skrev:Vw var dagens melodi.
Sedan var det bara att åka hem och börja slakta en total slut 54a.Hittar du plåten till soltak men utan allt annat så är jag ev intresserad då jag har resten av soltak men utan plåthålet...
På tal om nåt helt annat så har jag lärt min snart 2 åriga dotter att "bara bubbelbilar kan köra på bakhjulen"... Ville få henne titta på herbiefilm, men hon var måttligt intresserad - fast hon gillar inte titta på nåt på TV mer än 30 sekunder...
Hon lärde sig redan i somras att bubbelbilar har motorn bak. Och gillar att köra två små bubblor man drar bakåt och sen släpper mot varandra för att se vilken som är snabbast... Och hon tror att garage är till för att laga bilar i, inte parkera i...
Indoktrinering funkar...
men kanske kan slå bakut?
Den bilen med soltaket kommer att räddas så den slaktas inte.
Fick en cabad typ1 67a nyss, men den är lite upp kapad och väldigt rostig, så det blir nog reserv delar
Körde handen genom bakrutan på min dh. Ny ruta sökes
Under kvällen har jag varit och hämtat en roadster som jag fått, inte så mycket att ha kanske får se om jag bara tar lite delar eller bygger nått kul. Sen ringde det en på min golf cab och ska komma och titta i morgon.
Så med lite tur är är det air coold only i garaget snart 
Startade upp och körde ut bussen för att få in bubblorna för vintern. Nu får man sätta fart med garaget så man kan börja renovera den nästa vinter. Har stått ostartad sen april, i med nytt batteri, ett pump på gasen och vred om nyckeln. Startade direkt
Skit kul att köra buss!
Startade upp bubblan och sladdade runt i kvarteren lite innan jag ställde den i sitt ide för i vinter. 
Har man lite otur så har man kommit med på ett litet inslag på sjuan som visas på tv ikväll kl 20.00-21.00. Det heter "112 - på liv o död"
Du var med
var då ? , hann inte med där 
Snygga kortbrallor alltså. 
aahhh 
Har meckat ihop fördelaren till 1200an,den ska i till helgen å sen får man hoppas till gudarna att det bara var ett sådant skitenkelt fel, den har inte varit igång sen -69... 
masens 1674cc går som ett skott i vinterbilen! Ett kopplingsbyte, och sen är den på banan! 
Sidor Föregående 1 … 28 29 30 31 32 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.