jerry skrev:kisavw skrev:gör så.
Såga isär den, eller?
NEEEEEEEEEJ menade att jag PM till dig.
Dagens roligaste konversation !! 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Sidor Föregående 1 … 21 22 23 24 25 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Såga isär den, eller?
NEEEEEEEEEJ menade att jag PM till dig.
Dagens roligaste konversation !! 
kisavw skrev:jerry skrev:Då är det din. Ska jag såga isär den så att den går att skicka, eller? Ja hur gör vi?
Maila mig istället.gör så.
Såga isär den, eller?
asg.....humor på härlig nivå...
Såga isär den, eller?
asg.....humor på härlig nivå...
De är så de ska va! 
Var på orienteringstävling idag i Kulltorp (Småland). Hittade resterna efter en större Engelsk bil, Rover, Triumf eller nåt liknande, frontclipp , framvagn, ram o motor, alltid något även om det inte var VW
Sorry inga foto.
Dagens blocketfynd
5km hemifrån...
Två fina w-luckor och en bottenplåt till värmekanal(tror jag iaf) 
Gubben som sålde luckorna ringde och sa att han hade hittat mer till vw, lampor, mm 
Jag hoppades på tidiga baklampor och andra trevliga grejor, men tyvärr var det bara 60-70 tals skit
Så jag hoppade över det.
Men jag köpte en dörr iaf, riktigt bra i plåten

Är det nån typ1 kille som kan artbestämma den? årsmodell och färg?
Jag gissar att det är oval, då den nog kommer från samma bil som en av luckorna?
Men är det en tidig eller sen oval? Finns det förresten 
Den har ju nån sorts pressning vid dörrsidan, är det den omtalade pressningen?
Okt -52 till juli -55 
Idag så skulle vi fixa till en vinterbil, en 1992 syncro doka.
Inga problem, förutom tomgången, som inte liknade något.
Efter mycket om och kanske, så plockade vi av insuget/insprutet, och då uppdagades orsaken till den skumma tomgången.
Insugsrören på vänster och höger sida var perforerade av mikroskopiska rosthål, och det är ett stort under att motorn öht startade!!
I morgon förmiddag så monterar vi ihop eländet och hoppas på tür!
Jaha, jag kom på var det stod en blå 64/65 bubbla...men den var såklart borta. Istället fann jag en 1303 på vägen dit och sen hade gubben jag besökte även en 1303 som han ville bli av med. Jag bjöd 1.000:- men han tyckte det var för klent.
Sen provsatt han skåpet o mindes att han ägt en -50:a skåp som han körde skeppsmaterial i mellan Norrköping o Stockholm. Bussen köptes av KODAK i Stockholm.
....sen blev det lite mer dividerande, han hade några gamla 50-tals skärmar som låg, och sen visade han sitt garage. Fy fan, där stod en svart -51:a bubbla. I snart färdigrenoverat skick. Slutmontering återstod. Fiiiiiin....
Skick på 1303:an? Var? 
Jag har målat klart garagetaket idag... 2x80m2. Det känns i nacken. Dessutom målat klart en av 3 väggar. Snart skall lysrör upp och produktionen återupptas.
Skick på 1303:an? Var?
Drivlina ok, resten ett fall för Kaabs. Nej, så illa var det väl inte, men jag får inte fjäder av dessa bilar, i vilket skick den än är.
Det är ju bakvagnen jag är intresserad av 
Har svetsat fast ena slutröret på Ghian, skall ju på sportvagnsträffen i helgen och då vill man ju vara fin 

Har ju verkligen slarvat här känner jag.
Var ju faktiskt hos Mats W i måndags och kontrollerade att han levde.
Han hälsar alla att han lever och mår väl, men han prioriterar tillfälligt fel när huset behöver sitt med. 
2 månader och bara 1 post, han går in ordentligt i sina projekt 
Synd vi andra inte kan säga detsamma. 
Mötte Google-Maps-bilen innan när jag var ute och fräste lite med bubblan.
Mötte han i en rondell så risken/chansen finns ju att man är förevigad. 
Jag kollade på mina bakdäck på Bubblan idag. Sopslut! Och det efter två veckors åkande! Dom var visserligen inte nya men det måste slita förjävligt med två splines 
Jag kollade på mina bakdäck på Bubblan idag. Sopslut! Och det efter två veckors åkande! Dom var visserligen inte nya men det måste slita förjävligt med två splines
Jag har kört 600 mil i sommar med mina bakdäck.
Där var typ 3mm när jag monterade dom.
Kan inte skönja någon skillnad i slitage på in och utsida.
Det är inte cambern som tuggar däck, det är om man har galen toe.
X2
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2162
Ja nog är det toevinkeln som gör det, det vet jag. Började faktiskt fundera över förlängningar till svärden lite tidigare idag 
Risken är att det inte blir så mycket mer åka i höst, så det blir nog att fabricera förlängningar i vinter. Höjda svärd blir det inte, cambern gör nästan allt 
Frugan har hämtat ett paket på posten idag, det kom från det stora landet i väster.
Frakten gick på $220 o tullen på 1.027:-.....nu hoppas jag bara att det är innehållsrikt med. 
Trillade över en Oval idag...riktigt frisk faktiskt, men det verkade som om den tillhörde nån entusiast redan.
Jag har kört 600 mil i sommar med mina bakdäck.
Där var typ 3mm när jag monterade dom.
Kan inte skönja någon skillnad i slitage på in och utsida.Det är inte cambern som tuggar däck, det är om man har galen toe.
Hur har du löst det då föresten?
Sidor Föregående 1 … 21 22 23 24 25 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.