Konstaterade att vänster framfjäder på 71:an brustit när jag svetsade hjulhuset.....#suck# 
Idag har det dämpats DeLux!
Både jag och min bättre hälft har slitit i mången timme för att få klart den.
Nu är det dusch, sen mat, sen bär det av till Hbg för lite glidande. 
Har kört Bayen på Riksettanrallyt idag . Den började trilskas redan innan Klevshult på väg till starten Byarum. Hela vägen tillbaks till Värnamo misstände den , tog en sväng hem för att hämta div verktyg och delar för vidare färd till målgången i Ljungby.
På hem vägen passade Bayen på att "dö" ett antal ggr. Men efter stopp vid Tånnö . Så lokaliserades felet och den gick som den skall igen.
Eftermiddagen tillbringades med att mont lite ljud i bussen.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Har kört Bayen på Riksettanrallyt idag . Den började trilskas redan innan Klevshult på väg till starten Byarum. Hela vägen tillbaks till Värnamo misstände den , tog en sväng hem för att hämta div verktyg och delar för vidare färd till målgången i Ljungby.
På hem vägen passade Bayen på att "dö" ett antal ggr. Men efter stopp vid Tånnö . Så lokaliserades felet och den gick som den skall igen.
Eftermiddagen tillbringades med att mont lite ljud i bussen.
Vad var det för fel då?
Kan inte bara låta bli att dela med sig av sina erfarenheter. 
kisavw skrev:Har kört Bayen på Riksettanrallyt idag . Den började trilskas redan innan Klevshult på väg till starten Byarum. Hela vägen tillbaks till Värnamo misstände den , tog en sväng hem för att hämta div verktyg och delar för vidare färd till målgången i Ljungby.
Eftermiddagen tillbringades med att mont lite ljud i bussen.Vad var det för fel då?
Kan inte bara låta bli att dela med sig av sina erfarenheter.
Det var ju ett skitfel igentligen men efter kolla av tändkablar så fungerade igen. Troligtvis kablen mellan tändspole och fördelarlock
som inte hade fullgod kontakt.
VW Typ 2 1967
Idag blir det en tur med ovalen in till vårmarknaden i Lidköping.
Nytankad och med nyfilade och inställda.brytarspetsar så hoppas jag på att den startar lättare än sist jag var inne i stan med den då batteriet nästan tog slut. 
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
Hittade VolksWorld Camper & Bus i min brevlåda idag för andra gången fast jag inte prenumererar. Det står inget namn eller någonting på den. Hemlig beundrare?
Se det som en komplimang!
Vart en sväng till marknaden i skillingaryd , och på något lustigt vis får man med grejor hem. 
VW Typ 2 1967
Har tillbringat hela dan på JB skroten i Tenhult.
Har varit gratis självplock på förmiddagen med jippon så som Bosse bildocktorn mm.
Mest Volvobilar Hjälpte en kompis att skruva och släpa ut delar.
Riktigt roligt.
Vart en sväng till marknaden i skillingaryd , och på något lustigt vis får man med grejor hem.
Vad blev bytet på jakten då???
kisavw skrev:Vart en sväng till marknaden i skillingaryd , och på något lustigt vis får man med grejor hem.
Nja rund ljuddämpare , 60tals dörr , pilar , instruktionsbok buss del 2.
VW Typ 2 1967
Plastat kickpaneler och skvätt polyester i ögonen ... Inte så gött !
Attitude is everything !
Bengt H skrev:kisavw skrev:Vart en sväng till marknaden i skillingaryd , och på något lustigt vis får man med grejor hem.
Du menar väl verkstadshandbok, del 2?
Själv var jag i Markaryd o fynda godbitar.
315 2011-06-04 19:54:15 Senaste redigerad av kisavw (2011-06-04 19:55:43)
kisavw skrev:Bengt H skrev:Vad blev bytet på jakten då???
Nej instruktionsbok som ligger i handskfacket del 2 tryckt 72 , så igentligen lite för ny för bussen.
Mao måste det ju funnits del 1?
Både Rye och Mats K rådfrågades innan köp.
VW Typ 2 1967
oljebyte.
kisavw skrev:Bengt H skrev:Vad blev bytet på jakten då???
Sådär får man inte skriva utan att säja allt, vad blev ditt byte då??
Varit på Classic motor i Ånnaboda med Bastarden i dag,,,kul med lite positiva kommentarer där med en matt bil,,,nu blir det bbc å öl resten av dagen,,,
Jag fick tag i följande:
En rostfri kortnos typ 3 framskärm
Ett smalt vitt blinkerglas till bubbla
En NOS innerbelysning till Barndoor
Ett NOS motorluckshandtag med 2 nycklar, också Barndoor
En treekrad banjoratt, av okänt märke (förmodligen Buick)
Ett vw-emblem till fronthuven på en splittbubbla
Det var nog allt... 
Snacka med en gubbe på parkeringen till ICA idag...han hade varit chaufför på en PRICKS-buss på 60-talet å kört pepparkakor åt Kals-kakor i Åstorp 
Idag har det körts en massa bubbla.
28 grader varmt men bara såå skönt med tvärdrag och kraftig kromning.
Kärran går riktigt bra nu och Europatrippen känns inte alls skräckinjagande.
Hade planer på att handla lite på CSP imorron, sen kom jag på att det är söndag imorron med. 
Hur går det med jobben du "skulle" göra innan senestern då?
Fint.
Brådis?
nejdå, jag bara ser hur det går för dej. Det var dina ord, inte mina.
Såg en fin uppallad splitbubbla på en verkstad idag...svart var den. Å han som skulle trappa ner...gubbtjyven.