2,876

michaelth skrev:

Sitter och ler, efter att läst artickeln om ett vw hembesök hos "Mogge" i senaste Gasoline, som damp ner i lådan hos mig (prenumerant) i dag,,,
snacka om att han har en del vw..... ICQ/ag  och en schyst barre också.. ICQ/ad roligt skriven och trevliga bilder!!

Jo läste den också i helgen, mycket trevlig läsning och visst finns det projekt hos Mogge, men det visste vi
Grattis Mogge...

Filip F. V.Wång, Högestad, Ystad
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.

2,877

kom på att jag fick tips om ett avstannat -75:a-projekt med Typ 4 motor, kanske borde ta tag i det och forska lite mer...

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

2,878

Dagens händelse är väl snarare gårdagens, när vi fick höra att den store Vw och Porsche föraren Björn Waldegård gick ur tiden. Jag minns de gånger jag försökte spöa honom på grusvägarna runt om i Roslagen när vi var ute och tränade utan att ha en susning av en chans. Jag åkte med honom en kall och snöig vinter kväll och jag förstår att jag aldrig hade någon chans att hänga på honom, folkan bara flöt fram med en ylande fart genom kurvorna med snövallarna som stöd. Efter det nattliga äventyret sa jag till Björn: Det är ju en jäklans tur att du har riktiga dubb. Björn tittade på mig och flinade när han sa: Dubb har man väl för helsike inte råd med när man tränar.

Jag säger så här: Utan Björn Waldegård är det många av oss folka fans som aldrig hade skaffat någon Vw.

Tack för allt Björn, vi glömmer dig aldrig.

Lattjo lajban med luftkylt.

2,879

RIP Björn.

2,880

Härligt ändå att man kan sitta o le, när något sånt här sorgligt har hänt. Underbart med livsberättelser

Baken sitter där bak ända tills man tar av sig för då kommer den fram ;-)
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.

2,881

ICQ/ac
Även Lars "Brasse Brännström & Lars Mortimer har lämnat vår jord
Rip Björn Brasse & Lars

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

2,882

Köpte en transporter 88a för 5000 :- kunde inte motstå det erbjudandet dåligt avgassystem o besiktia sen körduglig

2,883

Provar här istället:

Är bra sugen på en VW och fick nys om en jobbarkompis far som har en 70:a ståendes på en loge.
Inte körd med på något år och i år fick de inte igång den.
Jag har inte sett den ännu men planerar åka och göra det.
Om vi förutsätter att den är hyfsat frisk utan mycket rost och liknande, tror ni att vi snackar 1500 kr, 5000 kr eller mer?

MVH
/ MrSpock

VW typ 1 - 68

2,884

jag sålde en 70a med lite jobb men riktigt fin i lacken för 4000, den var svårsåld

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

2,885

antar att det är en bubbla du pratar om...

2,886

kolla och köp spocken !  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

2,887

Ligger i sängen och undrar över vad som styr att man blir vrålförkyld lagom till helgen då vädret är det bästa på länge och möjligheterna till stordåd med projekten minskat till noll..jag bitter,närå..inte farligt.. ICQ/ac

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

2,888

det börjar lukta splitbubbla ICQ/ab

2,889

pompejus skrev:

Ligger i sängen och undrar över vad som styr att man blir vrålförkyld lagom till helgen då vädret är det bästa på länge och möjligheterna till stordåd med projekten minskat till noll..jag bitter,närå..inte farligt.. ICQ/ac

Ligger också helt däckad mäktade knappt med en kort promenad med hunden. Jag skulle iofs jobbat i helgen, men hade hellre gjort det än att må såhär... Urk... ICQ/ac

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

2,890

Dagens bedrövelse!!! Idag stannade jag till hos en äldre man som hade en rörramsbygge ståendes. Byggd på 50-talsdelar i början på -70talet. Vi kom i samspråk om vw  bilar. Vi kom in på bussar när han säger att han har en bekant som sålde sin fullglasade 50-tals lyxbuss för ca: ett år sedan. Den var röd med svart tak och var pedantskött. Han nämnde att  familjen aldrig hade fått äta i bussen. Det visade sig att bussen hade varit avställd sedan länge och stått på en loge ca:1 km. från mig! Nu började jag smått må illa. När han sa vad han hade fått betalt för den, så höll jag på att spy! 20.000:- , vilket han hade varit mycket nöjd med . Jag har passerat nämnda loge flertalet gånger. TÄNK OM JAG HADE VETAT VAD SOM FANNS DÄRINNE. ICQ/ac Tilläggas att den aldrig var ute på annons, vilket alla förstår. Undra vem den otroligt lyckliga köparen är. Snacka om att vinna högsta vinsten.

2,891

kan ju varit en lyx bay också ICQ/ad en del tror ju att 74an som dom ägt i 40 år har både delad framruta och bakruta  Default/lol

2,892 Senaste redigerad av mr.notchback (2014-09-06 14:54:29)

Tänkte jag också först. Men jag tror tyvärr inte det. Han beskrev takfönsterna och lackeringen. Han höll själv på med gamla veteranbilar och traktorer, så han hade koll, men inte på prisetbilden. Att betänka är att för 20 år sedan, så var de inte mycket värda. När jag nämnde vad de betingar i värde idag, så skrattade han bara och skakade på huvudet. De flesta bilarna han hade har han köpt på 70-80 talet. Då förstår jag att han tyckte att 20000:-var bra betalt.

2,893

Jag har snart något att sätta fast framvagnen i ICQ/ab

Post's attachments

image.jpg, 111.88 kb, 640 x 478
image.jpg 111.88 kb, 183 downloads since 2014-09-07 

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

2,894

kimboow skrev:

Ska kolla på den snart. Och ja, en Bubbla är det. Blommig... ICQ/ab

MVH
/ MrSpock

VW typ 1 - 68

2,895

MrSpock skrev:
kimboow skrev:

Stått still sedan 2005, motorn skall vara hyfsat nyrenoverad. Lite kosmetisk rost på karossen men som sagt, har inte kikat på den själv ännu. För försöka ta mig ut i veckan.

Men kortfattat borde det betyda genomgång av bromsar + motor (med olja och dylikt). Eller missar jag något väsentligt?

MVH
/ MrSpock

VW typ 1 - 68

2,896

tappa ur bensinen och fyll på med nytt, likaså bromsvätskan så klart. Innan motorstart, ta bort tändkabeln från spolen och låt motorn gå på startmotorn tills oljetryck kommit upp och ut överallt, sen start på riktigt...

Filip F. V.Wång, Högestad, Ystad
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.

2,897

MrSpock skrev:
MrSpock skrev:
kimboow skrev:

Stått still sedan 2005, motorn skall vara hyfsat nyrenoverad. Lite kosmetisk rost på karossen men som sagt, har inte kikat på den själv ännu. För försöka ta mig ut i veckan.

Men kortfattat borde det betyda genomgång av bromsar + motor (med olja och dylikt). Eller missar jag något väsentligt?

Blommig som typ majblommor? Den har väl gått här inne i värnamo tror jag.
Om det är den så är den nog inte så dålig .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

2,898

Jo just gjorde upp affär på en 67a typ 1 och en 63a typ 3 idag .

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

2,899

kisavw skrev:

Jo just gjorde upp affär på en 67a typ 1 och en 63a typ 3 idag .

Storhandlat? Trevligt!

vw typ-1 1967

2,900

Programmet 'Biltokig' idag Tisdag 9/9, kl 21:30 på SVT1 - Ett reportage från BugRun Classic i Tierp!!! ICQ/ab

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983