2,526

Liknar ju L.A.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2,527

Alltings jäkelskap!! Inte nog med att gasen till svetsen tog slut , var och bytte tub
hann lagom börja svetsa då slutade den mata tråd pga att den tog slut.
Saken är att svetjxxxxen , alltid bråkar med matningen efter man bytt tråd.

ICQ/ac

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

2,528

Rullen är för "tung" i början för att den ska orka dra. Rulla av lite...så går det säkert bättre.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2,529

Varit o kollat på en 126a  från 1985 och en 122 från 1966 som jag hoppas bli mina  ICQ/ab
Håll koll i säljes avdelningen ev.

vw typ-1 1967

2,530

126an kan jag ta rakt av...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2,531

vad äe 122 då ? ICQ/ab

126 har jag förstått är EP 1600 men 122 ?

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

2,532

kimboow skrev:

vad äe 122 då ? ICQ/ab

126 har jag förstått är EP 1600 men 122 ?

122= 1200 34hk 126=1500 ?hk 126A =1600ep 42hk
Om jag har fattat rätt.

vw typ-1 1967

2,533

Malman80 skrev:

Varit o kollat på en 126a  från 1985 och en 122 från 1966 som jag hoppas bli mina  ICQ/ab
Håll koll i säljes avdelningen ev.

Visst fler som är sugna på 126a:or! Iallafall enligt min inbox  ICQ/ag

vw typ-1 1967

2,534

iooor_21 skrev:

Fick äntligen fingrarna ur och gjorde det sista på prototyp noskonen (ska få lite svets också)
Den är gjord för att kunna montera nyare växellåda i gamla bilar, med hjälp av orginal gummikudde
http://i280.photobucket.com/albums/kk168/iooor_21/IMAG1500_zpse302854b.jpg

Verkstads kassa? ( i bakgrunden)  ICQ/ad

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

2,535

ju11e skrev:
iooor_21 skrev:

Fick äntligen fingrarna ur och gjorde det sista på prototyp noskonen (ska få lite svets också)
Den är gjord för att kunna montera nyare växellåda i gamla bilar, med hjälp av orginal gummikudde
http://i280.photobucket.com/albums/kk168/iooor_21/IMAG1500_zpse302854b.jpg

Verkstads kassa? ( i bakgrunden)  ICQ/ad

Något sådant ICQ/ab

Nytt mob nr...

2,536

i går & idag
Körde till Varberg från Ystad/Lund i går kväll (ca 50 mil t&r) för att köpa 4 st gamla rally/isdäck som jag letat efter i ett halvt år. Ifall det blev is någon gång i Skåne, så skall jag i alla fall kunna köra. Dessa är tänkt till min Formel Vee. Idag var jag hos en däckverkstad som jag jobbar med, bara för att informera att jag kommer en dag o lägger på däcken. Vad händer, jo killen drar ut mig på bakgården och visar 7 st isdäck liggande i skrotbunken, samma storlek och sort, bara det nästan helt nya, 1 tävling gamla bara. dessa fick jag gratis och 1 mil från hemmet...

ja ja, nu har jag i alla fall däck till mina andra bilar också och så bussen såklart, synd att det är snart är vår, nu skulle man vilja ha lite snö eller is :-)

men jag får se det så här, hade jag inte köpt däcken i Varberg, hade jag inte kört till däckfirman och då hade jag aldrig fått dessa däck häller..
men riktigt glad är jag nu i alla fall

Filip F. V.Wång, Högestad, Ystad
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.

2,537

Ketchupeffekten.  ICQ/an

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

2,538

Idag har jag fått en uppenbarelse om gamla fordon. Gillar man dem tillräckligt mycket kan man dö som en martyr när man brukar dem och en olycka skulle ske. Under kvällen tog jag min gamla plåt-Vespa över skogen ner till garaget för att fortsätta med kompisens Alfa Romeo. Den mullrade på så fint ner för berget genom skogen, gick nog en 60-70 iallafall och då var det långt ifrån slaka mustascher. Hinner notera att jag ska få möte med några bilar runt nästa sväng. Precis då lägger ljuset av!. Skaplig tur man hade att de höll sig på sin sida! Scary moment of the evening att möta dem i den hastigheten utan att synas... Givetvis hoppade lyset igång efter jag hade mött dem. Om det beror på dess ålder eller att den helt enkelt bara är italiensk vågar jag inte säga.

Det enda jag vågar säga är att jag saknar att hålla på med tyska grejer. Men det laddas för fullt i mina gömmor till de kommande projekten som ska braka igång när min verkstad är klar. ICQ/ab

2,539

Huga!! Var rädd om dig!! Du har alldeles för mycket att leverera och underhålla oss fordonsnördar Default/hmm   ICQ/ae  ICQ/an  ICQ/ab

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

2,540

Tur det gick bra

Nytt mob nr...

2,541

Puh...skönt det gick bra.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

2,542

Kanske inte dagens händelser men dock fredagens: Jag och frun sätter oss på ett plan för att flyga till London. Allt verkar OK, vi lyfter iofs en halvtimme försent men det är SAS standard ICQ/ab Rejäl headwind, resan tar typ 2.40. Vi cirkulerar för inflygning. Cirkulerar. Cirkulerar.          Cirkulerar.

"Mina damer och herrar, på grund av extremt dåliga förhållanden måste vi dessvärre dirigera om planet..." Lugnt, tänker vi - även om det är taskigt på Heathrow kanske Stansted eller Gatwick funkar? "... till Amsterdam." WTF? Jaja, vi får höra att det är ont om soppa och att vi inte kan cirkulera så mycket längre eftersom vi inte vet när vi får landa. Så vi flyger till Amsterdam. Planet landar. Vi står på plattan, ingen får gå av. Så vi väntar. Väntar. Väntar.          VÄNTAR. en och en halv timme senare får vi veta att det nu blåser så pass mycket att Stansted, City och Gatwick inte tar emot några plan. Alls. Vinden har dessutom nått sådan styrka att 737-700 inte får landa på Heathrow heller.

"Mina damer och herrar, i och med att vi både har passagerare från Schengen- samt icke-Schengenländer med på planet och holländska myndigheter för tillfället inte har tillräckligt med personal på flygplatsen för att hantera detta eller sortera ut ert bagage ur planet måste vi dessvärre... flyga tillbaka till Stockholm." Seriöst. Så vi taxar ut, flyger tillbaka till Arlanda och landar strax efter 01.30 på morgonen. Sover 3 timmar på ett hotell, och kommer lyckligtvis iväg med 07.55-planet på lördagen.

Första gången jag suttit på ett plan i 8 timmar och i princip inte kommit någonstans. The beauty of airline travel, så att säga ICQ/ab

"Daddy Cool"

2,543

Jorden delvis runt på 8 timmar...gratis!

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

2,544

25hpman skrev:

Jorden delvis runt på 8 timmar...gratis!

Japp, man får väl vara nöjd ändå ICQ/ab

"Daddy Cool"

2,545

Nästan nyss hemkommen från studentkryssningen.. Seg va man i huvet igårkväll..

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

         Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

2,546

Just fått reda på att en av mina närmaste vänners' fru fått cancer. ICQ/ac Galet tvära kast här i livet.

"Daddy Cool"

2,547

Avverkade årets första kvällsglidning.
Vart 15 mil minsann. ICQ/ag
http://i175.photobucket.com/albums/w151/hififreak/Bay%20-70/90871F50-580C-4C92-840E-4749221A49FF_zpsfogxurfp.jpg

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

2,548

Härligt foto j:son  ICQ/af

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

2,549

X2..  ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

2,550

Till slut fick jag loss tummen o fixade till bordet till bussen, rätt så nöjd med resultatet. Så nu kan jag vindsurfa, paddla SUP o ta nåt att dricka på n kite-bräda....

Post's attachments

image.jpg, 587.3 kb, 1500 x 1500
image.jpg 587.3 kb, 145 downloads since 2014-03-02 

Panelbuss -75, Bubbla -62, små råttig soltakare