...I flera minuter var jag lätt döende av knäont...

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Sidor Föregående 1 … 99 100 101 102 103 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
...I flera minuter var jag lätt döende av knäont...

Ja visst är det skönt med självplågeri
Brukar klämma mina fingrar ibland bara för att...NOT !!! 

Fått döma ut min bubbla i dag
jävla tattare som har haft den bilen är så rostig så den är krokig
fronten pekar uppåt. Plattan bestog av spackel och underredsmassa Samnt hitta en lagning på ramhuvudet som var en aluminiumplåt ditsatt med kemiskmetal.
Denna finna bil köptes för 24000kr så går det när man e ny i vw träsket och inte vet vad man ska kolla efter känner mig som en stor jävla idiot som köpte bilfan.
Fått döma ut min bubbla i dag
jävla tattare som har haft den bilen är så rostig så den är krokig
fronten pekar uppåt. Plattan bestog av spackel och underredsmassa Samnt hitta en lagning på ramhuvudet som var en aluminiumplåt ditsatt med kemiskmetal.
Denna finna bil köptes för 24000kr så går det när man e ny i vw träsket och inte vet vad man ska kolla efter känner mig som en stor jävla idiot som köpte bilfan.
tråkigt... går det inta att byta ut plattan mot en bättre... eller e rost statusen likadan i hela bilen...
finns ju gott om ekonomiplåtar att köpa till vw.
Jag trodde först att plattan va de värsta så skaffa en annan som jag har renoverat. Men det visa sig nu att hela bilen är körd. Fick inte dän skärmarna i fram men de visade sig att de hade varit rost i hjulhuset så då har dem tagit en stor plåt och svetsat över plus svetsat fast skärmarna.
Jäklar va synd, lider med dig.. 
Jäklar va synd, lider med dig..
Ja inte roligt. Men jag ger mig inte får jaga efter en annan kaross så ska de nog bli en bubbla av de här i slutänden 
Rätt inställning..inte ge sig.. 
Ikväll har man minsann varit ute och kört buss.
Drygt 6 mil blev det. Härlig värme, men tyvärr lite väl mycket rake så halvljuset lös kanske 10 meter framför.
En härlig avslutning på dagen. 
j:son skrev:...I flera minuter var jag lätt döende av knäont...
Skulle aldrig ha skrattat åt dej J-son....
Drog en slägga i smalbenet på mej själv igår! Hade ställt en bay framvagn på högkant och skulle slå loss mittklumpen men missade och svingade släggan rätt i benet. Som tur var hann jag vrida mej lite och klarade mej med svullnad och ett rejält blåmärke men var lätt döende i flera minuter.... :-P
Tunga metallverktyg har gjort flickor av karlar sen järnåldern. 

En underbar dag trotts allt. Körde hemifrån vid halv sex tiden i morse med snöblandat underlag och biltransportern efter mig. Mycket snö och blask i Lund där jag jobbar, men som tur var kunde jag köra 6 mil norrut och hämta min Porsche 914 som var plåtklar och nu 3 timmar senare är den lämnad hos en blästerfirma som skall blästra, zinkspruta och grundmåla den, sen blir det Mickes lack i Perstorp som får spackla och lägga sista omgångarna lack.
UNDERBART
Jag har hållt på med bilen i 21 år... och nu är plåtjobbet klart, jäkla tid det tar ;-), men å andra sidan så har det byggts ett par bilar emellan, ett hus, flyttat 3 ggr och två fruar.. :-)
men så skönt att komma vidare, med bilen alltså
En underbar dag trotts allt. Körde hemifrån vid halv sex tiden i morse med snöblandat underlag och biltransportern efter mig. Mycket snö och blask i Lund där jag jobbar, men som tur var kunde jag köra 6 mil norrut och hämta med Porsche 914 som var plåtklar och nu 3 timmar senare är den lämnad hos en blästerfirma som skall blästra, zinkspruta och grundmåla den, sen blir det Mickes lack i Perstorp som får spackla och lägga sista omgångarna lack.
UNDERBART
Jag har hållt på med bilen i 21 år... och nu är plåtjobbet klart, jäkla tide det tar ;-), men å andra sidan så har det byggts ett par bilar emellan och ett hus och flyttat 3 ggr och två fruar.. :-)
men så skönt att komma vidare, med bilen alltså
Härligt!
Hur tusan tänker folk när de parkerar här i stan!? Det är inte direkt så att det är ont om platser, trångt eller som det brukar kunna vara i Sthlm. Ändå är det bara ett par veckor sedan jag blev inparkerad och idag när jag kom ut till bilen såg det ut såhär.
Tänker man "-Det står bara någon gammal skitfolka bakom, så jag kan gott trycka bak den lite med dragkroken"
Jag har god lust att se om bubblan klarar av att flytta mercaklossen några meter framåt..
Hur tusan tänker folk när de parkerar här i stan!? Det är inte direkt så att det är ont om platser, trångt eller som det brukar kunna vara i Sthlm. Ändå är det bara ett par veckor sedan jag blev inparkerad och idag när jag kom ut till bilen såg det ut såhär.
![]()
Tänker man "-Det står bara någon gammal skitfolka bakom, så jag kan gott trycka bak den lite med dragkroken"
![]()
Jag har god lust att se om bubblan klarar av att flytta mercaklossen några meter framåt..
vilka idioter det finns..
Det är något speciellt att köra en gammal bil.
Aldrig ligger folk så nära upp i röven som när man kör sin gamla luftkylda. Trotts att man glider i typ 55 på en 70-väg. Saktar man ner så ligger dom ännu närmre. Slår aldrig fel.
Och helljus. Det ska dom helst aldrig blända av från. Man kan blinka sig blå, men det är ordentligt sent det ska bländas av.
Och sätts på igen innan mötet är slutfört.
Saker som aldrig någonsin händer i min nästan nya BMW med xenonljus.
Det va inge så kul när halvljuset la av så man blev tvungen att köra med helljus på vägen hem i mörkret i höstas. Gick bara inte att köra med bara parkeringsljuset så folk blev lite arga, tog endå lantisvägen så man mötte Max 3-4 bilar men endå
stannade och bländade av när det gick!
Om mersedesen står kvar ring polisen för man får väl inte stå för nära korsningen lr är det bara övergångsställe
han står ju 4-5m från korsningen 
Det är något speciellt att köra en gammal bil.
Aldrig ligger folk så nära upp i röven som när man kör sin gamla luftkylda. Trotts att man glider i typ 55 på en 70-väg. Saktar man ner så ligger dom ännu närmre. Slår aldrig fel.
Om man åker bubbla kan man med fördel ha lite grus ligga på hyllorna runt ramhuvudet(brukar hamna där automatiskt om man åker sänkt på grusväg). Om någon mupp trycker upp sig bakom är det bara att svänga lite fram och tillbaka så ska du nog se att de håller sig undan efter. Om inte det fungerar kan man dra igång sökarlyktan och vända den bakåt 
Det gjorde en på mig i somras när jag var uppe i jkpg med Notchie , låg i röven länge och fular sig , körde om , jag gasar på och kommer i fatt och slå på helljus ( står lite fel ,bes han ju aldrig kolla
) och han blir bländad. sen svängde han av och försvann.
torsk. 
I dag blev det en runda till Biltema och inköp av Epoxiprimer och svart "båt" färg till framvagnen/spindlar osv
Behövde mer plåt till hjulhus mm köpte 1.2mm tjock plåt(tyckte att den var tunn) kontroll mäter plåtarna jag har gjort mina tubbade hjulhus i och dessa är 2mm tjocka inte 1,2mm som jag trodde, inte konstigt att dom var svåra att böja över knät 
Fick äntligen fingrarna ur och gjorde det sista på prototyp noskonen (ska få lite svets också)
Den är gjord för att kunna montera nyare växellåda i gamla bilar, med hjälp av orginal gummikudde

Sidor Föregående 1 … 99 100 101 102 103 … 150 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Dagens händelser
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.