Hej, jag har nu kommit så långt i min verkstad att det är dags att tänka på en "riktig anläggning" i verkstaden i stället för radion som står i en hörna o skrålar. Jag kan inte mycket om det här, men mina tankar/drömmar är att sätta dit en dator (Finns XP) med skärm så klart och via denna kunna vara uppkopplad via fiber (finnes) till Internet, spela musik och se TV/film via denna uppkoppling.
Verkstaden är stor, 10 x 15 meter totalt sett och jag vill försöka få ut ljuder rätt så brett som möjligt även om anläggningen kommer att vara placerad mitt på långväggen och det kanske räcker med att högtalare finns vid anläggningen för att få ett fint ljud vid TV visning av F-1 tävlingar :-). Jag är inte ute efter "proffsljud", vinkelslipen tar över ljudet ändå.
Så vad behövs och vad finns på marknaden för rimliga pengar, vill inte lägga hur mycket pengar som helst på detta, kan tänka mig att lägga ca 2000:-, men vill ända ha det fungerande.
TV: Antagligen behöver jag väl ett TV-kort till datorn, eller? (jag har TV via Fiber, men kan jag köra detta via datorn också eller behöver jag en särskild skärm för detta, Köpa en TV och koppla datorn till denna eller hur gör man?
Stereo: här vill jag köpa ett ljudsystem och köra med datorn, typ hemmabiosystem eller liknande, vad rekommenderar ni för något och behöver jag bättre ljudkort i datorn än de standard som följer med.
Högtalare: Kan dock inte bestämma mig om högtalarna skall vara synliga eller jag skall bygga in/gömma dem. Själva Anläggningen kommer att vara dold i ett gammalt skåp. snygga klassiska högtalare gör inget att den syns. Verkstaden skall andas 60-70 tal. Plast högtalare = gömmas...
Vad tycker ni?
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.

kan vara intressant med debatter ibland när man sitter och småjobbar.. men annars så stör det bara...