1

När jag drar iväg med bubblan så hoppar hela bilen och när jag rycker i motorn så flyttar sig hela motorn så jag antar att något motorfäste är skrot, har någon av er koll på om man måste riva ur motorn för att komma åt motorfästerna eller går det byta på plats med motorn i bilen? mvh Adam

2

jag har med mycket våld och 3 vänners hjälp bytt främre fästet på en grusplan under BR för 2 år sedan, inget jag rekommenderar.
De bakre måste maskinen ut för.

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

3

genvägar är senvägar, lyfta ut motorn går väl fort slipper du hålla på med nån konstig metod, och som magoo skriver så sitter ju bakre fästena bultade i kopplingskåpan...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

4 Senaste redigerad av magoo (2011-07-20 14:13:06)

Glömde nämna att bytet av främre fästet på parkeringen gällde en buggy, inte en massa kaross som tar emot...

Nu har jag slängt dit nya fina rhinofästen, men det gjordes utan maskin i bilen. Tog sin lilla tid trots det.

vagnpark:

5

Tack för tips och trix, rev ut motorn på lunchrasten och beställde nya fästen så imorgon kan man väll förhoppningsvis köra utan massa vibrationer och oväsen:)

6

ICQ/ag

jag vågar inte ens tänka på hur det är att riva ut motorn ur en annan bil, ur en bubbla är det ju som att skifta till vinterdäck... nästan... ICQ/ad

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

7

johan_l skrev:

ICQ/ag

jag vågar inte ens tänka på hur det är att riva ut motorn ur en annan bil, ur en bubbla är det ju som att skifta till vinterdäck... nästan... ICQ/ad

På en buggy är det jobbigare att byta bromsar än att dra ut maskinen ICQ/ad

vagnpark: